Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

8881 Publications


2007 | Book Review | LibreCat-ID: 18647
Peckhaus, V. (2007). Visser, Henk, “Transpositions”, in: Johan van Benthem (Hg.), The Age of Alternative Logics. Assessing Philosophy of Logic and Mathematics Today. Based on the Conference on Philosophical Insights into Logic and Mathematics, Nancy, France, September 30–October 4, 2002, Dordrecht: Springer 2006, 75–86. In Zentralblatt für Mathematik und ihre Grenzgebiete (Zbl. 1122.00009).
LibreCat | Files available
 

2007 | Book Review | LibreCat-ID: 18650
Peckhaus, V. (2007). Bolzano, Bernard, “Briefe an Josef Sommer und andere (1812–1848)”, hg. v. Jan Berg, Frommann-Holzboog: Stuttgart-Bad Cannstatt 2005 (Bernard Bolzano-Gesamtausgabe, III.5.1). In Zentralblatt für Mathematik und ihre Grenzgebiete (Zbl. 1123.01019).
LibreCat | Files available
 

2007 | Book Review | LibreCat-ID: 18649
Peckhaus, V. (2007). Bolzano, Bernard, “Miscellanea mathematica 21”, hg. v. Bob van Rootselar/Jan Berg, Frommann-Holzboog: Stuttgart-Bad Cannstatt 2007 (Bernard Bolzano-Gesamtausgabe; II.B.1.2). In Zentralblatt für Mathematik und ihre Grenzgebiete (Zbl. 1123.01018).
LibreCat | Files available
 

2007 | Book Review | LibreCat-ID: 18646
Peckhaus, V. (2007). Ferreirós, José, “Labyrinth of Thought. A History of Set Theory and its Role in Modern Mathematics”, 2nd rev. ed., Birkhäuser: Basel 2007. In Zentralblatt für Mathematik und ihre Grenzgebiete (Zbl. 1119.03044).
LibreCat | Files available
 

2007 | Book Review | LibreCat-ID: 18643
Peckhaus, V. (2007). Vollmar, Roland, „Von Zielen und Grenzen der Informatik“, In: Abh. Braunschw. Wiss. Ges. 51 (2002), 9–24. In Zentralblatt für Mathematik und ihre Grenzgebiete [Wiederabdruck von MR 2003d:68002] (Zbl. 1111.68301).
LibreCat | Files available
 

2007 | Book Review | LibreCat-ID: 18645
Peckhaus, V. (2007). Cook, John W., “The Undiscovered Wittgenstein. The Twentieth Century’s Most Misunderstood Philosopher”, Humanity Books: New York 2005. In Zentralblatt für Mathematik und ihre Grenzgebiete (Zbl. 1118.00004).
LibreCat | Files available
 

2007 | Book Review | LibreCat-ID: 18644
Peckhaus, V. (2007). Rescher, Nicholas, “Collected Papers, Bd. 10: Studies in the History of Logic”, Ontos Verlag: Frankfurt a.M. 2006. In Zentralblatt für Mathematik und ihre Grenzgebiete (Zbl. 1117.03005).
LibreCat | Files available
 

2007 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32121
Niederhaus, C. (2007). Berufsbezogene Sprachförderung am konkreten Beispiel der Sprachförderkonzeption der Modularen Dualen Qualifizierungsmaßnahme. In D. Münk & et al. (Eds.), Hundert Jahre kaufmännische Ausbildung in Berlin (pp. 235–242). Opladen & Farmington Hills .
LibreCat
 

2007 | Journal Article | LibreCat-ID: 32131
Badel, S., Mewes, A., & Niederhaus, C. (2007). Sprachförderung in der beruflichen Bildung. Endbericht der Wissenschaftlichen Begleitung zum Modellversuch Modulare Duale Qualifizierungsmaßnahme (MDQM). Studien zur Wirtschaftspädagogik und Berufsbildungsforschung aus der Humboldt-Universität zu Berlin. Band 10.1; Berlin.
LibreCat
 

2007 | Journal Article | LibreCat-ID: 32139
Althaus, K., Mewes, A., & Niederhaus, C. (2007). Lehr-Lernmaterialien zum Leseverstehen von Sach- und Fachtexten. Erarbeitet im Rahmen des Projektes „Sprachförderung in MDQM“. Studien zur Wirtschaftspädagogik und Berufsbildungsforschung aus der Humboldt-Universität zu Berlin. Band 10.4. Berlin.
LibreCat
 

2007 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32212
Ptashnyk, S. (2007). Societal Multilingualism and Language Conflicts in Galicia in the 19th century. In S. Elspaß, N. Langer, J. Scharloth , & W. Vandenbussche (Eds.), Germanic Language Histories “from Below” (1700–2000) (Studia Linguistica Germani-ca) (Studia Linguistica Germanica) (pp. 437–448). de Gruyter.
LibreCat
 

2007 | Book Review | LibreCat-ID: 18824
Peckhaus, V. (2007). Breger, Herbert, „Ebenen der Abstraktion: Bernoulli, Leibniz und Barrows Theorem“, in: Form, Zahl, Ordnung, Steiner: Stuttgart 2004 (Boethius Texte Abh. Gesch. Math. Naturwiss., 48), 193–202. In Mathematical Reviews (MR 2007h:01002; MathSciNet MR2239204).
LibreCat
 

2007 | Book Review | LibreCat-ID: 18822
Peckhaus, V. (2007). Anellis, Irving H., “Some Views of Russell and Russell’s Logic by his Early Contemporaries”, In: Review of Modern Logic 10 (2004/05), 67–97. In Mathematical Reviews (MR 2007d:03002; MathSciNet MR2238774).
LibreCat
 

2007 | Book Review | LibreCat-ID: 18823
Peckhaus, V. (2007). Crocco, Gabriella, “Gödel on Concepts”, In: History and Philosophy of Logic 27 (2006), 171–191. In Mathematical Reviews (MR 2007e:03007; MathSciNet MR222708).
LibreCat
 

2007 | Book Review | LibreCat-ID: 18825
Peckhaus, V. (2007). Ferreirós, José, “Riemann’s Habilitationsvortrag at the Crossroads of Mathematics, Physics, and Philosophy”, in: The Architecture of Modern Mathematics, Oxford University Press: Oxford 2006, 67–96. In Mathematical Reviews (MR2258016 (2007k:01012)).
LibreCat
 

2007 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15553
Hagengruber, R. (2007). Cultural Aspects of Knowledge Based Systems. A Research on Context Dependent Retrieval. Presented at the 1st Sino-German Symposion on Knowledge Handling. 1st Sino-German Symposion on Knowledge Handling, Beijing.
LibreCat
 

2007 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34345
Hartinger , A., Graff, T. G., Kersten, S., Oyen , S., Kröger , F., Kruse, I., & Lenz, F. (2007). Grundschulforschung zwischen allgemeinen und fachdidaktischen Fragestellungen. In Kornelia Möller, P. Hanke, A. K. Hein, C. Beinbrech, T. Kleickmann, & R. Schages (Eds.), Qualität von Grundschulunterricht entwickeln, erfassen und bewerten. Jahrbuch Grundschulforschung (Vol. 11, pp. 191–199). VS Verlag für Sozialwissenschaften.
LibreCat
 

2007 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 34391
Kruse, I. (Ed.). (2007). Literarisches Lernen. Grundschulunterricht (Vol. 1).
LibreCat
 

2007 | Journal Article | LibreCat-ID: 34375
Kruse, I. (2007). Offene Produktionsorientierung und weiterführende Anschlussaufgaben beim Umgang mit einem Kinderbuch. Literarisches Lernen. Grundschulunterricht, 1, 18–24.
LibreCat
 

2007 | Journal Article | LibreCat-ID: 34373
Kruse, I., & Kruse , N. (2007). Textmuster zur Gestaltung eigener Texte nutzen – Textmustergebrauch anregen. Texte verstehen – Texte gestalten. Grundschulunterricht, 5, 30–33.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed