Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

552 Publications


2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4454
T. Jenert, “Using mixed methods to support educational design decisions in ‘bad data’contexts,” presented at the EARLI Biennial Conference, Tampere, 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4455
T. Jenert and L. Gommers , “Investigating Networks within the field of Higher Organisation Institutions,” presented at the EARLI Biennial Conference, Tampere, 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4456
T. Jenert, L. Gommers, T. Brahm, and D. Wagner , “ Development and validation of the Reflection in Business Education Questionnaire ,” presented at the EARLI Biennial Conference, Tampere, 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4457
D. Wagner, T. Jenert, T. Brahm, and L. Gommers, “Educating reflective managers: Why everybody wants and nobody likes it,” presented at the RLME unconference , New York , 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4458
T. Jenert, T. Brahm, and L. Gommers , “Die Enkulturation von Studierenden an der Hochschule – Ergebnisse einer längsschnittlichen qualitativen Untersuchung,” presented at the GEBF-Tagung, Heidelberg , 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4459
T. Jenert, T. Brahm, and D. Wagner, “Warum Wirtschaftsstudierende (nicht) reflektieren. Eine empirische Untersuchung. ,” presented at the Jahrestagung der Sektion empirische Bildungsforschung der DGFE, Tübingen , 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4503
T. Jenert, M. Barnat, P. Salden, and B. Dilger, “Struktur, Prozess oder Didaktik als Ausgangspunkt? Ein integratives Modell der Curriculumentwicklung an Hochschulen,” in Tagungsband DGHD Tagung 2017, Köln, 2017.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 7454
P. Frehe and H.-H. Kremer, “Inklusive Bildung zwischen Beruflichkeit und Subjektorientierung - Eine Analyse ausbildungsvorbereitender Bildungsgänge,” in Potenzialorientierte Förderung in den Fachdidakten, M. Veber, R. Benölken, and M. Pfitzner, Eds. 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 8877
M. Beutner and F. A. Rüscher, “Acceptance of Mobile Learning at SMEs of the Service Sector,” Proceedings of the 13th International Conference Mobile Learning 2017, pp. 63–72, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 8878
M. Beutner and F. A. Rüscher, “Die Unterstützung von Entrepreneurship im Kultur- und Kreativsektor durch Berufsbildung,” Kölner Zeitschrift für Wirtschaft und Pädagogik, pp. 3–34, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 8879
M. Beutner and F. A. Rüscher, “Green Economy und Green Entrepreneurship fördern – GET-UP Ergebnisse,” Kölner Zeitschrift für Wirtschaft und Pädagogik, pp. 35–62, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 8881
M. Beutner, D. Eggert, and F. A. Rüscher, “YES – Ein Online Gruppen-Deck-Card-Game zu European Citizenship,” Hochschultage 2017, pp. 1–16, 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 8882
M. Beutner, “Aktive Feedbacklösungen im Unterricht: Das Class-Room-Response-System PINGO,” Hochschultage 2017, pp. 1–10, 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 8883
M. Beutner, A. Zoyke, P. Herrmann, D. Kundisch, J. Magenheim, and J. Neugebauer, “Webbasierte Classroom Response Systeme in der Hochschullehre – Eine designbasierte Fallstudie zur Unterstützung von Lehr-/Lernprozessen aus Studierendensicht,” Das Hochschulwesen, vol. 65, no. 1+2, pp. 48–52, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 6489
H.-H. Kremer, P. Frehe, M.-A. Kückmann, and H. Kundisch, “Forschung in Innovationsarenen - Formate und Reflexionen einer gestaltungsorientierten Berufsbildungsforschung,” bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik - online, no. 33, pp. 1–22, 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 6491
H.-H. Kremer and P. Frehe, “Qualifizierungsbausteine in ausbildungsvorbereitenden Bildungsgängen am Berufskolleg,” Berufsbildung, no. 166, pp. 21–24, 2017.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 6493
P. Frehe and H.-H. Kremer, “Internationale Förderklassen an Berufskollegs. Ein ausbildungsvorbereitendes Anegbot!?,” in Berufsschullehrerbildung in der Volksrepublik China und in der Bundesrepublik Deutschland. Professionalisierung - Kompetenzen - Herausforderungen, J. Wang, X. Feng, and J. Rützel, Eds. Shanghai, 2017, pp. 338–354.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 6496
H.-H. Kremer and P. Frehe, “Berufskollegübergreifende Entwicklungsverbünde - Innovationen für eine nachhaltige Bildungsarbeit vor Ort,” in Berufsbildung für eine nachhaltige Entwicklung auf dem Weg in den (Unterrichts-)Alltag: Wie können Vernetzungsaktivitäten die Implementation unterstützen?, A. Fischer and G. Hahn, Eds. Baltmannsweiler, 2017, pp. 68–80.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 50997
T. Schlömer, C. Becker, H. Jahnke, K. Kiepe, C. Wicke, and K. Renmann, “Geschäftsmodell und Kompetenzentwicklung für nachhaltiges Wirtschaften: Ein partizipativer Modellansatz des betrieblichen Ausbildens,” bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik – online, vol. 32, pp. 1–20, 2017.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 9251
M. Beutner and J. Schneider, “The Importance of OER in European Education,” in OER – Quality Standards, Implementation, Sharing and Use. Results and Discussions on the basis of EU-StORe project, M. Beutner, Ed. Köln, 2016, pp. 11–17.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=208

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed