Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

278 Publications


2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53567
Zeller, Jannis, et al. “Cross-project empirical and criteria-oriented analysis of pre-service physics teachers’ pedagogical content knowledge Empirisch-kriterienorientierte Analyse des fachdidaktischen Wissens angehender Physiklehrkräfte.” Unterrichtswissenschaft, Springer Science and Business Media LLC, 2024, doi:10.1007/s42010-024-00200-w.
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53445
Hälterlein, Jens. “Governing Autonomies. Imagining Responsible AI in the European Armament Project ‘Future Combat Air System.’” The Reality of Autonomous Weapon Systems, edited by Thomas Christian Bächle and Jascha Bareis, Bristol University Press.
LibreCat
 

2024 | Research Data | LibreCat-ID: 51677
Capelle, Irmlind, et al. HenDi-Data (Data Package) v3.0.0. Henze-Digital, 2024, doi:10.5281/ZENODO.10666370.
LibreCat | DOI
 

2024 | Research Data | LibreCat-ID: 52684
Ried, Dennis, et al. HenDi-Data (Data Package) v3.1.0. LibreCat University, 2024, doi:10.5281/ZENODO.10839525.
LibreCat | DOI
 

2024 | Research Data | LibreCat-ID: 53790
Ried, Dennis, et al. HenDi-Data (Data Package) v4.0.0. Henze-Digital, 2024, doi:10.5281/ZENODO.11067989.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53068
Grüter, Sandra, et al. “Jahrgangsteams Zur Kooperation Mit Eltern Anregen – Eine Aufgabe Für Fortbildungen? Evaluationsergebnisse Zum Bielefelder Fortbildungskonzept Zur Kooperation in Inklusiven Schulen (BiFoKi).” QfI - Qualifizierung Für Inklusion. Online-Zeitschrift Zur Forschung Über Aus-, Fort- Und Weiterbildung Pädagogischer Fachkräfte, vol. 5, no. 3, University Library J. C. Senckenberg, 2024, doi:10.21248/qfi.131.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53597 | OA
Grüter, Sandra, et al. “Jahrgangsteams zur Kooperation mit Eltern anregen – eine Aufgabe für Fortbildungen? Evaluationsergebnisse zum Bielefelder Fortbildungskonzept zur Kooperation in inklusiven Schulen (BiFoKi).” QfI - Qualifizierung für Inklusion. Online-Zeitschrift zur Forschung über Aus-, Fort- und Weiterbildung pädagogischer Fachkräfte, vol. 5, no. 3, 2024, doi:10.21248/qfi.131.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 52620 | OA
Kundisch, Heike, et al. “Selbstinszenierungspraktiken Als Weg Zu Stärkenorientierung, Selbstbestimmung Und Teilhabe – Eine Kollegiale Weiterbildung Für Multiprofessionelle Akteursgruppen Im (Inklusiven) Übergang Schule-Beruf.” QfI - Qualifizierung Für Inklusion. Online-Zeitschrift Zur Forschung Über Aus-, Fort- Und Weiterbildung Pädagogischer Fachkräfte, vol. 5, no. 3, University Library J. C. Senckenberg, 2024, doi:10.21248/qfi.136.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 47099
Bartels, Lara, et al. “The Demand for Voluntary Carbon Dioxide Removal – Experimental Evidence from an Afforestation Project in Germany.” Land Economics , 2024, doi:10.2139/ssrn.3979837.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53417 | OA
Gschwind, Stéphane, et al. “The Stellarium Gornergrat: Astrophysics with Your Own Data.” Journal of Physics: Conference Series, vol. 2727, no. 1, 012011, IOP Publishing, 2024, doi:10.1088/1742-6596/2727/1/012011.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

(project%3D44)

Search

Filter Publications

Display / Sort

Sorted by: Publishing Year , Title
Citation Style: MLA

Export / Embed