Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9055 Publications


2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40552
C. Pieper and B. Kottmann, “Einblicke in Normalitätsvorstellungen von Lehramtsstudierenden - ‘Die Situation meines Förderkindes habe ich mit meiner eigenen verglichen und Mitleid gespürt,’” in Lehren und Lernen, vol. 2, M. Esefeld, K. Müller, P. Hackstein, E. Stechow, and B. Klocke, Eds. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2019, pp. 75–82.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36881
N. Göddertz and K. Bock, “„Raubdrucke“ als zeitgeschichtliche Dokumente der Kinderladenbewegung,” in Zugänge zur Kinderladenbewegung, K. Bock, N. Göddertz, F. Heyden, and M. Mauritz, Eds. Wiesbaden: Springer VS, 2019, pp. 325–334.
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36868
K. Bock, N. Göddertz, F. Heyden, and M. Mauritz, “Statt eines Nachworts: Die Kinderladenbewegung als Forschungsthema einer „Nachwuchsforscherinnengruppe“,” in Zugänge zur Kinderladenbewegung., K. Bock, N. Göddertz, F. Heyden, and M. Mauritz, Eds. Wiesbaden: Springer VS, 2019, pp. 389–342.
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36890
N. Göddertz, M.-E. Karsten, and M. Kubandt, “Studienbrief für die Hamburger Fernhochschule,” in Sozialdidaktik – Fachdidaktik Sozialpädagogik, 2019.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36893
N. Göddertz, M.-E. Karsten, and M. Kubandt, “Studienbrief für die Hamburger Fernhochschule,” in Fachdidaktik Sozialpädagogik / Sozialdidaktik für Soziale Berufe, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 41152
W. Plöger, D. Scholl, C. Schüle, and A. Seifert, “Development of trainee teachers’ analytical competence in their induction phase – A longitudinal study comparing science and non-science teachers.,” Teaching and Teacher Education, vol. 85, pp. 215–225, 2019, doi: https://doi.org/10.1016/j.tate.2019.06.018.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 41151
J. Decius, N. Schaper, and A. Seifert, “Informal Workplace Learning: Development and validation of a measure.,” Human Resource Development Quarterly, vol. 30, no. 4, pp. 495–535, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 28982 | OA
E. Wildt, K. Rohlfing, and I. Scharlau, “The Role of Saliency in Learning First Words,” Frontiers in Psychology, 2019, doi: 10.3389/fpsyg.2019.01150.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 18458
D. Tophinke, E. Topalovic, and K. Rohlfing, Eds., Sprachstrukturelle Modelle. Konvergenzen theoretischer und empirischer Forschung, vol. 4/2019. Göttingen: V&R unipress (Mitteilungen des Deutschen Germanistenverbandes 4/2019), 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 40973
D. Tophinke, E. Topalovic, and K. J. Rohlfing, “Sprachstrukturelle Modelle. Linguistische, spracherwerbsorientierte und didaktische Zugänge,” Mitteilungen des Deutschen Germanistenverbandes, vol. 66, no. 4, pp. 313–319, 2019, doi: 10.14220/mdge.2019.66.4.313.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed