Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

8886 Publications


2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36383
F. Hellmich, “Under which conditions does the social participation of students with special educational needs succeed? Keynote. Conference ‘Inclusive Education – Giving students a voice,’” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36312
J. R. Schulze, F. K. Hoya, and F. Hellmich, “Effekte eines Trainings zum kooperativen Arbeiten im inklusiven Unterricht auf die Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Studierenden des Lehramts an Grund- und Förderschulen. Vortrag auf der 10. Tagung der Sektion Empirische Bildungsforschung in der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)/ Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF)/ Kommission Bildungsorganisation, Bildungsplanung, Bildungsrecht (KBBB)/ Thema: „Gesellschaftliche Entwicklungen als Herausforderungen für empirische Bildungsforschung“,” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36313
K. Franzen, G. Görel, F. K. Hoya, A. Filipiak, T. Albers, and F. Hellmich, “Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Lehramtsstudierenden und Erfahrungen aus dem inklusiven Unterricht in der Grundschule. Posterpräsentation auf der 10. Tagung der Sektion Empirische Bildungsforschung in der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)/ Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF)/ Kommission Bildungsorganisation, Bildungsplanung, Bildungsrecht (KBBB)/ Thema: „Gesellschaftliche Entwicklungen als Herausforderungen für empirische Bildungsforschung“,” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36317
J. R. Schulze, F. K. Hoya, and F. Hellmich, “Effects of a Training to Foster Pre-Service Teachers’ Knowledge about Team-Teaching on their Competencies for Inclusive Education at Primary School. Single Paper. ECER 2019 (European Conference on Educational Research). “Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future“,” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36344
F. Hellmich, M. F. Löper, and M. Knickenberg, “Potential Influencing Factors for Teachers’ Self-Efficacy Beliefs concerning Inclusive Education. Single Paper.18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the past, in the present and for the future",” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36341
F. K. Hoya and F. Hellmich, “The Role of Pronounced and Perceived Parental Feedback on Children’s Reading Comprehension. Single Paper. 18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the past, in the present and for the future",” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36343
G. Görel and F. Hellmich, “Primary School Teachers’ Personal Resources and the Quality of Inclusive Learning Processes. Single Paper. 18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the past, in the present and for the future",” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36316
M. F. Löper, G. Görel, and F. Hellmich, “Prerequisites for Primary School Teachers’ Intentions and Everyday Day Practices concerning Inclusive Education. Single Paper. ECER 2019 (European Conference on Educational Research). “Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future“,” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36323
K. Franzen, G. Görel, A. Filipiak, T. Albers, and F. Hellmich, “Development Of Preservice Teachers’ Inclusive Competences. The ‘KinU’-Project. Poster Presentation. ECER 2019 (European Conference on Educational Research). “Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future“,” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36306
M. F. Löper, G. Görel, and F. Hellmich, “Einstellungen und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Grundschullehrkräften in Bezug auf den inklusiven Unterricht als Determinanten für ihren intentionalen Umgang mit Heterogenität im Klassenzimmer. Vortrag auf der 10. Tagung der Sektion Empirische Bildungsforschung in der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)/ Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF)/ Kommission Bildungsorganisation, Bildungsplanung, Bildungsrecht (KBBB)/ Thema: „Gesellschaftliche Entwicklungen als Herausforderungen für empirische Bildungsforschung“,” 2019.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed