Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1774 Publications
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45060
Students with emotional or behavioral problems: Their emotional experience in the classroom during peer interactions.
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, M. Venetz, in: Baltimore, MD, United States, 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, M. Venetz, in: Baltimore, MD, United States, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45056
Individual and institutional determinants for primary school teachers’ self-efficacy beliefs regarding inclusive education – Results from qualitative interviews.
M. Knickenberg, H. Frank, L. Marwin Felix, in: Porto, 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, H. Frank, L. Marwin Felix, in: Porto, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45054
Potential influencing factors for teachers’ self-efficacy beliefs concerning inclusive education
M. Knickenberg, L. Marwin Felix, H. Frank, in: Aachen, 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, L. Marwin Felix, H. Frank, in: Aachen, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45059
Assessing social interaction quality with the Experience Sampling Method
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, M. Venetz, in: 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, M. Venetz, in: 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45057
Peer interactions in everyday school life versus leisure time of adolescents and their emotional experience.
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, C. Hinni, M. Venetz, in: 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, C. Hinni, M. Venetz, in: 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45058
Erfassung von Merkmalen inklusiven Unterrichts mit der Experience Sampling Method.
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45055
Applicability of ESM in School: Quality of students' social interaction
M. Knickenberg, H. Chantal, in: Aachen, 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, H. Chantal, in: Aachen, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19771
Inklusion vom Kind aus denken: Mit der KrafT Bildungsdokumentation den Übergang Kita-Grundschule gemeinsam gestalten. Workshop im Rahmen des 8. Paderborner Grundschultages. Universität Paderborn
P. Büker, S. Meier, J. Ogrodowski, M. Seibel, C. Weiß, in: 2019.
LibreCat
P. Büker, S. Meier, J. Ogrodowski, M. Seibel, C. Weiß, in: 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19769
Kriterien für eine qualitätsvolle Übergangsgestaltung: Wie können Kinder, pädagogische Fachkräfte und die Übergangsgestaltung von der Kooperation profitieren? Eröffnungsvortrag zum Fachtag: „Kriterien für eine qualitätsvolle Übergangsgestaltung“ im Bildungshaus Emmerthal (Niedersachsen)
P. Büker, J. Ogrodowski, in: 2019.
LibreCat
P. Büker, J. Ogrodowski, in: 2019.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 27815
Why teachers cooperate: an expectancy-value model of teacher cooperation
K. Drossel, B. Eickelmann, S. van Ophuysen, W. Bos, European Journal of Psychology of Education 34 (2019) 187–208.
LibreCat
| DOI
K. Drossel, B. Eickelmann, S. van Ophuysen, W. Bos, European Journal of Psychology of Education 34 (2019) 187–208.
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19772
LibreCat
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19774
Kinder partizipativ in Forschung einbeziehen: Ein kinderrechtsbasiertes Stufenmodell. Vortrag an der 27. Jahrestagung der Kommission Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe an der Goethe Universität Frankfurt
P. Büker, B. Hüpping, in: 2018.
LibreCat
P. Büker, B. Hüpping, in: 2018.
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19776
LibreCat
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19777
Design of participatory educational processes in a primary school from the perspective of children. Symposiumsbeitrag im Rahmen der 28 th EECERA conference - European Early Childhood Research Association. Universität Budapest, Ungarn
P. Büker, B. Hüpping, in: 2018.
LibreCat
P. Büker, B. Hüpping, in: 2018.
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19778
LibreCat
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28005
„Persons in the Shadow“ und ihre Bedeutung für die Entwicklung von Lehrerexpertise
T. Bloh, B. Bloh, in: 2018.
LibreCat
T. Bloh, B. Bloh, in: 2018.
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28007
Professionelle Lerngemeinschaften und Communities of Practice – Unterschiedliche theoretische Ansätze zur Erforschung von Lehrerkooperation
T. Bloh, B. Bloh, S. van Ophuysen, in: 2018.
LibreCat
T. Bloh, B. Bloh, S. van Ophuysen, in: 2018.
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28020
Vermittlungsstrategien zum Forschenden Lernen in der Lehrerbildung - Was nutzt der Nutzen?
B. Bloh, S. Schürer, L. Behrmann, S. van Ophuysen, in: 2018.
LibreCat
B. Bloh, S. Schürer, L. Behrmann, S. van Ophuysen, in: 2018.
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 28678
Digitale Schulbücher – Fluch oder Segen? Aspekte für die Sekundarstufe I
B. Eickelmann, S. Jarsinski, Zeitschrift Schulmagazin 2 (2018) 7–11.
LibreCat
B. Eickelmann, S. Jarsinski, Zeitschrift Schulmagazin 2 (2018) 7–11.
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 28679
Schulen in der digitalen Welt – Forschung und Perspektiven
B. Eickelmann, Städte- und Gemeinderat - Fachzeitschrift für Kommunal- und Landespolitik in Nordrhein-Westfalen 72 (2018) 8–10.
LibreCat
B. Eickelmann, Städte- und Gemeinderat - Fachzeitschrift für Kommunal- und Landespolitik in Nordrhein-Westfalen 72 (2018) 8–10.