Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

6 Publications


2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45277
C. Kulgemeyer, F. Sterzing, and M. Hörnlein, “Aus Erklärvideos lernen,” in Digital Physik unterrichten. Grundlagen, Impulse, Perspektiven, T. Wilhelm, Ed. Hannover: Klett Kallmeyer, 2023, pp. 230–244.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45398
C. Kulgemeyer, F. Sterzing, and M. Hörnlein, “Von der ‘Shallowing Hypothese’ zur ‘Illusion of Understanding’ -wie wirken Erklärvideos und Lehrbuchtexte auf Wissen und Verstehensillusion?” Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik (GDCP), 2023.
LibreCat | Files available
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45399
M. Hörnlein and C. Kulgemeyer, “‘Aus Erklärvideos lernt man nur oberflächlich’ - oder erwirbt man auch Konzeptwissen?” Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik (GDCP), 2023.
LibreCat | Files available
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35760
C. Kulgemeyer, M. Hörnlein, and F. Sterzing, “Exploring the effects of physics explainer videos and written explanations on declarative knowledge and the illusion of understanding,” International Journal of Science Education, vol. 44, no. 11, pp. 1855–1875, 2022, doi: 10.1080/09500693.2022.2100507.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35838
M. Hörnlein and C. Kulgemeyer, “Wie können Erklärvideos zum Erwerb physikalischen Konzeptwissens beitragen? .” 2022.
LibreCat | Files available
 

Filters and Search Terms

(person=51082)

status=public

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed