Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1589 Publications


2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 40066
Bañuelos, Rodrigo, Krzysztof Bogdan, and Tomasz Luks. “Hardy–Stein Identities and Square Functions for Semigroups.” Journal of the London Mathematical Society 94, no. 2 (2016): 462–78. https://doi.org/10.1112/jlms/jdw042.
LibreCat | DOI
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 34844
Klüners, Jürgen, and Florin Nicolae. “Are Number Fields Determined by Artin L-Functions?” Journal of Number Theory 167 (2016): 161–68. https://doi.org/10.1016/j.jnt.2016.03.023.
LibreCat | DOI | arXiv
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 42792
Kirschmer, Markus, and David Lorch. “Ternary Quadratic Forms over Number Fields with Small Class Number.” Journal of Number Theory 161 (2016): 343–61. https://doi.org/10.1016/j.jnt.2014.11.001.
LibreCat | DOI
 

2016 | Misc | LibreCat-ID: 43454
Kirschmer, Markus. Definite Quadratic and Hermitian Forms with Small Class Number (Habilitation). RWTH Aachen University, 2016.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 44339
Burban, Igor, and W. Gnedin. “Cohen-Macaulay Modules over Some Non-Reduced Curve Singularities.” Journal of Pure and Applied Algebra 220, no. 12 (2016): 3777–3815.
LibreCat
 

2016 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 45332
Schönherr, Johanna, and S. Schukajlow. “Are Mathematical Problems Boring? Boredom While Solving Problems with and without a Connection to Reality from Students’ and Pre-Service Teachers’ Perspectives.” In Proceedings of the 40th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, edited by C. Csíkos, A. Rausch, and J. Szitányi, 4:131–138. Szeged, Hungary: PME, 2016.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 56893
Biehler, Rolf, and Reinhard Hochmuth. “Oberwolfach Papers on Mathematics in Undergraduate Study Programs: Challenges for Research.” International Journal of Research in Undergraduate Mathematics Education 3, no. 1 (2016): 1–7. https://doi.org/10.1007/s40753-016-0049-7.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 56973
Biehler, Rolf, and Werner Blum. “Didaktisch orientierte Rekonstruktion von Mathematik als Basis von Schulmathematik und Lehrerbildung – Editorial.” Journal für Mathematik-Didaktik 37, no. 1 (2016): 1–4. https://doi.org/10.1007/s13138-016-0101-9.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 56977
Biehler, Rolf, and Leander Kempen. “Didaktisch orientierte Beweiskonzepte – Eine Analyse zur mathematikdidaktischen Ideenentwicklung.” Journal für Mathematik-Didaktik 37, no. 1 (2016): 141–79. https://doi.org/10.1007/s13138-016-0097-1.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 56974
Biehler, Rolf, D Frischemeier, and Susanne Podworny. “Stochastische Simulationen mit TinkerPlots–Von einfachen Zufallsexperimenten zum informellen Hypothesentesten.” Stochastik in der Schule 36, no. 1 (2016): 22–27.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56972
Biehler, Rolf. “Professional Development for Teaching Probability and Inference Statistics with Digital Tools at Upper Secondary Level,” 2016.
LibreCat | Download (ext.)
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 56976
Biehler, Rolf, R. Hochmuth, H.-G. Rück, R. Göller, A. Hoppenbrock, M. Liebendörfer, and J. Püschl. “Research in University Mathematics Education. The Khdm.” EMS Newsletters December 2016, 2016, 49–50.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 56971
Biehler, Rolf, and Daniel Frischemeier. “Randomisierungstests mit TinkerPlots.” Stochastik in der Schule 36, no. 3 (2016): 9–15.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57009
Colberg, Christoph, Rolf Biehler, Reinhard Hochmuth, N. Schaper, Michael Liebendörfer, and Mirko Schürmann. “Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase.” In Beiträge zum Mathematikunterricht 2016, Band 1, edited by Institut für Mathematik und Informatik der Pädagogischen Hochschule Heidelberg, 213–16. Münster: WTM-Verlag, 2016.
LibreCat | Download (ext.)
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57008
Börsch, Alexander, Rolf Biehler, and Tobias Mai. “Der Studikurs Mathematik NRW – Ein neuer Online-Mathematikvorkurs – Gestaltungsprinzipien am Beispiel linearer Gleichungssysteme.” In Beiträge zum Mathematikunterricht 2016, Band 1, edited by Institut für Mathematik und Informatik der Pädagogischen Hochschule Heidelberg, 177–80. Münster: WTM-Verlag, 2016.
LibreCat | Download (ext.)
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57010
Biehler, Rolf, Reinhard Hochmuth, Niclas Schaper, Christiane Kuklinski, Elisa Lankeit, Elena Leis, Michael Liebendörfer, and Mirko Schürmann. “Verbundprojekt WiGeMath: Wirkung Und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen Für Mathematikbezogenes Lernen in Der Studieneingangsphase.” In Working Paper Studieneingangsphase - Perspektiven Aus Der Begelitforschung Zum Qualitätspakt Lehre, edited by A. Hanft, F. Bischoff, and B. Prang, 19–23. Oldenburg: Carl-von-Ossietzky Universität, 2016.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57012
Engel, Joachim, Achim Schiller, Daniel Frischemeier, and Rolf Biehler. “Statistics Education and Monitoring Progress towards Civil Rights.” In Promoting Understanding of Statistics about Society. Proceedings of the Roundtable Conference of the International Association of Statistics Education (IASE), July 2016, Berlin, Germany, 2016.
LibreCat | Download (ext.)
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57017
Mai, Tobias, Rolf Biehler, Alexander Börsch, and Christoph Colberg. “Über Die Rolle Des Studikurses Mathematik in Der Studifinder-Plattform Und Seine Didaktischen Konzepte.” In Beiträge Zum Mathematikunterricht 2016, Band 2, edited by Institut für Mathematik und Informatik der Pädagogischen Hochschule Heidelberg, 645–48. Münster: WTM-Verlag, 2016.
LibreCat
 

2016 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 57016
Hoppenbrock, Axel, Rolf Biehler, Reinhard Hochmuth, and H.-G. Rück, eds. Lehren Und Lernen von Mathematik in Der Studieneingangsphase - Herausforderungen Und Lösungsansätze. Wiesbaden: Springer Spektrum, 2016.
LibreCat | Download (ext.)
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57018
Püschl, Juliane, Rolf Biehler, Reinhard Hochmuth, and S. Schreiber. “Wie Geben Tutoren Feedback? Anforderungen an Studentische Korrekturen Und Weiterbildungs-Maßnahmen Im LIMA-Projekt.” In Lehren Und Lernen von Mathematik in Der Studieneingangsphase - Herausforderungen Und Lösungsansätze, edited by Axel Hoppenbrock, Rolf Biehler, Reinhard Hochmuth, and H.-G. Rück, 387–404. Wiesbaden: Springer Spektrum, 2016.
LibreCat | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

department=10

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed