Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

436 Publications


2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 41482
Hilkenmeier J, Greiner C, Bonanati S, Buhl HM. Förderung von motivierenden Gesprächsstrategien im Elterngespräch. Workshop für Lehrkräfte und Studierende. Journal für LehrerInnenbildung. 2022;22(2):40-51.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 46282 | OA
Banh NC, Scharlau I. Effects of verbal negation on TVA’s capacity and weight parameters. In: Malejka S, Barth M, Haider H, Stahl C, eds. TeaP 2022 - Abstracts of the 64th Conference of Experimental Psychologists . Pabst Science Publishers; 2022. doi:10.23668/psycharchives.5677
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 46289 | OA
Banh NC, Scharlau I, Rohlfing KJ. Folgen wiederholter Negation auf die Aufmerksamkeit. In: Bermeitinger C, Greve W, eds. 52. Kongress Der Deutschen Gesellschaft Für Psychologie. Pabst Science Publishers. ; 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 46285
Peters TM, Scharlau I. Gesundes Misstrauen gegenüber Erklärungen. In: Bermeitinger C, Greve W, eds. 52. Kongress Der Deutschen Gesellschaft Für Psychologie. 52. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie - Abstracts. Pabst Science Publisher; 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35144 | OA
Buhl HM, Sagolla N, Bohndick C. Die Förderung von Reflexionskompetenz und Reflexion durch die angeleitete Bearbeitung eines weiterentwicklungsorientierten Online-Self-Assessments. Lehrerbildung auf dem Prüfstand. 2022;15(1):117-136.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32564
Gruchel N, Kurock R, Bonanati S, Buhl HM. Parental involvement and Children’s internet uses - Relationship with parental role construction, self-efficacy, internet skills, and parental instruction. Computers & Education. 2022;182. doi:10.1016/j.compedu.2022.104481
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35420
Rozental A, Forsström D, Hussoon A, Klingsieck KB. Procrastination Among University Students: Differentiating Severe Cases in Need of Support From Less Severe Cases. Frontiers in Psychology. 2022;13. doi:10.3389/fpsyg.2022.783570
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35415
Bobe J, Schnettler T, Scheunemann A, et al. Delaying Academic Tasks and Feeling Bad About It. European Journal of Psychological Assessment. Published online 2022. doi:10.1027/1015-5759/a000728
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35416
Grotegut L, Klingsieck KB. Wie können unterschiedliche Aspekte diagnostischer Kompetenz                    gefördert werden? Zeitschrift für Pädagogische Psychologie. Published online 2022. doi:10.1024/1010-0652/a000352
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35419
Koppenborg M, Klingsieck KB. Social factors of procrastination: group work can reduce procrastination among students. Social Psychology of Education. 2022;25(1):249-274. doi:10.1007/s11218-021-09682-3
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=31

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed