Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
9750 Publications
2013 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 51491
Lesebuch Mathematik für das erste Studienjahr
J. Hilgert, ed., Lesebuch Mathematik für das erste Studienjahr, Springer Spektrum, 2013.
LibreCat
| Download (ext.)
J. Hilgert, ed., Lesebuch Mathematik für das erste Studienjahr, Springer Spektrum, 2013.
2013 | Preprint | LibreCat-ID: 51532
The Radon transform and its dual for limits of symmetric spaces
J. Hilgert, G. Ólafsson, (2013).
LibreCat
| Download (ext.)
J. Hilgert, G. Ólafsson, (2013).
2013 | Preprint | LibreCat-ID: 51533
Singular superspaces
J. Hilgert, A. Alldridge, T. Wurzbacher, (2013).
LibreCat
| Download (ext.)
J. Hilgert, A. Alldridge, T. Wurzbacher, (2013).
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 48332
Fostering German-language learners’ constructions of meanings for fractions—design and effects of a language- and mathematics-integrated intervention
S. Prediger, L. Wessel, Mathematics Education Research Journal 25 (2013) 435–456.
LibreCat
| DOI
S. Prediger, L. Wessel, Mathematics Education Research Journal 25 (2013) 435–456.
2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48333
Diagnose und Förderung schulpraktisch erproben-am Beispiel Mathematiklernen bei Deutsch als Zweitsprache
S. Prediger, L. Wessel, K. Tschierschky, B. Seipp, E. Özdil, in: S. Hußmann, C. Selter (Eds.), Diagnose und individuelle Förderung in der MINT-Lehrerbildung. Das Projekt dortMINT, Waxmann, Münster, 2013, pp. 171–192.
LibreCat
S. Prediger, L. Wessel, K. Tschierschky, B. Seipp, E. Özdil, in: S. Hußmann, C. Selter (Eds.), Diagnose und individuelle Förderung in der MINT-Lehrerbildung. Das Projekt dortMINT, Waxmann, Münster, 2013, pp. 171–192.
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 48329
Wieso 3/4 von 12, und wo ist der Kreis? Brüche für Teile von Mengen handlungs- und strukturorientiert erarbeiten.
S. Prediger, N. Krägeloh, L. Wessel, Praxis der Mathematik in der Schule 55 (2013) 9–14.
LibreCat
S. Prediger, N. Krägeloh, L. Wessel, Praxis der Mathematik in der Schule 55 (2013) 9–14.
2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48395
Sprache und Vorstellungen parallel entwickeln – Wirkungen einer fach- und sprachintegrierten Förderung für sprachlich schwache Lernende
L. Wessel, in: G. Greefrath, F. Käpnick, M. Stein (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2013, WTM-Verlag, Münster, 2013, pp. 1082–1085.
LibreCat
| Download (ext.)
L. Wessel, in: G. Greefrath, F. Käpnick, M. Stein (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2013, WTM-Verlag, Münster, 2013, pp. 1082–1085.
2012 | Report | LibreCat-ID: 2504
Simulating Cooperative Diversity Protocols for Multi-hop Wireless and Sensor Networks
R.A.M. Khan, H. Karl, Simulating Cooperative Diversity Protocols for Multi-Hop Wireless and Sensor Networks, 2012.
LibreCat
| Download (ext.)
R.A.M. Khan, H. Karl, Simulating Cooperative Diversity Protocols for Multi-Hop Wireless and Sensor Networks, 2012.
2012 | Report | LibreCat-ID: 2505
Report on Locality in DNS Requests – Evaluation and Impact on Future Internet Architectures
C. Dannewitz, H. Karl, A. Yadav, Report on Locality in DNS Requests – Evaluation and Impact on Future Internet Architectures, 2012.
LibreCat
| Files available
C. Dannewitz, H. Karl, A. Yadav, Report on Locality in DNS Requests – Evaluation and Impact on Future Internet Architectures, 2012.
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 20173
Impact of Neuron Models and Network Structure on Evolving Modular Robot Neural Network Controllers
H. Hamann, J. Stradner, N. Bredeche, L. Cazenille, in: 14th Annual Genetic and Evolutionary Computation Conference, GECCO 2012, ACM, 2012, pp. 89–96.
LibreCat
| DOI
H. Hamann, J. Stradner, N. Bredeche, L. Cazenille, in: 14th Annual Genetic and Evolutionary Computation Conference, GECCO 2012, ACM, 2012, pp. 89–96.