Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2385 Publications


2019 | Working Paper | LibreCat-ID: 14909
Measuring Tax Complexity Across Countries: A Survey Study on MNCs
T. Hoppe, D. Schanz, S. Sturm, C. Sureth-Sloane, Measuring Tax Complexity Across Countries: A Survey Study on MNCs, 2019.
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Report | LibreCat-ID: 7622
Als Wirtschaftsinformatiker die digitale Transformation in Organisationen gestalten
D. Kundisch, D. Beverungen, Als Wirtschaftsinformatiker die digitale Transformation in Organisationen gestalten, Martin, Slovakia, 2019.
LibreCat
 

2019 | Working Paper | LibreCat-ID: 13147
Risk allocation through securitization – Evidence from non-performing loans
S.T. Wengerek, B. Hippert, A. Uhde, Risk Allocation through Securitization – Evidence from Non-Performing Loans, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 13457
Gift Purchases as Catalysts for Strengthening Customer–Brand Relationships
A. Eggert, L. Steinhoff, C. Witte, Journal of Marketing (2019).
LibreCat
 

2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 12079
Share at all Costs? Ein Literaturüberblick zur Privacy Risk Calculus Theory
M. Althaus, Share at all Costs? Ein Literaturüberblick zur Privacy Risk Calculus Theory, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
 

2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 13969
Kommentar: MaComp Mindestanforderungen an die Compliance-Funktion und die weiteren Verhaltens-, Organisations- und Transparenzpflichten nach §§ 63 ff. WpHG für Wert-papierdienstleistungsunternehmen
D. Krimphove, O. Kruse, eds., Kommentar: MaComp  Mindestanforderungen an Die Compliance-Funktion Und Die Weiteren Verhaltens-, Organisations- Und Transparenzpflichten Nach §§ 63 Ff. WpHG Für Wert-Papierdienstleistungsunternehmen, 2nd ed., C. H. Beck, München, 2019.
LibreCat
 

2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 13572
Eine semantische Analyse von Online-Bewertungen auf digitalen B2B-Märkten
T.A. Schulte, Eine semantische Analyse von Online-Bewertungen auf digitalen B2B-Märkten, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
 

2019 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 13748
Externe Stimuli zur Geschäftsmodell-Ideengenerierung: Ein Experimenteller Ansatz
C. Milder, Externe Stimuli zur Geschäftsmodell-Ideengenerierung: Ein Experimenteller Ansatz, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 15268
The Collaboration of Human Resource Management and Line Management–An International Comparison
K. Szierbowski-Seibel, B.A. Wach, R. Kabst, Organization Management Journal (2019) 262–277.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 15073
Spring Forward, Don't Fall Back: The Effect of Daylight Saving Time on Road Safety
C. Bünnings, V. Schiele, The Review of Economics and Statistics (2019) 1–45.
LibreCat | DOI
 
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 3936 LibreCat | Files available
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 4561
Pricing and issuance dependencies in SFP portfolios
M. Pelster, A. Schertler, Journal of Futures Markets 39 (2019) 342–365.
LibreCat | Files available | DOI
 
 

2019 | Report | LibreCat-ID: 7630
Credence Goods Markets with Heterogeneous Experts
J.M.J. Heinzel, Credence Goods Markets with Heterogeneous Experts, CIE Working Paper Series, Paderborn University, 2019.
LibreCat | Files available
 

2019 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 8854
Activate software-based business model development tools: An exploratory study
D. Szopinski, in: 3rd Business Model Conference, 2019.
LibreCat | Files available
 

2019 | Report | LibreCat-ID: 8873
Credence Goods Markets with Fair and Opportunistic Experts
J.M.J. Heinzel, Credence Goods Markets with Fair and Opportunistic Experts, CIE Working Paper Series, Paderborn University, 2019.
LibreCat | Files available
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 8892
Attracting attention from peers: Excitement in social trading
M. Pelster, B. Breitmayer, Journal of Economic Behavior & Organization 161 (2019) 158–179.
LibreCat | DOI
 

2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 8955
Vertrauensbildung und Reputationssysteme auf digitalen B2B-Märkten - Ein klassifizierender Überblick
M. Kilic, Vertrauensbildung und Reputationssysteme auf digitalen B2B-Märkten - Ein klassifizierender Überblick, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
 
 

Filters and Search Terms

department=19

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Default

Export / Embed