Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

279 Publications


2022 | Misc | LibreCat-ID: 48244
Beutner M, Schneider JN. EU-CERT - European Certificates and Accreditation for European Projects. The EU-CERT-Project - Dissemination and Exploitation.; 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 44689
Rezat S, Malik SN, Leifeld M. Scaffolding Close Reading of Mathematical Text in Pre-service Primary Teacher Education at the Tertiary Level: Design and Evaluation. International Journal of Science and Mathematics Education. 2022;20(S1):215-236. doi:10.1007/s10763-022-10309-y
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43231
Podworny S, Frischemeier D, Biehler R. Civic Statistics for Prospective Teachers: Developing Content and Pedagogical Content Knowledge Through Project Work. In: Statistics for Empowerment and Social Engagement. Springer International Publishing; 2022. doi:10.1007/978-3-031-20748-8_15
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Book | LibreCat-ID: 26649
Han D, Meschut G. Mechanisches Fügen von FKV-FKV-Verbindungen.; 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 21639 | OA
Gottschalk S, Yigitbas E, Nowosad A, Engels G. Situation-specific Business Model Development Methods for Mobile App Developers. In: Enterprise, Business-Process and Information Systems Modeling. Springer; 2021. doi:10.1007/978-3-030-79186-5_17
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24017 | OA
Gräßler I, Oleff C, Preuß D. Holistic change propagation and impact analysis in requirements management. In: Wagner B, Wilson J, eds. ; 2021.
LibreCat | Files available
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28415
Hanses H, Horwath I. PROJECT FOR THE DEVELOPMENT OF OPERATIONAL AND DEMAND-ORIENTED FIREFIGHTING EQUIPMENT. In: Holl HJ, ed. Book of Abstracts 37th Danubia Adria Symposium on Advances in Experimental Mechanics. ; 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37285
Dahmen S. Constructing the “Competent” Pupil: Optimizing Human Futures Through Testing? Social Inclusion. 2021;9(3):347-360. doi:10.17645/si.v9i3.4354
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37644 | OA
Schröer F, Tenberge C. Technological and Inclusive Education - Considering Students’ Needs Towards Technological Learning in Primary Schools. TECHNE SERIES - Forskning i slöjdpedagogik och slöjdvetenskap. 2021;28(2):322-331.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 40039
Schroeder R, Blumberg E, Kottmann B, Miller S, Reh A. Chancen des inklusionsorientierten Sachunterrichts für didaktisch-diagnostisches Handeln. Konzeptionelle und methodologisch-methodische Grundlagen eines forschungsbasierten Entwicklungsansatzes für die Lehrer*innenbildung. QfI - Qualifizierung für Inklusion Online-Zeitschrift zur Forschung über Aus-, Fort- und Weiterbildung pädagogischer Fachkräfte. 2021;3(2):349-372. doi:10.21248/qfi.74
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 39794
Schroeder R, Blumberg E, Kottmann B, Miller S, Reh A. Chancen des inklusionsorientierten Sachunterrichts für didaktisch-diagnostisches Handeln. Konzeptionelle und methodologisch-methodische Grundlagen eines forschungsbasierten Entwicklungsansatzes für die Lehrer*innenbildung. QfI - Qualifizierung für Inklusion Online-Zeitschrift zur Forschung über Aus-, Fort- und Weiterbildung pädagogischer Fachkräfte. 2021;3(2). doi:10.21248/qfi.74
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 39809
Reh A, Kottmann B, Miller S. Berufsspezifische Reflexionsprozesse durch Einzelfallarbeit im Projekt „Schule für alle": Analyse von zwei Praxisberichten mittels der Dokumentarischen Methode. QfI - Qualifizierung für Inklusion. 2021;3(1). doi:10.21248/qfi.56
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 23465 | OA
Arian B, Homberg W, Riepold M, Trächtler A, Rozo Vasquez J, Walther F. Forming of metastable austenitic stainless steel tubes with axially graded martensite content by flow-forming. In: ULiège Library; 2021.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 34484 | OA
Neumann P, Grüter S, Eckel L, Lütje-Klose B, Wild E, Gorges J. Aufgaben und Zuständigkeiten von allgemeinen und sonderpädagogischen Lehrkräften sowie Fachkräften der ­Schulsozialarbeit­ in­ inklusiven­ Schulen­ der­ Sekundarstufe I. Erste Ergebnisse aus dem BiFoKi-Projekt. Zeitschrift für Heilpädagogik. 2021;73(4):164-177.
LibreCat | Files available
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24080 | OA
Gräßler I, Wiechel D, Roesmann D, Thiele H. V-model based development of cyber-physical systems and cyber-physical production systems. In: Procedia CIRP. ; 2021:253-258. doi:10.1016/j.procir.2021.05.119
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35952
Daniel-Söltenfuß D, Schwabl F. Selbstreguliertes Lernen im berufsschulischen Übergangssystem. Zeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik. 2021;117(3):431-460. doi:10.25162/zbw-2021-0019
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 48109
Frischemeier D, Biehler R, Podworny S, Budde L. A first introduction to data science education in secondary schools: Teaching and learning about data exploration with <scp>CODAP</scp> using survey data. Teaching Statistics. 2021;43(S1). doi:10.1111/test.12283
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47957 | OA
Schneider JN. Digital transformation in industry. In: Beutner M, Pechuel R, Schneider J, eds. Fostering Digitisation and Industry 4.0: Education – Vocation - Industry – Future. New Opportunities and Challenges for European VET. Insights in the DigI-VET Project. ; 2021:57-62.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47966 | OA
Schneider J. Teaching and Learning Materials. In: Beutner M, Pechuel R, Schneider J, eds. Fostering Digitisation and Industry 4.0: Education – Vocation - Industry – Future. New Opportunities and Challenges for European VET. Insights in the DigI-VET Project. ; 2021:150-165.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 49891
Neuhausen T, Wernicke C, Ahlers M. Technology-centred learning processes as digital artistic development: On the reciprocal effects of conceptual models, metaphors and presets. Journal of Music, Technology &amp; Education. 2021;13(2):287-304. doi:10.1386/jmte_00027_1
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

(project%3D139)

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed