Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

66 Publications


2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 45562
Kulgemeyer, C., Riese, J., Vogelsang, C., Buschhüter, D., Borowski, A., Weißbach, A., Jordans, M., Reinhold, P., & Schecker, H. (2023). How authenticity impacts validity: Developing a model of teacher education assessment and exploring the effects of the digitisation of assessment methods Über Validität und Authentizität: Effekte des Transfers von Testinstrumenten in ein digitales Format auf die erhobenen Aspekte der professionellen Handlungskompetenz. Zeitschrift Für Erziehungswissenschaft. https://doi.org/10.1007/s11618-023-01154-y
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35524
Riese, J., Vogelsang, C., Schröder, J., Borowski, A., Kulgemeyer, C., Reinhold, P., & Schecker, H. (2022). Entwicklung von Unterrichtsplanungsfähigkeit im Fach Physik: Welchen Einfluss hat Professionswissen? Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 25(4), 843–867. https://doi.org/10.1007/s11618-022-01112-0
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35525
Breuer, J., Vogelsang, C., & Reinhold, P. (2022). Nutzungsverhalten von Lehrkräften bei der Implementierung einer physikdidaktisch innovativen Unterrichtskonzeption. Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften, 28(1), Article 1. https://doi.org/10.1007/s40573-022-00138-5
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45172
Riese, J., Vogelsang, C., Schröder, J., Borowski, A., Kulgemeyer, C., Reinhold, P., & Schecker, H. (2022). Entwicklung von Unterrichtsplanungsfähigkeit im Fach Physik: Welchen Einfluss hat Professionswissen? Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 25(4), 843–867. https://doi.org/10.1007/s11618-022-01112-0
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35526
Kulgemeyer, C., Kempin, M., Weißbach, A., Borowski, A., Buschhüter, D., Enkrott, P., Reinhold, P., Riese, J., Schecker, H., Schröder, J., & Vogelsang, C. (2021). Exploring the impact of pre-service science teachers’ reflection skills on the development of professional knowledge during a field experience. International Journal of Science Education, 43(18), 3035–3057. https://doi.org/10.1080/09500693.2021.2006820
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

(person=416)

status=public

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed