Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

53 Publications


2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33307 | OA
Pape, Stefan, et al. “Authentic Englishes.Nrw – Developing and Using Interactive Teaching and Learning Materials on Varieties of English.” Selected Papers from the 2021 Conference of the German Association for the Study of English, edited by Daniela Wawra and Jonathan Rose, vol. 33.2, Universitätsverlag Winter, pp. 15–27, doi:10.33675/ANGL/2022/2/6.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33373
Hahn, Charlotte Anna, and Ilka Mindt. “Introduction: English Linguistics, Learners and the Classroom.” Anglistik, vol. 33, no. 2, Universitatverlag WINTER Heidelberg, 2022, pp. 11–14, doi:10.33675/angl/2022/2/5.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 49658
Pape, S., et al. “‘Authentic Englishes.Nrw’ – Developing and Using Interactive Teaching and Learning Materials on Varieties of English.” Anglistik, vol. 33, no. 2, Universitatverlag WINTER Heidelberg, 2022, pp. 15–27, doi:10.33675/angl/2022/2/6.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26087
Mindt, Ilka. “‘There’. Die Verwendung von ‘there’ im authentischen Englisch, im Englisch von Lernenden und in Schulbüchern.” Sprachwissenschaft und Fremdsprachendidaktik: Konstruktionen und Konstruktionslernen, edited by Christoph Bürgel et al., vol. 119, Stauffenburg, 2021, pp. 39–55.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26084
Mindt, Ilka, and Schmidt Rebekka. “Student engagement in digitalen Lehr-Lern-Szenarien.” Hochschule auf Abstand. Ein multiperspektivischer Zugang zur digitalen Lehre., edited by Iris Neiske et al., transcript, 2021, pp. 117–40, doi:10.14361/9783839456903-009.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32488 | OA
Schmidt, Rebekka, and Ilka Mindt. “Student Engagement in Digitalen Lehr-Lern-Szenarien.” Hochschule Auf Abstand. Ein Multiperspektivischer Zugang Zur Digitalen Lehre , edited by Iris Neiske et al., transcript Verlag, 2021, pp. 117–40, doi:10.14361/9783839456903-009.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49993
Schmidt, Rebekka, and Ilka Mindt. “Student Engagement in Digitalen Lehr-Lern-Szenarien. Zwei Fachdisziplinen Berichten.” Hochschule Auf Abstand, edited by Iris Neiske et al., transcript Verlag, 2021, pp. 117–40, doi:10.1515/9783839456903-009.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22466
Meister, Dorothee, and Ilka Mindt. “Einleitung.” Mobile Medien im Schulkontext, vol. 41, Springer VS, 2020, pp. 1–6, doi:10.1007/978-3-658-29039-9.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22467
Mindt, Ilka, and Yasemin Kaymak. “Digitale Elemente im Englischunterricht.” Mobile Medien im Schulkontext, edited by Dorothee Meister and Ilka Mindt, vol. 41, Springer VS, 2020, pp. 155–74, doi:https://doi.org/10.1007/978-3-658-29039-9_8.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22470
Schmidt, Rebekka, et al. “Viele Wege Führen Nach Rom - Möglichkeiten Und Modelle Des Inverted-Classroom-Modells Aus Interdisziplinärer Sicht.” Digitale Innovationen Und Kompetenzen in Der Lehramtsausbildung, edited by Michael Beißwenger, 2020, doi:10.17185/duepublico/73330.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22472
Mindt, Ilka, et al. “Mit Digitalen Arbeitsformen Das Lernen Bereichern: Zur Gestaltung Sinnstiftender Präsenzphasen Mit Dem Inverted-Classroom-Modell.” Digitale Innovationen Und Kompetenzen in Der Lehramtsausbildung, edited by Michael Beißwenger et al., Universitätsverlag Rhein-Ruhr, 2020, pp. 165–207, doi:10.17185/duepublico/73330.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22473
Mindt, Ilka, and Rebekka Schmidt. “Student Engagement Im Inverted Classrom.” Tagungsband Zur Tagung Inverted Classroom and beyond 2020, edited by G. Brandhofer et al., BoD, 2020, pp. 1–16.
LibreCat
 

2020 | Book Review | LibreCat-ID: 22477
Mindt, Ilka. Kristin Bech and Ruth Möhlig-Falke, Eds. Grammar – Discourse – Context: Grammar and Usage in Language Variation and Change. Berlin and Boston, MA: De Gruyter, 2019. Vol. 31, no. 3, 2020, pp. 247–48, doi:https://doi.org/10.33675/ANGL/2020/3/18.
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 49998
Schmidt, Rebekka, and Ilka Mindt. “Student Engagement Im Inverted Classrom.” Tagungsband Zur Tagung Inverted Classroom and Beyond , edited by G. Brandhofer et al., BoD, 2020, pp. 28–48.
LibreCat
 

2018 | Misc | LibreCat-ID: 17631
Mindt, Ilka. Bridging - Fremdsprache und Fachwissenschaft. Digital Learning Map. 2018.
LibreCat | Files available
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17705
Mindt, Ilka, and Sabine Bartsch. “‘Digital Humanitites: The Role of the Digital in English Philology’. Sprachwissenschaftliche Sektion Beim Anglistentag 2017 in Regensburg.” Anglistentag 2017 Regensburg. Proceedings, edited by Anne-Julia Zwierlein et al., Wissenschaftler Verlag, 2018, pp. 3–8.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22468
Bartsch, Sabine, and Ilka Mindt. “Section I: Digital Humanities: The Role of the Digital in English Philology.” Anglistentag 2017 Regensburg. Proceedings, edited by Anne-Julia Zwierlein et al., Wissenschaftlicher Verlag, 2018.
LibreCat
 

2018 | Misc | LibreCat-ID: 22474
Mindt, Ilka. Englischer Sprachwandel Im Zeitalter von Digitalisierung Und Innovation. Vol. 148, Bonifatius GmbH, 2018.
LibreCat
 

2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 17709
Mindt, Ilka, et al., editors. Proceedings of the BHQFHE Projects. Basis, Analysis, Development, Impact and Prosepcts of the BHQFHE Tempus Project. 2017.
LibreCat | Files available
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 22475
Mindt, Ilka. “Chosen.” Zeitschrift Für Anglistik Und Amerikanistik, vol. 65, no. 3, 2017, pp. 339–53.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

(person=32079)

status=public

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed