Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

8881 Publications


2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37301
Dahmen S, Bonvin J-M. Est-il souhaitable de s´engager dans la voie de l´investissement social? In: Bonvin J-M, Dahmen S, eds. Reformieren Durch Investieren?: Chancen Und Grenzen Des Sozialinvestitionsstaats in Der Schweiz. Seismo; 2017:125–140.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37302
Dahmen S, Bonvin J-M. Est-il souhaitable de s´engager dans la voie de l´investissement social? In: Bonvin J-M, Dahmen S, eds. Reformieren Durch Investieren?: Chancen Und Grenzen Des Sozialinvestitionsstaats in Der Schweiz. Seismo; 2017:125–140.
LibreCat
 

2017 | Book | LibreCat-ID: 37303
Dahmen S. Reformieren Durch Investieren?: Chancen Und Grenzen Des Sozialinvestitionsstaats in Der Schweiz. Seismo Verlag; 2017.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37304
Dahmen S, Bonvin J-M. The Swiss Welfare State System: With Special Reference to Education Policy. In: Aspalter C, ed. The Routledge International Handbook to Welfare State Systems. Routledge; 2017:274–290.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37305
Dahmen S. The dynamics of youth policies in Switzerland: between participation and activation. In: Empowering Young People in Disempowering Times. Fighting Inequality Through Capability Oriented Policy. Edward Elgar; 2017:144–159. doi:10.4337/9781788110860.00015
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 37456
Paleczek L, Seifert S, Gasteiger-Klicpera B. INFLUENCES ON TEACHERS’ JUDGMENT ACCURACY OF READING ABILITIES ON SECOND AND THIRD GRADE STUDENTS: A MULTILEVEL ANALYSIS. Psychology in the Schools. 2017;54(3):228-245. doi:10.1002/pits.21993
LibreCat | DOI
 

2017 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 37509 | OA
Weber J. Feministische STS. Einführung. In: Bauer S, Heinemann T, Lemke T, eds. Science and Technology Studies – Klassische Positionen und aktuelle Perspektiven. suhrkamp; 2017:339-368.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Special Issue | LibreCat-ID: 37556 | OA
Weber J, Follis K, Suchman L, eds. Tracking and Targeting: Sociotechnologies of (In)Security. Special Issue of ‘Science, Technology & Human Values.’; 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32073
Blumberg E, Niederhaus C. Naturwissenschaftlicher Sachunterricht in der internationalen Vorbereitungsklasse: Sprachliches und fachliches Lernen geflüchteter Kinder fördern – Ein Lehr-Lernprojekt zur sprachsensiblen Entwicklung und Erprobung naturwissenschaftlich-technischen Sachunterrichts in der universitären Ausbildung zukünftiger Sachunterrichtslehrkräfte. In: Middeke A, Eichstaedt A, Jung M, Kniffka G, eds. Wie schaffen wir das? Materialien Deutsch als Zweit- und Fremdsprache 97. Universitätsverlag; 2017:51-71.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35515
Ehland C. The Scott Monument and Scottish Cultural Memory. In: Irimia M, ed. Literature and Cultural Memory. Brill; 2017:232-249.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39645
Morrien R. “Gehen am äußersten Rand der Fußsohlen”: Zur Adaption des Flanerietopos in Herta Müllers Reisende auf einem Bein und Angela Krauß’ Milliarden neuer Sterne. In: Banita G, Ellenbürger J, Glasenapp J, eds. Die Lust zu gehen. Weibliche Flanerie in Literatur und Film. Vol 3. inter-media. Wilhelm Fink; 2017:59-75.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36864
Bock K, Göddertz N. Neue Erziehung, neuer Mensch, neue Gesellschaft. Die Kinderladenbewegung. In: Barz H, ed. Handbuch Bildungsreform und Reformpädagogik. Springer VS; 2017:359-365. doi:10.1007/978-3-658-07491-3_30
LibreCat | DOI
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37780
Hellmich F, Hoya FK, Görel G, Schwab S. Unter welchen Voraussetzungen kooperieren Grundschullehrkräfte im inklusiven Unterricht? – Eine Studie zu den Bedingungen der Kooperationsbereitschaft von Grundschullehrerinnen und -lehrern im inklusiven Unterricht. Vortrag auf der 5. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). In: Universität Heidelberg; 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37781
Ort M, Hellmich F. Feedback als Prädiktor für Leseverständnis, Kausalattributionen und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen bei Kindern in der zweiten Hälfte der Grundschulzeit. Vortrag auf der 5. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). In: Universität Heidelberg; 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37779
Hellmich F, Löper MF. Teacher Behavior as a Prerequisite of Children`s Attitudes Towards Peers with Social or Emotional Disorders. Oral paper presentation. Mini Conference: “The Social Inclusion of Students with Disabilities in General Education.” In: University of Groningen; 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37768
Hoya FK, Hellmich F. Effort Feedback as a Prerequisite for Primary School Students’ Implicit Theories and their Reading Motivation. Single Paper. ECER 2017 (European Conference on Educational Research). In: University College UCC, Campus Carlsberg; 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37767
Hoya FK, Hellmich F. Effects of Parental and Teachers` Positive Feedback on their Children`s Reading Motivation. Single Paper. 17th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction). In: University of Tampere; 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37769
Löper MF, Hellmich F. Determinants of Primary School Students’ Attitudes towards Peers with Special Educational Needs. Single Paper. ECER 2017 (European Conference on Educational Research). In: University College UCC, Campus Carlsberg; 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37771
Hellmich F, Schwab S. Prerequisites of Primary School Teachers` Willingness to Cooperate in Inclusive Education. Individual Oral Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE). In: Porto; 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37776
Hellmich F. Erklärungsfaktoren für Einstellungen von Grundschullehrkräften zur Inklusion - Qualitative und quantitative Befunde. In: Ludwig-Maximilians-Universität München; 2017.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed