Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

4707 Publications


2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 34861
H. Meier, T. F. Auer, and L. Sennefelder, “Der Einfluss von gesundheitsförderlichen Maßnahmen auf die Kommunikationsstrukturen: Nutzen für die Arbeitsproduktivität?,” Journal Gesundheitsförderung für Akteurinnen und Akteure aus Politik, Wissenschaft und Praxis, no. 1, pp. 58–61, 2020.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 49091
M. Kukuk, L. Sennefelder, A. Kötting, and H.-W. Hundte, “Soziale Gesundheit als Bestandteil psychischer Gefährdungsbeurteilungen?,” Journal Gesundheitsförderung für Akteurinnen und Akteure aus Politik, Wissenschaft und Praxis, vol. 8, no. 1, pp. 62–65, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50468
L. Riedl, “Sportsoziologie,” in Sportwissenschaft - Themenfelder, Theorien und Methoden, 2. übarb. und erw. Aufl., V. Burk and M. Fahrner, Eds. München: UVK Verl.-Ges. (Verlag), 2020, pp. 127–149.
LibreCat
 

2020 | Book | LibreCat-ID: 50411
L. Riedl, Sportsoziologie in 60 Minuten, 1. Auflage. Paderborn: UVK-Verlag: Tübingen, 2020.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 34860
H. Meier, L. Sennefelder, and H.-W. Hundte, “Einflüsse der Schulstrukturen auf das Gesundheitsverhalten der Lehrerlnnen,” Journal Gesundheitsförderung für Akteurinnen und Akteure aus Politik, Wissenschaft und Praxis, no. 1, pp. 40–45, 2020.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 34862
H. Meier, L. Sennefelder, and M. Hoost, “Teamtraining – Das Wissen ist in der Gruppe,” Journal Gesundheitsförderung für Akteurinnen und Akteure aus Politik, Wissenschaft und Praxis, no. 1, pp. 66–69, 2020.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 41022
M. Kirchhof et al., “Experimental and Theoretical Study on the Role of Monomeric vs Dimeric Rhodium Oxazolidinone Norbornadiene Complexes in Catalytic Asymmetric 1,2- and 1,4-Additions,” Organometallics, vol. 39, no. 17, pp. 3131–3145, 2020, doi: 10.1021/acs.organomet.0c00310.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 41015
M. Benedikter et al., “Charge Distribution in Cationic Molybdenum Imido Alkylidene N-Heterocyclic Carbene Complexes: A Combined X-ray, XAS, XES, DFT, Mössbauer, and Catalysis Approach,” ACS Catalysis, vol. 10, no. 24, pp. 14810–14823, 2020, doi: 10.1021/acscatal.0c03978.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 41020
B. J. Gregori et al., “Stereoselective Chromium‐Catalyzed Semi‐Hydrogenation of Alkynes,” ChemCatChem, vol. 12, no. 21, pp. 5359–5363, 2020, doi: 10.1002/cctc.202000994.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 16311
L. Burkhardt et al., “Electronic Structure of the Hieber Anion [Fe(CO)3(NO)]− Revisited by X-ray Emission and Absorption Spectroscopy,” Inorganic Chemistry, pp. 3551–3561, 2020, doi: 10.1021/acs.inorgchem.9b02092.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 28343
E. Grimminger-Seidensticker, M. Aceti, S. Knobé, and G. Vieille Marchiset, “Health concepts among socially disadvantaged children in France, Germany and Switzerland,” Health Promotion International, vol. 35, pp. 17–26, 2020, doi: 10.1093/heapro/day099.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 28342
F. Lautenbach, J. Korte, A. Möhwald, A. Heyder, and E. Grimminger-Seidensticker, “A 14-Week Intervention Study on Changing Preservice Teachers’ Psychological Perspectives on Inclusion: Explicit and Implicit Attitudes, Self-Efficacy, and Stress Perception Toward Inclusion,” Frontiers in Education, 2020, doi: 10.3389/feduc.2020.00007.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 28864
E. Grimminger-Seidensticker, F. Lautenbach, A. Heyder, J. Korte, and A. J. Möhwald, “A 14-weeks intervention study on changing preservice teachers’ psychological perspectives related to teaching inclusively: Explicit and implicit attitude, self-efficacy, and stress perception towards inclusion,” Frontiers in Education, vol. 5, no. 7, 2020.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 28340
E. Grimminger-Seidensticker, J. Korte, A. Möhwald, and J. Trojan, “SUBCLINICAL DISORDERED EATING AND BODY DISSATISFACTION IN NORMAL WEIGHT CHILDREN—THE ROLE OF PHYSICAL ACTIVITY AND MOTIVES TO EXERCISE,” Journal of Physical Education & Health, vol. 9, no. 16, pp. 5–13, 2020, doi: 10.5281/ZENODO.5196091.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 28863
E. Grimminger-Seidensticker and J. Korte, “Quantitative and qualitative results of a body image pilot intervention in (pre)adolescent girls,” Journal of Physical Education & Health, vol. 9, no. 16, pp. 56–63, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28924
E. Grimminger-Seidensticker, A. J. Möhwald, and J. Korte, “Die Bedeutung unterschiedlicher Heterogenitätsmerkmale für das Erleben von Zustandsangst vor dem Sportunterricht in der Grundschule,” in Grundschulsport. Empirische Einblicke und pädagogische Empfehlungen, P. Neumann and E. Balz, Eds. Aachen: Meyer & Meyer, 2020, pp. 158–170.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28918
E. Grimminger-Seidensticker, V. Oesterhelt, E. Gerlach, and G. Friedrich, “Sportdidaktik,” in Lernen im Fach und über das Fach hinaus, M. Rothgangel, U. Abraham, H. Bayrhuber, V. Frederking, W. Jank, and H. J. Vollmer , Eds. Münster, New York: Waxmann, 2020, pp. 391–418.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 28895
E. Grimminger-Seidensticker, J. Korte, and A. J. Möhwald, “Körperbild, Bewegung und Sport in der Wahrnehmung von Grundschulkindern. Ergebnisse einer explorativen lnterviewstudie,” sportunterricht, vol. 69, no. 2, pp. 59–64, 2020.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 28894
E. Grimminger-Seidensticker, “Machthandlungen von Schüler*innen im Sportunterricht – Welche Rolle spielt das Sportlehrer*innenhandeln?,” sportunterricht, vol. 69, no. 10, pp. 447–452, 2020.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 28341
E. Grimminger-Seidensticker and A. J. Möhwald, “Enhancing social cohesion in PE classes within an intercultural learning program: results of a quasi-experimental intervention study,” Physical Education and Sport Pedagogy, vol. 25, no. 3, pp. 316–329, 2020, doi: 10.1080/17408989.2020.1741532.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=35

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed