Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

412 Publications


2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17347
Tag Me If You Can: Insights into the Challenges of Supporting Unrestricted P2P News Tagging
F.S. Bäumer, J. Kersting, B. Buff, M. Geierhos, in: L. Audrius, B. Rita, G. Daina, S. Vilma (Eds.), Information and Software Technologies, Springer, 2020, pp. 368--382.
LibreCat | Files available | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 20860
Transient Bodies, Bodies in Transition: An Introduction
S. Strauß, S. Schäfer-Althaus, in: S. Strauß, S. Schäfer-Althaus (Eds.), Transient Bodies in Anglophone Literature and Culture, Winter, Heidelberg, 2020, pp. 7–22.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 20861
Ageing (Female) Bodies and Mortality in Eighteenth-Century Poetry
S. Strauß, in: S. Strauß, S. Schäfer-Althaus (Eds.), Transient Bodies in Anglophone Literature and Culture, Winter, Heidelberg, 2020, pp. 205–226.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 20862
Visualising Memory Loss and the Politics of Representation in Contemporary Portraiture
S. Strauß, Journal for the Study of British Cultures 27 (2020) 63–76.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22466
Einleitung
D. Meister, I. Mindt, in: Mobile Medien im Schulkontext, Springer VS, Wiesbaden, 2020, pp. 1–6.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22467
Digitale Elemente im Englischunterricht
I. Mindt, Y. Kaymak, in: D. Meister, I. Mindt (Eds.), Mobile Medien im Schulkontext, Springer VS, Wiesbaden, 2020, pp. 155–174.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22470
Viele Wege führen nach Rom - Möglichkeiten und Modelle des Inverted-Classroom-Modells aus interdisziplinärer Sicht
R. Schmidt, N. Dietrich, I. Mindt, in: M. Beißwenger (Ed.), Digitale Innovationen Und Kompetenzen in Der Lehramtsausbildung, 2020.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22472
Mit digitalen Arbeitsformen das Lernen bereichern: zur Gestaltung sinnstiftender Präsenzphasen mit dem Inverted-Classroom-Modell
I. Mindt, R. Schmidt, M. Beißwenger, N. Dietrich, in: M. Beißwenger, B. Bulizek, I. Gryl, F. Schacht (Eds.), Digitale Innovationen Und Kompetenzen in Der Lehramtsausbildung, Universitätsverlag Rhein-Ruhr, Duisburg, 2020, pp. 165–207.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22473
Student engagement im Inverted Classrom
I. Mindt, R. Schmidt, in: G. Brandhofer, J. Buchner, C. Freisleben-Teutscher, K. Tengler (Eds.), Tagungsband Zur Tagung Inverted Classroom and beyond 2020, BoD, Norderstedt, 2020, pp. 1–16.
LibreCat
 
 

Filters and Search Terms

department=1

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed