Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

436 Publications


2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 41482
Hilkenmeier, J., Greiner, C., Bonanati, S., & Buhl, H. M. (2022). Förderung von motivierenden Gesprächsstrategien im Elterngespräch. Workshop für Lehrkräfte und Studierende. Journal für LehrerInnenbildung, 22(2), 40–51.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 46282 | OA
Banh, N. C., & Scharlau, I. (2022). Effects of verbal negation on TVA’s capacity and weight parameters. In S. Malejka, M. Barth, H. Haider, & C. Stahl (Eds.), TeaP 2022 - Abstracts of the 64th Conference of Experimental Psychologists . Pabst Science Publishers. https://doi.org/10.23668/psycharchives.5677
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 46289 | OA
Banh, N. C., Scharlau, I., & Rohlfing, K. J. (2022). Folgen wiederholter Negation auf die Aufmerksamkeit. In C. Bermeitinger & W. Greve (Eds.), 52. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 46285
Peters, T. M., & Scharlau, I. (2022). Gesundes Misstrauen gegenüber Erklärungen. In C. Bermeitinger & W. Greve (Eds.), 52. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie. Pabst Science Publisher.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35144 | OA
Buhl, H. M., Sagolla, N., & Bohndick, C. (2022). Die Förderung von Reflexionskompetenz und Reflexion durch die angeleitete Bearbeitung eines weiterentwicklungsorientierten Online-Self-Assessments. Lehrerbildung auf dem Prüfstand, 15(1), 117–136.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32564
Gruchel, N., Kurock, R., Bonanati, S., & Buhl, H. M. (2022). Parental involvement and Children’s internet uses - Relationship with parental role construction, self-efficacy, internet skills, and parental instruction. Computers & Education, 182, Article 104481. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2022.104481
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35420
Rozental, A., Forsström, D., Hussoon, A., & Klingsieck, K. B. (2022). Procrastination Among University Students: Differentiating Severe Cases in Need of Support From Less Severe Cases. Frontiers in Psychology, 13. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.783570
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35415
Bobe, J., Schnettler, T., Scheunemann, A., Fries, S., Bäulke, L., Thies, D. O., Dresel, M., Leutner, D., Wirth, J., Klingsieck, K. B., & Grunschel, C. (2022). Delaying Academic Tasks and Feeling Bad About It. European Journal of Psychological Assessment. https://doi.org/10.1027/1015-5759/a000728
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35416
Grotegut, L., & Klingsieck, K. B. (2022). Wie können unterschiedliche Aspekte diagnostischer Kompetenz                    gefördert werden? Zeitschrift für Pädagogische Psychologie. https://doi.org/10.1024/1010-0652/a000352
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35419
Koppenborg, M., & Klingsieck, K. B. (2022). Social factors of procrastination: group work can reduce procrastination among students. Social Psychology of Education, 25(1), 249–274. https://doi.org/10.1007/s11218-021-09682-3
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=31

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed