Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1909 Publications
2019 | Book | LibreCat-ID: 35205
Dederich, M., et al. Sonderpädagogik Als Erfahrungs- Und Praxiswissenschaft. Geistes-, Sozial- Und Kulturwissenschaftliche Perspektive. Barbara Budrich, 2019.
LibreCat
2019 | Book | LibreCat-ID: 35185
Guthöhrlein, K., et al. Teamentwicklung Und Teamkooperation. Kohlhammer, 2019.
LibreCat
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8749
Laubenstein, Désirée, et al. “The ‘Learning Office’ as an Approach for Inclusive Education in Mathematics: Opportunities and Challenges.” In: Kollosche, D.; Marcone, R.; Knigge, M.; Godoy Penteado, M.; Skovsmose, O. (Hrsg.). Inclusive Mathematics Education. State-of-the-Art Research from Brazil and Germany, Springer, 2019, pp. 107–21, doi:10.1007/978-3-030-11518-0_9.
LibreCat
| DOI
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35646
Laubenstein, Désirée. “Über Mess-Manien Und Den Umgang Mit Zerteilten Informationen.” In: Dederich, M., Ellinger, S. & Laubenstein, D. (Hrsg). Sonderpädagogik Als Erfahrungs- Und Praxiswissenschaft. Geistes-, Sozial- Und Kulturwissenschaftliche Perspektive., edited by M. Dederich et al., Barbara Budrich, 2019, pp. 109–25.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35793
Egener, Lea, et al. Entwicklung Und Psychometrische Evaluation Eines Fragebogens Zur Erfassung Subjektiver Definitionen von Inklusion. Posterpräsentation. 2019.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45061
Knickenberg, Margarita, et al. Inklusion Aus Der Sicht von Kindern Mit Dem Förderschwerpunkt Lernen – Überprüfung von Messinvarianz in Verschiedenen Schulischen Kontexten. 2019.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45060
Knickenberg, Margarita, et al. Students with Emotional or Behavioral Problems: Their Emotional Experience in the Classroom during Peer Interactions. 2019.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45056
Knickenberg, Margarita, et al. Individual and Institutional Determinants for Primary School Teachers’ Self-Efficacy Beliefs Regarding Inclusive Education – Results from Qualitative Interviews. 2019.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45054
Knickenberg, Margarita, et al. Potential Influencing Factors for Teachers’ Self-Efficacy Beliefs Concerning Inclusive Education. 2019.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45059
Knickenberg, Margarita, et al. Assessing Social Interaction Quality with the Experience Sampling Method. 2019.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45057
Knickenberg, Margarita, et al. Peer Interactions in Everyday School Life versus Leisure Time of Adolescents and Their Emotional Experience. 2019.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45058
Knickenberg, Margarita, and Carmen Zurbriggen. Erfassung von Merkmalen Inklusiven Unterrichts Mit Der Experience Sampling Method. 2019.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45055
Knickenberg, Margarita, and Hinni Chantal. Applicability of ESM in School: Quality of Students’ Social Interaction. 2019.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19771
Büker, Petra, et al. Inklusion vom Kind aus denken: Mit der KrafT Bildungsdokumentation den Übergang Kita-Grundschule gemeinsam gestalten. Workshop im Rahmen des 8. Paderborner Grundschultages. Universität Paderborn. 2019.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19769
Büker, Petra, and Jana Ogrodowski. Kriterien für eine qualitätsvolle Übergangsgestaltung: Wie können Kinder, pädagogische Fachkräfte und die Übergangsgestaltung von der Kooperation profitieren? Eröffnungsvortrag zum Fachtag: „Kriterien für eine qualitätsvolle Übergangsgestaltung“ im Bildungshaus Emmerthal (Niedersachsen). 2019.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 27815
Drossel, Kerstin, et al. “Why Teachers Cooperate: An Expectancy-Value Model of Teacher Cooperation.” European Journal of Psychology of Education, vol. 34, no. 1, 2019, pp. 187–208, doi:10.1007/s10212-018-0368-y.
LibreCat
| DOI
2019 | Book | LibreCat-ID: 35897 |

Neumann, Phillip. Kooperation selbst bestimmt? Interdisziplinäre Kooperation und Zielkonflikte in inklusiven Grundschulen und Förderschulen. Waxmann, 2019, doi:10.31244/9783830990437.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36299
Schulze, Jan Roland, et al. Kooperatives Arbeiten von Studierenden Des Lehramts an Grund- Und Förderschulen Als Vorbereitung Auf Den Inklusiven Unterricht in Der Grundschule. Posterpräsentation Auf Der 54. Jahrestagung Der Sektion Sonderpädagogik Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik Und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?“. Bergische Universität Wuppertal, 2019.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36338
Schulze, Jan Roland, et al. Effects of Interprofessional Collaboration in Inclusive Education of Pre-Service Primary School Teachers and Special Education Teachers on Their Self-Concepts. Poster Presentation. ECER 2019 (European Conference on Educational Research). “Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future“. University of Hamburg, 2019.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36393
Mester, Theresa, et al. Kooperativ Lernumgebungen Für Den Inklusiven Naturwissenschaftlichen Sachunterricht Der Grundschule Gestalten – Ein Forschungs- Und Entwicklungsprojekt Zur Förderung von Grund- Und Förderschullehrkräften (KLinG). Posterpräsentation Auf Der 28. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Des Sachunterrichts e. V. (GDSU). Leuphana Universität Lüneburg, 2019.
LibreCat