Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
46 Publications
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 46156
Vocabulary in learning processes towards conceptual understanding of equivalent fractions—specifying students’ language demands on the basis of lexical trace analyses
L. Wessel, Mathematics Education Research Journal 32 (2019) 653–681.
LibreCat
| DOI
L. Wessel, Mathematics Education Research Journal 32 (2019) 653–681.
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48320
3.5 Kompetenzorientierte Didaktik der Analysis durch Orientierung an real-life tasks–Ein Beispiel für ein Lehrdesign nach dem 4C/ID-Modell
T. Leuders, L. Wessel, in: J. Kreutz, T. Leuders, T. Hellmann (Eds.), Professionsorientierung in der Lehrerbildung: Kompetenzorientiertes Lehren nach dem 4-Component-Instructional-Design-Modell, Springer, Wiesbaden, 2019, pp. 117–134.
LibreCat
T. Leuders, L. Wessel, in: J. Kreutz, T. Leuders, T. Hellmann (Eds.), Professionsorientierung in der Lehrerbildung: Kompetenzorientiertes Lehren nach dem 4-Component-Instructional-Design-Modell, Springer, Wiesbaden, 2019, pp. 117–134.
2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 48376
Hanse-Kolloquium zur Hochschuldidaktik der Mathematik 2018
M. Klinger, A. Schüler-Meyer, L. Wessel, eds., Hanse-Kolloquium zur Hochschuldidaktik der Mathematik 2018, WTM-Verlag, Münster, 2019.
LibreCat
| DOI
M. Klinger, A. Schüler-Meyer, L. Wessel, eds., Hanse-Kolloquium zur Hochschuldidaktik der Mathematik 2018, WTM-Verlag, Münster, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48409
How theories of language-responsive mathematics can inform teaching designs for vocational mathematics
L. Wessel, in: U.T. Jankvist, M. van den Heuvel-Panhuizen, M. Veldhuis (Eds.), Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME11), Freudenthal Group, Utrecht, Netherlands, 2019.
LibreCat
| Download (ext.)
L. Wessel, in: U.T. Jankvist, M. van den Heuvel-Panhuizen, M. Veldhuis (Eds.), Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME11), Freudenthal Group, Utrecht, Netherlands, 2019.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 48324
Language diversity and mathematics education: new developments
R. Barwell, L. Wessel, A. Parra, Research in Mathematics Education 21 (2019) 113–118.
LibreCat
| DOI
R. Barwell, L. Wessel, A. Parra, Research in Mathematics Education 21 (2019) 113–118.