Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

60 Publications


2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41141
Theorie – Empirie – Reflexivität. Das Paderborner Modell geschichtsdidaktischer Betreuung schulischer Langzeitpraktika von Lehramtsstudierenden im Fach Geschichte
J. Meyer-Hamme, O. Hartung, A. Krebs, D. Fastlabend-Vargas, in: M. Sauer, F. Runge (Eds.), Geschichtsdidaktische Hochschullehre, Schwalbach Ts., 2021, pp. 51–66.
LibreCat
 

2020 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 34764
Controversial Histories – Current Views on the Crusades. Engaging the Crusades, Volume Three.
J. Meyer-Hamme, F. Hinz, eds., Controversial Histories – Current Views on the Crusades. Engaging the Crusades, Volume Three., 1st ed., Roudledge, London/New York. , 2020.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 34868 LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 34867
Historical myth: a definition from the perspective of history education research
J. Meyer-Hamme, F. Hinz, S. Grindel, R. Bernhard, Eckert. Dossiers 4 (2019) 12–34.
LibreCat
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 41127
Schulpraktika im Fach Geschichte betreuen. Konzeption und Reflexion fachdidaktischer Lehrveranstaltungen
J. Meyer-Hamme, H. Albers, F. Hinz, C. Wosnitza, Schulpraktika im Fach Geschichte betreuen. Konzeption und Reflexion fachdidaktischer Lehrveranstaltungen , Schwalbach Ts., 2018.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

(person=49623)

status=public

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed