Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1909 Publications


2019 | Book | LibreCat-ID: 35205
Sonderpädagogik als Erfahrungs- und Praxiswissenschaft. Geistes-, sozial- und kulturwissenschaftliche Perspektive
M. Dederich, S. Ellinger, D. Laubenstein, Sonderpädagogik Als Erfahrungs- Und Praxiswissenschaft. Geistes-, Sozial- Und Kulturwissenschaftliche Perspektive, Barbara Budrich, Opladen, 2019.
LibreCat
 

2019 | Book | LibreCat-ID: 35185
Teamentwicklung und Teamkooperation
K. Guthöhrlein, D. Laubenstein, C. Lindmeier, Teamentwicklung Und Teamkooperation, Kohlhammer, Stuttgart, 2019.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8749
The ‘Learning Office’ as an Approach for Inclusive Education in Mathematics: Opportunities and Challenges
D. Laubenstein, K. Guthöhrlein, C. Lindmeier, D. Scheer, D. Sponholz, in: In: Kollosche, D.; Marcone, R.; Knigge, M.; Godoy Penteado, M.; Skovsmose, O. (Hrsg.). Inclusive Mathematics Education. State-of-the-Art Research from Brazil and Germany, Springer, Heidelberg, 2019, pp. 107–121.
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35646
Über Mess-Manien und den Umgang mit zerteilten Informationen.
D. Laubenstein, in: M. Dederich, S. Ellinger, D. Laubenstein (Eds.), In: Dederich, M., Ellinger, S. & Laubenstein, D. (Hrsg). Sonderpädagogik Als Erfahrungs- Und Praxiswissenschaft. Geistes-, Sozial- Und Kulturwissenschaftliche Perspektive., Barbara Budrich, Opladen, 2019, pp. 109–125.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35793 LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45061 LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45060
Students with emotional or behavioral problems: Their emotional experience in the classroom during peer interactions.
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, M. Venetz, in: Baltimore, MD, United States, 2019.
LibreCat
 
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45054 LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45059
Assessing social interaction quality with the Experience Sampling Method
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, M. Venetz, in: 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45057 LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45058 LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45055
Applicability of ESM in School: Quality of students' social interaction
M. Knickenberg, H. Chantal, in: Aachen, 2019.
LibreCat
 
 
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 27815
Why teachers cooperate: an expectancy-value model of teacher cooperation
K. Drossel, B. Eickelmann, S. van Ophuysen, W. Bos, European Journal of Psychology of Education 34 (2019) 187–208.
LibreCat | DOI
 

2019 | Book | LibreCat-ID: 35897 | OA
Kooperation selbst bestimmt? Interdisziplinäre Kooperation und Zielkonflikte in inklusiven Grundschulen und Förderschulen
P. Neumann, Kooperation selbst bestimmt? Interdisziplinäre Kooperation und Zielkonflikte in inklusiven Grundschulen und Förderschulen, Waxmann, Münster, 2019.
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 
 
 
 

Filters and Search Terms

department=112

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed