Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9784 Publications


2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 45231
Conception of a digital Sales Bonus System based on Blockchain Technology
N. N., Conception of a Digital Sales Bonus System Based on Blockchain Technology, 2019.
LibreCat
 

2019 | Book | LibreCat-ID: 45387
Textaufgaben lesen und verstehen lernen – Entwicklungsforschungsstudie zur mathematikspezifischen Leseverständnisförderung
J. Dröse, Textaufgaben lesen und verstehen lernen – Entwicklungsforschungsstudie zur mathematikspezifischen Leseverständnisförderung, Springer Spektrum, Heidelberg, 2019.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45390
Scaffolding für fachbezogene textsortenspezifische Lesestrategien – Entwicklungsforschungsstudie zur Förderung des Umgangs mit Textaufgaben
J. Dröse, S. Prediger, in: B. Ahrenholz, S. Jeuk, B. Lütke, J. Paetsch, H. Roll (Eds.), Fachunterricht, Sprachbildung und Sprachkompetenzen , de Gruyter, Berlin, 2019, pp. 107–134.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 14898
Know your analysis: how instrumentation aids understanding static analysis
P. Schubert, R. Leer, B. Hermann, E. Bodden, in: Proceedings of the 8th ACM SIGPLAN International Workshop on State Of the Art in Program Analysis  - SOAP 2019, 2019.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 45689
Frühe mathematische Bildung im elementarpädagogischen Alltag
J. Bruns, L. Eichen, KiTa aktuell Österreich 7 (2019) 85–86.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36529 | OA
VimaS_num: Measuring situational perception in mathematics of early childhood teachers
J. Bruns, H. Gasteiger, in: M. Graven, H. Venkat, A. Essien, P. Vale (Eds.), Proceedings of the 43rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 2019, pp. 129–136.
LibreCat | Download (ext.)
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 21531
Mathematical pedagogical content knowledge of early childhood teachers: a standardized situation-related measurement approach
H. Gasteiger, J. Bruns, C. Benz, E. Brunner, P. Sprenger, ZDM 52 (2019) 193–205.
LibreCat | DOI
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36542 | OA
Mathematikdidaktischen Wissen von frühpädagogischen Fachkräften aus kognitiv-situationsbezogener Perspektive – Theoretisches Konstrukt und empirische Erfassung
J. Bruns, H. Gasteiger, in: A. Frank, S. Krauss, K. Binder (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2019, WTM-Verlag, Münster, 2019, pp. 169–172.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Book | LibreCat-ID: 45331
Selbst erstellte Skizzen beim mathematischen Modellieren: Ergebnisse einer empirischen Untersuchung [Self-generated drawings for modelling problems: Findings of an empirical study]
J. Schönherr, Selbst erstellte Skizzen beim mathematischen Modellieren: Ergebnisse einer empirischen Untersuchung [Self-generated drawings for modelling problems: Findings of an empirical study], Springer Spektrum, Wiesbaden, 2019.
LibreCat
 

2019 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 15874 | OA
Implementing a Real-time System on a Platform FPGA operated with ReconOS
C. Lienen, Implementing a Real-Time System on a Platform FPGA Operated with ReconOS, Universität Paderborn, n.d.
LibreCat | Files available
 

Filters and Search Terms

department=34

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed