Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

66 Publications


2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 45562
Kulgemeyer, Christoph, Josef Riese, Christoph Vogelsang, David Buschhüter, Andreas Borowski, Anna Weißbach, Melanie Jordans, Peter Reinhold, and Horst Schecker. “How Authenticity Impacts Validity: Developing a Model of Teacher Education Assessment and Exploring the Effects of the Digitisation of Assessment Methods Über Validität Und Authentizität: Effekte Des Transfers von Testinstrumenten in Ein Digitales Format Auf Die Erhobenen Aspekte Der Professionellen Handlungskompetenz.” Zeitschrift Für Erziehungswissenschaft, 2023. https://doi.org/10.1007/s11618-023-01154-y.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35524
Riese, Josef, Christoph Vogelsang, Jan Schröder, Andreas Borowski, Christoph Kulgemeyer, Peter Reinhold, and Horst Schecker. “Entwicklung von Unterrichtsplanungsfähigkeit im Fach Physik: Welchen Einfluss hat Professionswissen?” Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 25, no. 4 (2022): 843–67. https://doi.org/10.1007/s11618-022-01112-0.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35525
Breuer, Judith, Christoph Vogelsang, and Peter Reinhold. “Nutzungsverhalten von Lehrkräften bei der Implementierung einer physikdidaktisch innovativen Unterrichtskonzeption.” Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften 28, no. 1 (2022). https://doi.org/10.1007/s40573-022-00138-5.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45172
Riese, Josef, Christoph Vogelsang, Jan Schröder, Andreas Borowski, Christoph Kulgemeyer, Peter Reinhold, and Horst Schecker. “Entwicklung von Unterrichtsplanungsfähigkeit im Fach Physik: Welchen Einfluss hat Professionswissen?” Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 25, no. 4 (2022): 843–67. https://doi.org/10.1007/s11618-022-01112-0.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35526
Kulgemeyer, Christoph, Maren Kempin, Anna Weißbach, Andreas Borowski, David Buschhüter, Patrick Enkrott, Peter Reinhold, et al. “Exploring the Impact of Pre-Service Science Teachers’ Reflection Skills on the Development of Professional Knowledge during a Field Experience.” International Journal of Science Education 43, no. 18 (2021): 3035–57. https://doi.org/10.1080/09500693.2021.2006820.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

(person=416)

status=public

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed