Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
4702 Publications
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 44968
Hollóczki, O., Firaha, D. S., Friedrich, J., Brehm, M., Cybik, R., Wild, M., Stark, A., & Kirchner, B. (2013). Carbene Formation in Ionic Liquids: Spontaneous, Induced, or Prohibited? J. Phys. Chem. B, 117 (19), 5898–5907. https://doi.org/10.1021/jp4004399
LibreCat
| DOI
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 44970
Thomas, M., Brehm, M., Fligg, R., Vöhringer, P., & Kirchner, B. (2013). Computing Vibrational Spectra from ab initio Molecular Dynamics. Phys. Chem. Chem. Phys., 15, 6608–6622. https://doi.org/10.1039/C3CP44302G
LibreCat
| DOI
2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45507
Riese, J., Borowski, A., Fischer, H. E., Gramzow, Y., Kulgemeyer, C., Reinhold, P., Schecker, H., Tomczyszyn, E., & Walzer, M. (2013). Professional knowledge of physics student teachers – ProfiLe-P. In S. Blömeke & O. Zlatkin- Troitschanskaia (Eds.), KoKoHs Working Papers 3.
LibreCat
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45525
Woitkowski, D., Riese, J., & Reinhold, P. (2013). Fachwissen Physik – Innere Struktur und Faktoren des Wissenserwerbs. In S. Bernholt (Ed.), Inquiry-based Learning – Forschendes Lernen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Hannover 2012 (pp. 245–247).
LibreCat
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45524
Krumphals, I., Riese, J., Hopf, M., & Reinhold, P. (2013). Wirksamkeit der Physiklehrerausbildung in Österreich. In S. Bernholt (Ed.), Inquiry-based Learning – Forschendes Lernen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Hannover 2012 (pp. 515–517).
LibreCat
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 45769
Kühne, T. D., & Khaliullin, R. Z. (2013). Electronic signature of the instantaneous asymmetry in the first coordination shell of liquid water. Nature Commun., 4, Article 1450.
LibreCat
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 46712
Güldenpenning, I., Steinke, A., Koester, D., & Schack, T. (2013). Athletes and novices are differently capable to recognize feint and non-feint actions. Experimental Brain Research, 230, 333–343. https://doi.org/10.1007/s00221-013-3658-2
LibreCat
| DOI
2013 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 46876
Schütz, C., Güldenpenning, I., & Schack, T. (2013). Unconscious, incongruent primes initiate invalid motor actions. In U. Ansorg, E. Kirchler, C. Lamm, & H. Leder (Eds.), Abstracts of the 55th Conference of Experimental Psychologists (TeaP) (p. 259). Pabst Science Publishers. https://doi.org/10.23668/psycharchives.880
LibreCat
| Files available
| DOI
2013 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 46878
Güldenpenning, I., Schäfer, A., Selig, C., & Schack, T. (2013). Ich sehe was, was du nicht siehst–Die unbewusste Verarbeitung von Blicktäuschungen im Basketball. In O. Stoll, A. Lau, & S. Moczall (Eds.), Angewandte Sportpsychologie. 45. Jahrestagung der Arbeitsgemeinschaft für Sportpsychologie (asp) (p. 104). Feldhaus Edition Czwalina.
LibreCat
| Files available
2013 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 46874
Schütz, C., Güldenpenning, I., & Schack, T. (2013). Inkongruente, unbewusste Primes können Fehlhandlungen initiieren. In O. Stoll, A. Lau, & S. Moczall (Eds.), Angewandte Sportpsychologie. 45. Jahrestagung der Arbeitsgemeinschaft für Sportpsychologie (asp) (p. 108). Feldhaus Edition Czwalina.
LibreCat
| Files available
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 41354
Kehne, M., Seifert, A., & Schaper, N. (2013). Struktur eines Instruments zur Kompetenzerfassung in der Sportlehrerausbildung. Sportunterricht, 62(2), 53–57.
LibreCat
2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44651
Brandl-Bredenbeck, H.-P., Kämpfe, A., & Köster, C. (2013). Gesundheit von Lehramtsstudierenden: ausgewählte Ergebnisse einer empirischen Untersuchung an der Universität Paderborn. In M. A. Marchwacka (Ed.), Gesundheitsförderung im Setting Schule (pp. 329–345). Springer VS.
LibreCat
2013 | Book | LibreCat-ID: 44650
Brandl-Bredenbeck, H.-P., Kämpfe, A., & Köster, C. (2013). Studium heute - gesundheitsfördernd oder gesundheitsgefährdend?: eine Lebensstilanalyse. Meyer & Meyer.
LibreCat
2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56471
Teubert, H. (2013). Funktion und Eignung moderner Sportstadien im Kontext schulischer Berufsorientierung. In F. Mess, M. Gruber, & A. Woll (Eds.), Sportwissenschaft Grenzenlos?! (p. 303). Feldhaus Edition Czwalina.
LibreCat
2013 | Book | LibreCat-ID: 56037
Brandl-Bredenbeck, H. P., Kämpfe, A., & Köster, C. (2013). Studium heute - gesundheitsfördernd oder gesundheitsgefährdend? Eine Lebensstilanalyse. Meyer & Meyer.
LibreCat
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 57701
Neuhaus, D. (2013). Sportpsychologie Digest. Zeitschrift für Sportpsychologie, 20(3), 119. https://doi.org/10.1026/1612-5010/a000101
LibreCat
| DOI
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57715
Jöllenbeck, T., Beck, K., Neuhaus, D., Pietschmann, J., & Wawer, C. (2013). Feedback-Training zum Erlernen einer vorgegeben Teilbelastung beim Gehen mit Gehstützen. In Deutsche Rentenversicherung Bund (Ed.), 22. Rehabilitationswissenschaftliches Kolloquium: Teilhabe 2.0 - Reha neu denken? DRV Schriften (Vol. 101, pp. 374–377).
LibreCat
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57717
Jöllenbeck, T., Beck, K., Grebe, B., Neuhaus, D., Pietschmann, J., & Wawer, C. (2013). Feedbacktraining zum Erlernen einer vorgegebenen Teilbelastung beim Gang mit Gehstützen in der orthopädischen Rehabilitation. In N. Schott (Ed.), Motorische und kognitive Leistungsfähigkeiten über die Lebensspanne (p. 37). Druckerei Wir machen Druck GmbH.
LibreCat
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57718
Neuhaus, D. (2013). Zum Einfluss von zusätzlichen Instruktionen bei unterschiedlichen Fokusbedingungen auf das bi- & monopedale Stehen auf einem Luftkissen. In N. Schott (Ed.), Motorische und kognitive Leistungsfähigkeit über die Lebensspanne (p. 119). Druckerei Wir machen Druck GmbH.
LibreCat
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57719
Neuhaus, D. (2013). Concerning the influence of additional instructions on bi- & mono-pedal standing on an inflatable cushion under different focus conditions. Journal of Sport & Exercise Psychology, Supplement, 42.
LibreCat