Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9050 Publications


2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 49325 | OA
C. Jacke, “So Far...From Now On # 5. Kolumne.,” Die Aufhebung, 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43147
B. Niemeyer, S. Zick, and L. Dehmel, “(Prekäre) Erwerbsorientierungen zwischen den Generationen,” in Biografie - Lebenslauf - Generation. Perspektiven der Erwachsenenbildung, O. Dörner, C. Iller, H. Pätzold, J. Franz, and B. Schmidt-Hertha, Eds. Opladen: Verlag Barbara Budrich, 2017, pp. 61–74.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49508
C. Jacke and M. Ahlers, “A fragile kaleidoscope: institutions, methodologies and outlooks on german popular music (studies).,” in Perspectives on German Popular Music. Ashgate Popular and Folk Music Series., Dies, Ed. London/New York: Routledge, 2017, pp. 3–15.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49507
C. Jacke, “Popmusikkulturen: Entwicklung und Verständnis.,” in Global Pop. Das Buch zur Weltmusik., C. Leggewie and E. Meyer, Eds. Stuttgart: J.B. Metzler, 2017, pp. 67–75.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 49506
C. Jacke and D. Nösner, “Ist Authentizität glaubwürdig? Musikwirtschaft im Wandel.,” POP. Kultur & Kritik., vol. 10, no. Frühling, pp. 43–47, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32074
L. Böttger, U. Jung, and C. Niederhaus, “Weiterbildendes Studium „Mehrsprachigkeit, Deutsch als Zweit- und Fremdsprache“ für Lehrerinnen und Lehrer an Berufskollegs,” Die berufsbildende Schule (69), pp. 318–319, 2017.
LibreCat
 

2017 | Book Review | LibreCat-ID: 17815
V. Peckhaus, “William Ewald and Wilfried Sieg (eds.), Michael Hallett (associate ed.), David Hilbert’s Lectures on the Foundations of Arithmetic and Logic 1917–1933, in collaboration with Ulrich Majer and Dirk Schlimm (David Hilbert’s Lectures on the Foundations of Mathematics and Physics, 1891–1933, Vol. 3). Springer-Verlag: Berlin and Heidelberg 2013,” Studia Logica, vol. 105. pp. 669–671, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 33413
M. Kißling, “Iphigenie als Ikone weißer Weiblichkeit. Schauplatz der Kulturen in Goethes Iphigenie auf Tauris,” Acta Germanica, vol. 45, pp. 105–118, 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45066
M. Knickenberg, “Effects of feedback on primary school students’ causal attributions and their reading comprehension.,” presented at the ECER 2017 (European Conference on Educational Research). „Reforming education and the imperative of constant change: Ambivalent roles of policy and the role of educational research“, Copenhagen, Denmark, 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45067
M. Knickenberg and F. Hellmich, “Feedback als Prädiktor für Leseverständnis, Kausalattributionen und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen bei Kindern in der zweiten Hälfte der Grundschulzeit.,” presented at the 5. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Heidelberg, 2017.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed