Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
709 Publications
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 35628
Klämpfl, M., Lobinger, B., & Lehmann, T. (2020). Exploring the phenomenological, environmental, and task-related aspects of the Yips in Tennis, Miniature Golf, Darts, and Archery. International Journal of Sport Psychology, 51(4), 359–382. https://doi.org/10.7352/IJSP.2020.51.359
LibreCat
| DOI
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48723
Krause, D., & Blischke, K. (2020). Automatisierung der motorischen Kontrolle. In A. Güllich & M. Krüger (Eds.), Bewegung, Training, Leistung und Gesundheit. Springer. https://doi.org/doi.org/10.1007/978-3-662-53386-4_62-1
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 48036
Budde, K., Barela, J. A., Figueiredo, G. A., & Weigelt, M. (2020). Mental body rotation with egocentric and object-based transformations in different postures: sitting vs. standing. Brazilian Journal of Motor Behavior, 14(2), 73–84. https://doi.org/10.20338/bjmb.v14i2.165
LibreCat
| DOI
2020 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 48038
Budde, K., Barela, J. A., & Weigelt, M. (2020). Hat die Körperposition (sitzen vs. stehen) einen Einfluss auf die Leistung in einer Mentalen Rotationsaufgabe? In G. Amesberger, S. Würth, & T. Finkenzeller (Eds.), Abstractband der 52. Jahrestagung der Arbeitsgemeinschaft für Sportpsychologie (asp) (p. 40).
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 37831
Wetzel, Ä., Weigelt, M., & Klingsieck, K. B. (2020). Übersetzung und Validierung einer deutschsprachigen Version des Sport Emotion Questionnaire (SEQ). Diagnostica, 66(4), 246–257. https://doi.org/10.1026/0012-1924/a000255
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 34861
Meier, H., Auer, T. F., & Sennefelder, L. (2020). Der Einfluss von gesundheitsförderlichen Maßnahmen auf die Kommunikationsstrukturen: Nutzen für die Arbeitsproduktivität? Journal Gesundheitsförderung für Akteurinnen und Akteure aus Politik, Wissenschaft und Praxis, 1, 58–61.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 49091
Kukuk, M., Sennefelder, L., Kötting, A., & Hundte, H.-W. (2020). Soziale Gesundheit als Bestandteil psychischer Gefährdungsbeurteilungen? Journal Gesundheitsförderung für Akteurinnen und Akteure aus Politik, Wissenschaft und Praxis, 8(1), 62–65.
LibreCat
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50468
Riedl, L. (2020). Sportsoziologie. In V. Burk & M. Fahrner (Eds.), Sportwissenschaft - Themenfelder, Theorien und Methoden (2. übarb. und erw. Aufl., pp. 127–149). UVK Verl.-Ges. (Verlag).
LibreCat
2020 | Book | LibreCat-ID: 50411
Riedl, L. (2020). Sportsoziologie in 60 Minuten (1. Auflage). UVK-Verlag: Tübingen.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 34860
Meier, H., Sennefelder, L., & Hundte, H.-W. (2020). Einflüsse der Schulstrukturen auf das Gesundheitsverhalten der Lehrerlnnen. Journal Gesundheitsförderung für Akteurinnen und Akteure aus Politik, Wissenschaft und Praxis, 1, 40–45.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 34862
Meier, H., Sennefelder, L., & Hoost, M. (2020). Teamtraining – Das Wissen ist in der Gruppe. Journal Gesundheitsförderung für Akteurinnen und Akteure aus Politik, Wissenschaft und Praxis, 1, 66–69.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 28343
Grimminger-Seidensticker, E., Aceti, M., Knobé, S., & Vieille Marchiset, G. (2020). Health concepts among socially disadvantaged children in France, Germany and Switzerland. Health Promotion International, 35, 17–26. https://doi.org/10.1093/heapro/day099
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 28342
Lautenbach, F., Korte, J., Möhwald, A., Heyder, A., & Grimminger-Seidensticker, E. (2020). A 14-Week Intervention Study on Changing Preservice Teachers’ Psychological Perspectives on Inclusion: Explicit and Implicit Attitudes, Self-Efficacy, and Stress Perception Toward Inclusion. Frontiers in Education. https://doi.org/10.3389/feduc.2020.00007
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 28864
Grimminger-Seidensticker, E., Lautenbach, F., Heyder, A., Korte, J., & Möhwald, A. J. (2020). A 14-weeks intervention study on changing preservice teachers’ psychological perspectives related to teaching inclusively: Explicit and implicit attitude, self-efficacy, and stress perception towards inclusion. Frontiers in Education, 5(7).
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 28340
Grimminger-Seidensticker, E., Korte, J., Möhwald, A., & Trojan, J. (2020). SUBCLINICAL DISORDERED EATING AND BODY DISSATISFACTION IN NORMAL WEIGHT CHILDREN—THE ROLE OF PHYSICAL ACTIVITY AND MOTIVES TO EXERCISE. Journal of Physical Education & Health, 9(16), 5–13. https://doi.org/10.5281/ZENODO.5196091
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 28863
Grimminger-Seidensticker, E., & Korte, J. (2020). Quantitative and qualitative results of a body image pilot intervention in (pre)adolescent girls. Journal of Physical Education & Health, 9(16), 56–63.
LibreCat
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28924
Grimminger-Seidensticker, E., Möhwald, A. J., & Korte, J. (2020). Die Bedeutung unterschiedlicher Heterogenitätsmerkmale für das Erleben von Zustandsangst vor dem Sportunterricht in der Grundschule. In P. Neumann & E. Balz (Eds.), Grundschulsport. Empirische Einblicke und pädagogische Empfehlungen (pp. 158–170). Meyer & Meyer.
LibreCat
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28918
Grimminger-Seidensticker, E., Oesterhelt, V., Gerlach, E., & Friedrich, G. (2020). Sportdidaktik. In M. Rothgangel, U. Abraham, H. Bayrhuber, V. Frederking, W. Jank, & H. J. Vollmer (Eds.), Lernen im Fach und über das Fach hinaus (pp. 391–418). Waxmann.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 28895
Grimminger-Seidensticker, E., Korte, J., & Möhwald, A. J. (2020). Körperbild, Bewegung und Sport in der Wahrnehmung von Grundschulkindern. Ergebnisse einer explorativen lnterviewstudie. sportunterricht, 69(2), 59–64.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 28894
Grimminger-Seidensticker, E. (2020). Machthandlungen von Schüler*innen im Sportunterricht – Welche Rolle spielt das Sportlehrer*innenhandeln? sportunterricht, 69(10), 447–452.
LibreCat