Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

278 Publications


2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53567
J. Zeller, D. Schiering, C. Kulgemeyer, K. Neumann, J. Riese, and S. Sorge, “Cross-project empirical and criteria-oriented analysis of pre-service physics teachers’ pedagogical content knowledge Empirisch-kriterienorientierte Analyse des fachdidaktischen Wissens angehender Physiklehrkräfte,” Unterrichtswissenschaft, 2024, doi: 10.1007/s42010-024-00200-w.
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53445
J. Hälterlein, “Governing autonomies. Imagining responsible AI in the European armament project ‘Future Combat Air System,’” in The Reality of Autonomous Weapon Systems, T. C. Bächle and J. Bareis, Eds. Bristol University Press.
LibreCat
 

2024 | Research Data | LibreCat-ID: 51677
I. Capelle, E. Minetti, D. Ried, and A. Tumat, HenDi-Data (data package) v3.0.0. Henze-Digital, 2024.
LibreCat | DOI
 

2024 | Research Data | LibreCat-ID: 52684
D. Ried, I. Capelle, E. Minetti, and A. Tumat, HenDi-Data (data package) v3.1.0. LibreCat University, 2024.
LibreCat | DOI
 

2024 | Research Data | LibreCat-ID: 53790
D. Ried, E. Minetti, I. Capelle, and A. Tumat, HenDi-Data (data package) v4.0.0. Henze-Digital, 2024.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53068
S. Grüter, J. Gorges, B. Lütje-Klose, P. Neumann, and E. Wild, “Jahrgangsteams zur Kooperation mit Eltern anregen – eine Aufgabe für Fortbildungen? Evaluationsergebnisse zum Bielefelder Fortbildungskonzept zur Kooperation in inklusiven Schulen (BiFoKi),” QfI - Qualifizierung für Inklusion. Online-Zeitschrift zur Forschung über Aus-, Fort- und Weiterbildung pädagogischer Fachkräfte, vol. 5, no. 3, 2024, doi: 10.21248/qfi.131.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53597 | OA
S. Grüter, J. Gorges, B. Lütje-Klose, P. Neumann, and E. Wild, “Jahrgangsteams zur Kooperation mit Eltern anregen – eine Aufgabe für Fortbildungen? Evaluationsergebnisse zum Bielefelder Fortbildungskonzept zur Kooperation in inklusiven Schulen (BiFoKi),” QfI - Qualifizierung für Inklusion. Online-Zeitschrift zur Forschung über Aus-, Fort- und Weiterbildung pädagogischer Fachkräfte, vol. 5, no. 3, 2024, doi: 10.21248/qfi.131.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 52620 | OA
H. Kundisch, H.-H. Kremer, and F. Otto, “Selbstinszenierungspraktiken als Weg zu Stärkenorientierung, Selbstbestimmung und Teilhabe – eine Kollegiale Weiterbildung für multiprofessionelle Akteursgruppen im (inklusiven) Übergang Schule-Beruf,” QfI - Qualifizierung für Inklusion. Online-Zeitschrift zur Forschung über Aus-, Fort- und Weiterbildung pädagogischer Fachkräfte, vol. 5, no. 3, 2024, doi: 10.21248/qfi.136.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 47099
L. Bartels, M. Kesternich, and A. Löschel, “The Demand for Voluntary Carbon Dioxide Removal – Experimental Evidence from an Afforestation Project in Germany,” Land Economics , 2024, doi: 10.2139/ssrn.3979837.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53417 | OA
S. Gschwind, S. Hohmann, A. Müller, J. Nordine, and T.-E. Riesen, “The Stellarium Gornergrat: Astrophysics with your own Data,” Journal of Physics: Conference Series, vol. 2727, no. 1, Art. no. 012011, 2024, doi: 10.1088/1742-6596/2727/1/012011.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 53232
M. Namazi, M. Tavana, E. Mohammadi, and A. Bonyadi Naeini, “A new strategic approach for R&D project portfolio selection using efficiency-uncertainty maps,” Benchmarking: An International Journal, vol. 30, no. 10, pp. 4193–4220, 2023, doi: 10.1108/bij-02-2022-0129.
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 50603
J. Hälterlein, “Agentenbasierte Modellierung und Simulation im Pandemiemanagement,” TATuP - Zeitschrift für Technikfolgenabschätzung in Theorie und Praxis, vol. 32, no. 1, pp. 30–35, 2023, doi: 10.14512/tatup.32.1.30.
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 52677
H. Noun, I. Mozgova, M. Abdelfattah, G. Zeller, G. Rajesh, and R. Lachmayer, “Approach for a Safety Element out of Context for an Actuator Circuit Control Module,” International Journal of Industrial and Manufacturing Engineering, vol. 17, no. 6, pp. 237–243, 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 44522
J. Wurst, D. Rosemann, I. Mozgova, and R. Lachmayer, “Concept and Implementation of a Student Design Project for the Development of Sustainable Products,” 2023, doi: 10.1007/978-3-031-28839-5_88.
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 46478
C. Bartelheimer, P. zur Heiden, C. I. Berendes, and D. Beverungen, “Designing digital actor engagement platforms for local high streets: an action design research study,” European Journal of Information Systems, pp. 1–34, 2023, doi: 10.1080/0960085x.2023.2242847.
LibreCat | Files available | DOI
 

2023 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 42995
M. Al Mamoun and M. Neukötter, Evaluation of self-built low-budget particle sensors (Study Project). 2023.
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 48602
E. Rybska, R. Dudziak, and P. Pollmeier, “Evidence-based practices in teaching,” Problemy Wczesnej Edukacji, vol. 56, no. 1, pp. 89–108, 2023, doi: 10.26881/pwe.2023.56.06.
LibreCat | DOI
 

2023 | Misc | LibreCat-ID: 48453
J. N. Schneider, Green-4-Future – Project Insights to its best! In: Training and Cooperation Activity (TCA) “Green Erasmus: pathways to sustainable projects and institutions.” Munich, Germany, 2023.
LibreCat | Files available
 

2023 | Research Data | LibreCat-ID: 51679
I. Capelle, E. Minetti, D. Ried, and A. Tumat, HenDi-Data (data package) v1.0.0. Henze-Digital, 2023.
LibreCat | DOI
 

2023 | Research Data | LibreCat-ID: 51678
I. Capelle, E. Minetti, D. Ried, and A. Tumat, HenDi-Data (data package) v2.0.0. Henze-Digital, 2023.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

(project%3D44)

Search

Filter Publications

Display / Sort

Sorted by: Publishing Year , Title
Citation Style: IEEE

Export / Embed