Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

8883 Publications


2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 44587
Adelmann, Ralf. “‘Oh, Oh, Oh, let’s count some more.’ Hochschulrankings als mediale Form.” Zeitschrift für Medienwissenschaft 1/2011 4 (2011): 178–82.
LibreCat
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 28118
Eickelmann, Birgit. “Supportive and Hindering Factors to a Sustainable Implementation of ICT in Schools.” Journal for Educational Research Online/Journal Für Bildungsforschung Online 3, no. 1 (2011): 75–103.
LibreCat | Files available
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28934
Davis, Niki, Birgit Eickelmann, and Renate Schulz-Zander. “Restructuring Educational Systems to Move into the Digital Age. Report of EduSummIT 2011.” In International Summit of ICT in Education: Building a Global Community of Policy-Makers, Educators, and Researchers to Move Education into the Digital Age. UNESCO/ISTE/SITE/IFIP, 2011.
LibreCat | Files available
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44768
Herzig, Bardo, and S. Grafe. “Wirkungen digitaler Medien.” In Schule in der digitalen Welt. Medienpädagogische Ansätze und Schulforschungsperspektiven, edited by C. Albers, J. Magenheim, and D. Meister, 67–96. Wiesbaden: VS-Verlag, 2011.
LibreCat
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44866
Herzig, Bardo, and S. Grafe. “Medienkompetenz – Grundbegriffe, Kompetenzmodelle, Standards. .” In Kompetenzorientierung in Schule und Lehrerbildung. Perspektiven der bildungspolitischen Diskussion, der Bildungsforschung und der Mathematik-Didaktik, edited by K. Eilerts, A. H. Hilligus, G. Kaiser, and P. Bender, 87–108. Münster: LIT, 2011.
LibreCat
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 44870
Herzig, Bardo, and S. Grafe. “Zukunftsfähige Lernkultur.” Bildung Spezial. Friedrich Jahresheft 3/2011, 2011, 12–16.
LibreCat
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44803
Freitag, Christine. “Religionssensible Schulkultur aus erziehungswissenschaftlicher Sicht.” In Religionssensible Schulkultur, edited by Gudrun Guttenberger and Harald Schröter-Wittke, 285–94. Jena: Geramond, 2011.
LibreCat
 

2011 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 44805
Freitag, Christine, and C. Solzbacher, eds. Anpassen, verändern, abschaffen? Schulische Leistungsbewertung in der Diskussion. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2011.
LibreCat
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44804
Freitag, Christine. “Wie muss die schulpraktisch orientierte Lehrerbildung die schulischen Veränderungen aufnehmen?” In Schulpraxisstudien in Europa, edited by Franz Hauzenberger and Manfred Rotermund, 117–27. Leipzig: Uni Verlag, 2011.
LibreCat
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37368
Tatari, Muna, and Tuba Isik-Yiğit. “Kindheitskonzepte in islamischer Perspektive. Ein Streifzug.” In Religionssensible Schulkultur, edited by Gudrun Guttenberger and Harald Schroeter-Wittke, 4:243–60. Studien zur Religionspädagogik und Praktischen Theologie. Jena: IKS Garamond, 2011.
LibreCat
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 45167
Klenk, J., G. Büchele, K. Rapp, Sebastian Franke, and R. Peter. “(The ActiFE Study Group). Walking on Sunshine: Effect of Weather Conditions on Physical Activity in Older People.” Journal of Epidemiology and Community Health. JECH Online First, Published on February 15, 2011, 2011. https://doi.org/10.1136/jech.2010.128090.
LibreCat | DOI
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47728
Bartz, Christina. “Selbstbeschreibung – Pamir/Massenmedien.” In Systemtheoretische Literaturwissenschaft. Begriffe – Methoden – Anwendungen, edited by Niels Werber, 351–62. Berlin/New York: De Gruyter, 2011.
LibreCat
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 47755 | OA
Bartz, Christina. “Die Magie des Augenblicks. Echtzeitmedium Fernsehen.” The European (23.09.11), 2011.
LibreCat | Download (ext.)
 

2011 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 47762
Bartz, Christina. “Selbstbeschreibung – Pamir / Massenmedien.” In Systemtheoretische Literaturwissenschaft. Begriffe – Methoden – Anwendungen, edited by Niels Werber, 351–62. Berlin/New York: Walter de Gruyter, 2011.
LibreCat
 

2011 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 48026
Jacke, Christoph, Jens Ruchatz, and Martin Zierold, eds. Pop, Populäres Und Theorien. Forschungsansätze Und Perspektiven Zu Einem Prekären Verhältnis in Der Medienkulturgesellschaft. Vol. 2. Populäre Kultur Und Medien. Münster u.a.: LIT, 2011.
LibreCat
 

2011 | Book Review | LibreCat-ID: 48818
Hartung, Olaf. “Rezension von: Thomas Thiemeyer: Fortsetzung des Krieges mit anderen Mitteln. Die beiden Weltkriege im Museum (= Krieg in der Geschichte, 62), Paderborn u.a. 2010.” Zeitschrift für Geschichtsdidaktik. Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht, 2011.
LibreCat
 

2011 | Book Review | LibreCat-ID: 48820
Hartung, Olaf. “Rezension von: Elisabeth Vaupel und Stefan L. Wolff (Hrsg.): Das Deutsche Museum in der Zeit des Nationalsozialismus. Eine Bestandsaufnahme (= Deutsches Museum. Abhandlungen und Berichte, Neue Folge, 27), Göttingen 2010.” Technikgeschichte, 2011.
LibreCat
 

2011 | Book Review | LibreCat-ID: 48800 | OA
Hartung, Olaf. “Rezension von: Hans-Jürgen Pandel: Historisches Erzählen. Narrativität im Geschichts-unterricht (= Methoden des Historischen Lernens), Schwalbach/Ts. 2010.” Zeitschrift für Geschichtsdidaktik. Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht, 2011.
LibreCat | Download (ext.)
 

2011 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 48564
Hartung, Olaf, Ivo Steininger, and Thorsten Fuchs, eds. Lernen und Erzählen interdisziplinär. 1st ed. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, 2011. https://doi.org/10.1007/978-3-531-93478-5.
LibreCat | DOI
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49265
Luft, Sebastian. “Phenomenology as First Philosophy: A Prehistory.” In Philosophy, Phenomenology, Sciences, edited by Filip Mattens, Hanne Jacobs, and Carlo Ierna, Vol. 200. Phaenomenologica Book Series. Dordrecht: Springer Netherlands, 2011. https://doi.org/10.1007/978-94-007-0071-0_6.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed