Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
592 Publications
2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 6241
Kremer, H.-Hugo. “Überlegungen zur Inklusion an Berufskollegs - Widerspruch, Anspruch und Herausforderung.” In Inklusion als Chance und Gewinn für eine differenzierte Berufsbildung, edited by U. Bylinski and J. Rützel, 183–99. Bonn, 2016.
LibreCat
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 6243
Kremer, H.-Hugo, K. Büchter, and U. Buchmann. “EDITORIAL zur Ausgabe 30: Inklusion in der beruflichen Bildung.” bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik - online, no. 30 (2016): 1–4.
LibreCat
| Download (ext.)
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 6244
Kremer, H.-Hugo, and Marie-Ann Kückmann. “Multiprofessionelle Teamarbeit oder multiprofessionelle Akteure: Studie zur inklusiven Bildungsgangarbeit in der Ausbildungsvorbereitung.” bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik - online, no. 30 (2016): 1–26.
LibreCat
| Download (ext.)
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 4421
Brahm, Taiga, Tobias Jenert, and Dietrich Wagner. “The Crucial First Year: A Longitudinal Study of Students’ Motivational Development at a Swiss Business School.” Higher Education 73, no. 3 (2016): 459–78. https://doi.org/10.1007/s10734-016-0095-8.
LibreCat
| DOI
2016 | Book | LibreCat-ID: 4439
Autorengruppe, Institut für Wirtschaftspädagogik. Persönlichkeitsförderung Im Schulunterricht, Band I: Realistische Ursachenzuschreibungen. Bern, 2016.
LibreCat
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4460
Jenert, Tobias, Taiga Brahm, Luci Gommers, and Patrizia Kühner. “A Typology of Students’ Enculturation during the First Year at University,” 2016.
LibreCat
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4461
Winkler, Christoph, Alexander Fust, and Tobias Jenert. “Differentiating Novice, Non-Expert and Expert Entrepreneurs: A Self-Regulated Learning Perspective.” In Academy of Management Proceedings, 12056, 2016.
LibreCat
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4462
Dilger, Bernadette, Tobias Jenert, and Peter F. E. Sloane. “Studienprogramm-Entwicklung in Unterschiedlichen Spannungsfeldern,” 2016.
LibreCat
2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4507
Jenert, Tobias. “Von der Curriculum - zur Studienprogrammentwicklung: Argumente für eine Perspektiverweiterung.” In Pädagogische Hochschulentwicklung - Von der Programmatik zur Implementierung, edited by Tobias Jenert , Taiga Brahm, and Dieter Euler , 26–29. Wiesbaden: Springer Verlag , 2016.
LibreCat
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4533
Jenert, Tobias. “Mehr Als Nur „gute“ Stimmung: Einstellungen Und Motivation Studierender Als Zentraler Bestandteil Der Kompetenzentwicklung.” In Vortrag Im Rahmen Des Expert_Innenforums Hochschuldidaktik Der Fachhochschule Oberösterreich., 2016.
LibreCat
2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8885
Beutner, Marc, and J Schneider. “The Project SEEL – Basic Information about the Context.” In Sounds and Audios in E-Learning Scenarios. Results and Discussions on the Basic of the SEEL Project, edited by Marc Beutner, 10–19. Köln, 2016.
LibreCat
2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8887
Beutner, Marc, and J Schneider. “The Strcture of the SEEL Project.” In Sounds and Audios in E-Learning Scenarios. Results and Discussions on the Basis of the SEEl Project, edited by Marc Beutner, 20–32, 2016.
LibreCat
2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8888
Beutner, Marc, and J Schneider. “Situation of Visual Impaired in Germany.” In Sounds and Audios in E-Learning Scenarios. Results and Discussions on the Basis of the SEEl Project, edited by Marc Beutner, 34–42. Köln, 2016.
LibreCat
2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8889
Beutner, Marc. “Quasi-Experimental Design Concerning Learning with Sounds in Education.” In Sounds and Audios in E-Learning Scenarios. Results and Discussions on the Basis of the SEEl Project, edited by Marc Beutner, 56–64. Köln, 2016.
LibreCat
2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8890
Beutner, Marc, and J Schneider. “The General Structure of the SEEL Teacher Training Course.” In Sounds and Audios in E-Learning Scenarios. Results and Discussions on the Basis of the SEEl Project, edited by Marc Beutner, 64–65. Köln, 2016.
LibreCat
2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8891
Beutner, Marc. “Insights in the Evaluation Results of the SEEL Project.” In Sounds and Audios in E-Learning Scenarios. Results and Discussions on the Basis of the SEEl Project, edited by Marc Beutner, 81–83. Köln, 2016.
LibreCat
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 6500
Frehe, Petra, and H.-Hugo Kremer. “Ausbildungsvorbereitung als Domäne - Inklusion in der Exklusion?” bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik - online, no. 30 (2016): 1–21.
LibreCat
| Download (ext.)
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 6977
Kremer, H.-Hugo, K. Büchter, and U. Buchmann. “Inklusion in der beruflichen Bildung.” bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik - online, no. 30 (2016).
LibreCat
| Download (ext.)
2016 | Book | LibreCat-ID: 12892
Beutner, Marc, and J. Schneider. Handbuch für Lehrkräfte. Ein Handbuch zur Nutzung des SEEL-Online-Course-Creators. Paderborn: IK Verlag, 2016.
LibreCat
2016 | Book | LibreCat-ID: 4639
Euler, Dieter, Peter F. E. Sloane, Sina Fäckeler, Tobias Johannes Jenert, Simone Losch, Christoph Meier, Karin Meier, Eva Rüschen, and Helmut Schröder. Kommunales Bildungsmanagement - Kernkomponenten Und Gelingensbedingungen. Detmold: EUSL, 2016.
LibreCat