Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

10153 Publications


2022 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 55135
Kommunikation – Sprache, Emotion, Kognition
K. Jonas, J. Quinting, L. Gerhards, A. Hüsgen, I. Rubi-Fessen, P. Stenneken, A. Rosenkranz, eds., Kommunikation – Sprache, Emotion, Kognition, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 60723 | OA
Themenheft zur 20. Jahrestagung der Gesellschaft für Aphasieforschung und behandlung
K. Jonas, J. Quinting, L. Gerhards, A. Hüsgen, I. Rubi-Fessen, P. Stenneken, A. Rosenkranz, eds., Themenheft zur 20. Jahrestagung der Gesellschaft für Aphasieforschung und  behandlung, 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35143 | OA
Digitale häusliche Lernumgebung: Prädiktoren und Effekte elterlicher Unterstützung beim Lernen mit digitalen Medien
S. Bonanati, H.M. Buhl, L. Gerhardts, A.-M. Kamin, D. Meister, Medienimpulse 60 (2022).
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 41482 | OA
Förderung von motivierenden Gesprächsstrategien im Elterngespräch. Workshop für Lehrkräfte und Studierende
J. Hilkenmeier, C. Greiner, S. Bonanati, H.M. Buhl, Journal für LehrerInnenbildung 22 (2022) 40–51.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 27995
Die Gestaltung des Übergangs zur Weiterführenden Schule – Welche Maßnahmen wurden und werden an Grundschulen in NRW praktiziert?
S. van Ophuysen, S. Schürer, B. Bloh, Zeitschrift für Grundschulforschung (2021) 149–167.
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 27997 LibreCat
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 28253
Arbeitsbuch Judith Kuckart. Erzählen – Theater – Tanz
S. Elit, J. Canaris, eds., Arbeitsbuch Judith Kuckart. Erzählen – Theater – Tanz, 1st ed., Peter Lang, Berlin, Bern, Bruxelles, New York, Oxford, Warszawa, Wien, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 28349
Digitale Räume geben und nehmen: Unterrichtsinteraktion in DSH-Kursen während der COVID-19-Pandemie
S. Drumm, M. Müller, N. Stenzel, Informationen Deutsch als Fremdsprache 48 (2021) 496–515.
LibreCat | DOI
 
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28701
Kollektive Reflexionsphasen
T. Bloh, in: 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 24539
Constructions of a National Threat: Contextualising the Rhetorical Management of the COVID-19 Pandemic in Britain
M. Tönnies, in: P. Jacobi, A. Pankratz (Eds.), Mentalities and Materialities: Essays in Honour of Jürgen Kamm, Königshausen & Neumann, Würzburg, 2021, pp. 149–163.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 25832
Attention to diversity in German CLIL classrooms: Multi-perspective research on students’ and teachers’ perceptions
P. Siepmann, D. Rumlich, F. Matz, R. Römhild, International Journal of Bilingual Education and Bilingualism (ahead of print) (2021).
LibreCat | DOI
 

2021 | Special Issue | LibreCat-ID: 25845
Bilingualer Unterricht. Aktuelle Herausforderungen und neue Chancen
B. Diehr, D. Rumlich, eds., Bilingualer Unterricht. Aktuelle Herausforderungen Und Neue Chancen, 2021.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 25847
Freies Format 2: Nachwuchs-Café (reloaded): Auf dem Weg zur Professur...
D. Rumlich, F. Matz, C. Juchem-Grundmann, in: M. Eisenmann, J. Steinbock (Eds.), Sprache, Kulturen, Identitäten : Umbrüche Durch Digitalisierung: 28. Kongress Der Deutschen Gesellschaft Für Fremdsprachenforschung. Würzburg, 25.-28. September 2019, Schneider Verlag Hohengehren, Baltmannsweiler, 2021, pp. 347–350.
LibreCat
 

2021 | Book | LibreCat-ID: 26656
Quellen der Selbstwirksamkeitsüberzeugung von Grundschullehrkräften im Kontext inklusiver Erziehung und Bildung
K. Franzen, Quellen der Selbstwirksamkeitsüberzeugung von Grundschullehrkräften im Kontext inklusiver Erziehung und Bildung, Springer, Wiesbaden, 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26686
The concept of a digital twin and its potential for learning organizations
A. Berisha-Gawlowski, C. Caruso, C. Harteis, in: D. Ifenthaler (Ed.), Digital Transformation of Learning Organizations, Springer, Cham, 2021, pp. 95–113.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26690
Die Forderung nach Lebenslangem Lernen: Zwischen Banalität, Herausforderung und Zumutung
C. Harteis, in: H. Gembris, S. Herbst, J. Menze, T. Krettenauer (Eds.), Lebenslanges Lernen in der Musikpädagogik. Theorie und Praxis , Lit, Münster, 2021, pp. 37–50.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 26697 LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 26700
The role of students’ experiences in attitude formation towards peers with non-compliant classroom behaviour in inclusive primary schools
M.F. Löper, S. Schwab, M. Lehofer, F. Hellmich, European Journal of Special Needs Education (2021) 1–15.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 26876
Effects of pre-service teachers’ collaboration on children’s competencies and motivation in (non-)inclusive primary school science lessons
F. Hellmich, F.K. Hoya, J.R. Schulze, E. Blumberg, International Journal of Inclusive Education (2021) 1–15.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Default

Export / Embed