Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

4828 Publications


2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 41020
B. J. Gregori et al., “Stereoselective Chromium‐Catalyzed Semi‐Hydrogenation of Alkynes,” ChemCatChem, vol. 12, no. 21, pp. 5359–5363, 2020, doi: 10.1002/cctc.202000994.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 16311
L. Burkhardt et al., “Electronic Structure of the Hieber Anion [Fe(CO)3(NO)]− Revisited by X-ray Emission and Absorption Spectroscopy,” Inorganic Chemistry, pp. 3551–3561, 2020, doi: 10.1021/acs.inorgchem.9b02092.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 28343
E. Grimminger-Seidensticker, M. Aceti, S. Knobé, and G. Vieille Marchiset, “Health concepts among socially disadvantaged children in France, Germany and Switzerland,” Health Promotion International, vol. 35, pp. 17–26, 2020, doi: 10.1093/heapro/day099.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 28342
F. Lautenbach, J. Korte, A. Möhwald, A. Heyder, and E. Grimminger-Seidensticker, “A 14-Week Intervention Study on Changing Preservice Teachers’ Psychological Perspectives on Inclusion: Explicit and Implicit Attitudes, Self-Efficacy, and Stress Perception Toward Inclusion,” Frontiers in Education, 2020, doi: 10.3389/feduc.2020.00007.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 28864
E. Grimminger-Seidensticker, F. Lautenbach, A. Heyder, J. Korte, and A. J. Möhwald, “A 14-weeks intervention study on changing preservice teachers’ psychological perspectives related to teaching inclusively: Explicit and implicit attitude, self-efficacy, and stress perception towards inclusion,” Frontiers in Education, vol. 5, no. 7, 2020.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 28340
E. Grimminger-Seidensticker, J. Korte, A. Möhwald, and J. Trojan, “SUBCLINICAL DISORDERED EATING AND BODY DISSATISFACTION IN NORMAL WEIGHT CHILDREN—THE ROLE OF PHYSICAL ACTIVITY AND MOTIVES TO EXERCISE,” Journal of Physical Education & Health, vol. 9, no. 16, pp. 5–13, 2020, doi: 10.5281/ZENODO.5196091.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 28863
E. Grimminger-Seidensticker and J. Korte, “Quantitative and qualitative results of a body image pilot intervention in (pre)adolescent girls,” Journal of Physical Education & Health, vol. 9, no. 16, pp. 56–63, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28924
E. Grimminger-Seidensticker, A. J. Möhwald, and J. Korte, “Die Bedeutung unterschiedlicher Heterogenitätsmerkmale für das Erleben von Zustandsangst vor dem Sportunterricht in der Grundschule,” in Grundschulsport. Empirische Einblicke und pädagogische Empfehlungen, P. Neumann and E. Balz, Eds. Aachen: Meyer & Meyer, 2020, pp. 158–170.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28918
E. Grimminger-Seidensticker, V. Oesterhelt, E. Gerlach, and G. Friedrich, “Sportdidaktik,” in Lernen im Fach und über das Fach hinaus, M. Rothgangel, U. Abraham, H. Bayrhuber, V. Frederking, W. Jank, and H. J. Vollmer , Eds. Münster, New York: Waxmann, 2020, pp. 391–418.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 28895
E. Grimminger-Seidensticker, J. Korte, and A. J. Möhwald, “Körperbild, Bewegung und Sport in der Wahrnehmung von Grundschulkindern. Ergebnisse einer explorativen lnterviewstudie,” sportunterricht, vol. 69, no. 2, pp. 59–64, 2020.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 28894
E. Grimminger-Seidensticker, “Machthandlungen von Schüler*innen im Sportunterricht – Welche Rolle spielt das Sportlehrer*innenhandeln?,” sportunterricht, vol. 69, no. 10, pp. 447–452, 2020.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 28341
E. Grimminger-Seidensticker and A. J. Möhwald, “Enhancing social cohesion in PE classes within an intercultural learning program: results of a quasi-experimental intervention study,” Physical Education and Sport Pedagogy, vol. 25, no. 3, pp. 316–329, 2020, doi: 10.1080/17408989.2020.1741532.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28915
E. Grimminger-Seidensticker, P. Gieß-Stüber, and A. J. Möhwald, “Von Interkultureller Kompetenz und sportpädagogischem Können in postmigrantischen Gesellschaften. Grundlagen und Weiterentwicklung eines Forschungsprogramms,” in Sport im Kontext globaler Zusammenarbeit, K. Petry, Ed. Leverkusen: Verlag Barbara Budrich, 2020, pp. 37–48.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28913
E. Grimminger-Seidensticker and J. Frohn, “Zum Umgang mit Heterogenität im Sportunterricht,” in Empirie des Schulsports, 2nd ed., P. Wolters, E. Balz, C. Krieger, and W.-D. Miethling, Eds. Aachen: Meyer & Meyer, 2020, pp. 245–275.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 36568
A. Kirsch, “Entwicklung und psychometrische Qualität eines Instrumentes zur                Messung von Planungskompetenzen angehender Lehrkräfte im Fach                Sachunterricht,” Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, vol. 36, no. 3, pp. 167–179, 2020, doi: 10.1024/1010-0652/a000277.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 37607
A. Kirsch, “Qualitätsstandards für die Unterrichtsplanung im Fach Sachunterricht,” Herausforderung Lehrer*innenbildung - Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung und Diskussion (HLZ), 2020, doi: 10.4119/HLZ-2557.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37610
F. Schröer, “Technisches Lernen inklusiv gestalten – Zur Beschaffenheit von Lernbedürfnissen im Kontext technikbezogenen Sachunterrichts,” in Technikunterricht: handfest und geistreich - Der Beitrag technischer Bildung zur kulturellen Bildung - Tagungsband zur 21. Tagung der Deutschen Gesellschaft für Technische Bildung in Flensburg vom 20.-21. September 2019. Offenbach am Main, M. Binder, C. Wiesmüller, and T. Finkbeiner, Eds. Karlsruhe: BE.ER Konzept, 2020, pp. 119–141.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36241
F. K. Hoya, E. Blumberg, and F. Hellmich, “Die Bedeutung von Feedback für Selbstkonzept und Motivation bei Kindern im naturwissenschaftlichen Sachunterricht der Grundschule. Vortrag auf der 8. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung gestalten – Partizipation erreichen – Digitalisierung nutzen“,” 2020.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 22534
S. Schwiderek, A. G. Orive, S. Karimi Aghda, J. M. Schneider, M. T. de los Arcos de Pedro, and G. Grundmeier, “Single-Molecule Desorption Studies of Poly(acrylic acid) at Electrolyte/Oxide/TiAlN Interfaces,” Langmuir, pp. 9489–9498, 2020, doi: 10.1021/acs.langmuir.0c00188.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 22537
C. Hoppe et al., “Characterisation of micropores in plasma deposited SiO x  films by means of positron annihilation lifetime spectroscopy,” Journal of Physics D: Applied Physics, Art. no. 475205, 2020, doi: 10.1088/1361-6463/aba8ba.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=35

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed