Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
281 Publications
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 39794
Chancen des inklusionsorientierten Sachunterrichts für didaktisch-diagnostisches Handeln. Konzeptionelle und methodologisch-methodische Grundlagen eines forschungsbasierten Entwicklungsansatzes für die Lehrer*innenbildung
R. Schroeder, E. Blumberg, B. Kottmann, S. Miller, A. Reh, QfI - Qualifizierung für Inklusion. Online-Zeitschrift zur Forschung über Aus-, Fort- und Weiterbildung pädagogischer Fachkräfte 3 (2021).
LibreCat
| DOI
R. Schroeder, E. Blumberg, B. Kottmann, S. Miller, A. Reh, QfI - Qualifizierung für Inklusion. Online-Zeitschrift zur Forschung über Aus-, Fort- und Weiterbildung pädagogischer Fachkräfte 3 (2021).
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 39809
Berufsspezifische Reflexionsprozesse durch Einzelfallarbeit im Projekt „Schule für alle": Analyse von zwei Praxisberichten mittels der Dokumentarischen Methode
A. Reh, B. Kottmann, S. Miller, QfI - Qualifizierung für Inklusion 3 (2021).
LibreCat
| DOI
A. Reh, B. Kottmann, S. Miller, QfI - Qualifizierung für Inklusion 3 (2021).
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 23465 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
Forming of metastable austenitic stainless steel tubes with axially graded martensite content by flow-forming
B. Arian, W. Homberg, M. Riepold, A. Trächtler, J. Rozo Vasquez, F. Walther, in: ULiège Library, Liège, 2021.
LibreCat
| Download (ext.)
B. Arian, W. Homberg, M. Riepold, A. Trächtler, J. Rozo Vasquez, F. Walther, in: ULiège Library, Liège, 2021.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 34484 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
Aufgaben und Zuständigkeiten von allgemeinen und sonderpädagogischen Lehrkräften sowie Fachkräften der Schulsozialarbeit in inklusiven Schulen der Sekundarstufe I. Erste Ergebnisse aus dem BiFoKi-Projekt
P. Neumann, S. Grüter, L. Eckel, B. Lütje-Klose, E. Wild, J. Gorges, Zeitschrift für Heilpädagogik 73 (2021) 164–177.
LibreCat
| Files available
P. Neumann, S. Grüter, L. Eckel, B. Lütje-Klose, E. Wild, J. Gorges, Zeitschrift für Heilpädagogik 73 (2021) 164–177.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24080 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
V-model based development of cyber-physical systems and cyber-physical production systems
I. Gräßler, D. Wiechel, D. Roesmann, H. Thiele, in: Procedia CIRP, 2021, pp. 253–258.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
I. Gräßler, D. Wiechel, D. Roesmann, H. Thiele, in: Procedia CIRP, 2021, pp. 253–258.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35952
Selbstreguliertes Lernen im berufsschulischen Übergangssystem
D. Daniel-Söltenfuß, F. Schwabl, Zeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik 117 (2021) 431–460.
LibreCat
| DOI
D. Daniel-Söltenfuß, F. Schwabl, Zeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik 117 (2021) 431–460.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 48109
A first introduction to data science education in secondary schools: Teaching and learning about data exploration with CODAP using survey data
D. Frischemeier, R. Biehler, S. Podworny, L. Budde, Teaching Statistics 43 (2021).
LibreCat
| DOI
D. Frischemeier, R. Biehler, S. Podworny, L. Budde, Teaching Statistics 43 (2021).
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47957 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
Digital transformation in industry
J.N. Schneider, in: M. Beutner, R. Pechuel, J. Schneider (Eds.), Fostering Digitisation and Industry 4.0: Education – Vocation - Industry – Future. New Opportunities and Challenges for European VET. Insights in the DigI-VET Project, Köln , 2021, pp. 57–62.
LibreCat
| Download (ext.)
J.N. Schneider, in: M. Beutner, R. Pechuel, J. Schneider (Eds.), Fostering Digitisation and Industry 4.0: Education – Vocation - Industry – Future. New Opportunities and Challenges for European VET. Insights in the DigI-VET Project, Köln , 2021, pp. 57–62.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47966 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
Teaching and Learning Materials
J. Schneider, in: M. Beutner, R. Pechuel, J. Schneider (Eds.), Fostering Digitisation and Industry 4.0: Education – Vocation - Industry – Future. New Opportunities and Challenges for European VET. Insights in the DigI-VET Project, Köln , 2021, pp. 150–165.
LibreCat
| Download (ext.)
J. Schneider, in: M. Beutner, R. Pechuel, J. Schneider (Eds.), Fostering Digitisation and Industry 4.0: Education – Vocation - Industry – Future. New Opportunities and Challenges for European VET. Insights in the DigI-VET Project, Köln , 2021, pp. 150–165.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 49891
Technology-centred learning processes as digital artistic development: On the reciprocal effects of conceptual models, metaphors and presets
T. Neuhausen, C. Wernicke, M. Ahlers, Journal of Music, Technology & Education 13 (2021) 287–304.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
T. Neuhausen, C. Wernicke, M. Ahlers, Journal of Music, Technology & Education 13 (2021) 287–304.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 51004
Du Châtelet on Sufficient Reason and Empirical Explanation
A. Wells, The Southern Journal of Philosophy 59 (2021) 629–655.
LibreCat
| DOI
A. Wells, The Southern Journal of Philosophy 59 (2021) 629–655.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47962 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
Digitalisation in the Classroom – Learning Tools
J.N. Schneider, in: M. Beutner, R. Pechuel, J. Schneider (Eds.), Fostering Digitisation and Industry 4.0: Education – Vocation - Industry – Future. New Opportunities and Challenges for European VET. Insights in the DigI-VET Project, Köln, 2021, pp. 87–100.
LibreCat
| Download (ext.)
J.N. Schneider, in: M. Beutner, R. Pechuel, J. Schneider (Eds.), Fostering Digitisation and Industry 4.0: Education – Vocation - Industry – Future. New Opportunities and Challenges for European VET. Insights in the DigI-VET Project, Köln, 2021, pp. 87–100.
2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 47978 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
Fostering Digitisation and Industry 4.0: Education – Vocation – Industry – Future. New Opportunities and Challenges for European VET. Insight in the DigI-VET Project
M. Beutner, R. Pechuel, J.N. Schneider, eds., Fostering Digitisation and Industry 4.0: Education – Vocation – Industry – Future. New Opportunities and Challenges for European VET. Insight in the DigI-VET Project, Köln, 2021.
LibreCat
| Download (ext.)
M. Beutner, R. Pechuel, J.N. Schneider, eds., Fostering Digitisation and Industry 4.0: Education – Vocation – Industry – Future. New Opportunities and Challenges for European VET. Insight in the DigI-VET Project, Köln, 2021.
2021 | Research Data | LibreCat-ID: 27874
Digital diversity across Europe. Policy brief September 2021 of Working Package 2 'Mapping digital transformations across Europe' in Horizon-2020-Project DigiGen
S. Ayllón, G. Casamassima, K. Drossel, B. Eickelmann, C. Hyggen, S. Lado, S. Port, N. Broekstra, Digital Diversity across Europe. Policy Brief September 2021 of Working Package 2 “Mapping Digital Transformations across Europe” in Horizon-2020-Project DigiGen, DigiGen - working paper series, 2021.
LibreCat
S. Ayllón, G. Casamassima, K. Drossel, B. Eickelmann, C. Hyggen, S. Lado, S. Port, N. Broekstra, Digital Diversity across Europe. Policy Brief September 2021 of Working Package 2 “Mapping Digital Transformations across Europe” in Horizon-2020-Project DigiGen, DigiGen - working paper series, 2021.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 40978
Work-related practices of local managers of live music events in Ostwestfalen-Lippe (OWL) and their impact on cultural participation
B. Flath, M. Momen Pour Tafreshi, Arts and the Market 11 (2021) 109–122.
LibreCat
| DOI
B. Flath, M. Momen Pour Tafreshi, Arts and the Market 11 (2021) 109–122.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 19680
Disordered crystals from first principles II: Transport coefficients
T. Kühne, J.J. Heske, E. Prodan, Annals of Physics 421 (2020) 168290.
LibreCat
| DOI
T. Kühne, J.J. Heske, E. Prodan, Annals of Physics 421 (2020) 168290.
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19899
A Discrete and Continuous Study of the Max-Chain-Formation Problem – Slow Down to Speed Up
J. Castenow, P. Kling, T. Knollmann, F. Meyer auf der Heide, in: S. Devismes , N. Mittal (Eds.), Stabilization, Safety, and Security of Distributed Systems - 22nd International Symposium, SSS 2020, Austin, Texas, USA, November 18-21, 2020, Proceedings, Springer, 2020, pp. 65–80.
LibreCat
| DOI
| arXiv
J. Castenow, P. Kling, T. Knollmann, F. Meyer auf der Heide, in: S. Devismes , N. Mittal (Eds.), Stabilization, Safety, and Security of Distributed Systems - 22nd International Symposium, SSS 2020, Austin, Texas, USA, November 18-21, 2020, Proceedings, Springer, 2020, pp. 65–80.
2020 | Report | LibreCat-ID: 20145
Methodenentwicklung zur Schädigungsmodellierung für die numerische Prozesssimulation mechanischer Fügeverfahren
M. Otroshi, G. Meschut, Methodenentwicklung zur Schädigungsmodellierung für die numerische Prozesssimulation mechanischer Fügeverfahren, Europäische Forschungsgesellschaft für Blechverarbeitung e.V., 2020.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
M. Otroshi, G. Meschut, Methodenentwicklung zur Schädigungsmodellierung für die numerische Prozesssimulation mechanischer Fügeverfahren, Europäische Forschungsgesellschaft für Blechverarbeitung e.V., 2020.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 28351
"Solange dieser Mann gut Deutsch sprechen kann, ist auch kein Problem...": Evaluative Reaktionen auf einen L2-Akzent aus Sicht von Sprecher*innen
M. Müller, J. Settinieri, Fremdsprachen Lehren und Lernen 49 (2020) 46–63.
LibreCat
| DOI
M. Müller, J. Settinieri, Fremdsprachen Lehren und Lernen 49 (2020) 46–63.
2020 | Research Data | LibreCat-ID: 26639
School-based interventions to support student participation. A comparison of different programs. Results from the FRIEND-SHIP project
S. Hassani, K. Aroni, S. Schwab, K. Resch, A. Toulia, S. Alves, G. Görel, M.F. Löper, E. Avramidis, M. Silveira- Maia, M. Sanches-Ferreira, F. Hellmich, School-Based Interventions to Support Student Participation. A Comparison of Different Programs. Results from the FRIEND-SHIP Project, University of Vienna, 2020.
LibreCat
| DOI
S. Hassani, K. Aroni, S. Schwab, K. Resch, A. Toulia, S. Alves, G. Görel, M.F. Löper, E. Avramidis, M. Silveira- Maia, M. Sanches-Ferreira, F. Hellmich, School-Based Interventions to Support Student Participation. A Comparison of Different Programs. Results from the FRIEND-SHIP Project, University of Vienna, 2020.