Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

34227 Publications


2023 | Preprint | LibreCat-ID: 47529
Wingenbach, Jan, et al. “Tweaking Spectral Topology and Exceptional Points by Nonlinearity in  Non-Hermitian Polariton Systems.” ArXiv:2305.04855, 2023.
LibreCat | arXiv
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45577
Webersen, Yvonne. “Entwicklung und Evaluation einer NdN-Unterrichtsreihe zur Unterstützung von Lernpfaden.” Lernen, Lehren und Forschen in  einer digital geprägten Welt. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik Jahrestagung in Aachen 2022, edited by Helena van Vorst, 2023, pp. 750–53.
LibreCat
 

2023 | Book Review | LibreCat-ID: 47238
Leineweber, Jonas. “Rezension zu: Landgraf-Freudenreich, Verena: Ästhetik des Brauchtums. Eine empirische Betrachtung deutscher Schützenfestschriften, Bielefeld 2022. .” Bayrisches Jahrbuch für Volkskunde, 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 42784
Homt, Martina, et al. Motivationsprofile Zum Erwerb Pädagogischen Wissens Im Lehramtsstudium. 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 44146
Khedkar, Mugdha. “Static Analysis for Android GDPR Compliance Assurance.” 2023 IEEE/ACM 45th International Conference on Software Engineering: Companion Proceedings (ICSE-Companion), Melbourne, Australia, 2023, Pp. 197-199, doi:10.1109/ICSE-Companion58688.2023.00054.
LibreCat | Files available | DOI | arXiv
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 56200
Hoffmann, Max, and Rolf Biehler. “Implementing Profession Orientation as a Design Principle for Overcoming Klein’s Second Discontinuity – Preservice Teacher’s Perspectives on Interface Activities in the Context of a Geometry Course.” ZDM – Mathematics Education, vol. 55, no. 4, Springer Science and Business Media LLC, 2023, pp. 737–51, doi:10.1007/s11858-023-01505-3.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56096
Gil, Oliver Fernández, et al. “Optimal Alignment of Temporal Knowledge Bases.” ECAI 2023 - 26th European Conference on Artificial Intelligence, September 30 - October 4, 2023, Kraków, Poland - Including 12th Conference on Prestigious Applications of Intelligent Systems (PAIS 2023), edited by Kobi Gal et al., vol. 372, IOS Press, 2023, pp. 708–715, doi:10.3233/FAIA230335.
LibreCat | DOI
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 52866
Sloane, Hannah Sabrina, and Sabrina Schmöckel. Turning Disciplinary Differences from a Brake into a Motor in Higher Education (Collaboration). 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54218
Löper, Marwin Felix, et al. Förderung Der Sozialen Partizipation von Kindern Mit Sonderpädagogischem Förderbedarf in Der Inklusiven Grundschule – Ergebnisse Aus Einer Interventionsstudie. Vortrag Auf Der Sektionstagung Empirische Bildungsforschung Der Arbeitsgruppe Für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) Und Der Kommission Bildungsplanung, Bildungsorganisation Und Bildungsrecht (KBBB). Thema: „Schule Und Lehrkräfte. Bildung Neu Denken“. Universität Potsdam, 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54220
Görel, Gamze, et al. Quellen Der Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Lehramtsstudierenden Im Zusammenhang Mit Der Gestaltung von Inklusivem Unterricht. Vortrag Auf Der Sektionstagung Empirische Bildungsforschung Der Arbeitsgruppe Für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) Und Der Kommission Bildungsplanung, Bildungsorganisation Und Bildungsrecht (KBBB). Thema: „Schule Und Lehrkräfte. Bildung Neu Denken“. Universität Potsdam, 2023.
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 44156
Görel, Gamze, and Frank Hellmich. “Vorbild Schulleitung. Wie kann die Schulleitung die erfolgreiche Umsetzung inklusiver Bildung beeinflussen?” Grundschulzeitschrift, 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56359
Löper, Marwin Felix, et al. Förderung Der Sozialen Partizipation von Kindern Im Inklusiven Grundschulunterricht Mithilfe Einer Intervention Zum Sozial-Emotionalen Lernen (SEL). Posterpräsentation Auf Der Herbsttagung 2023 Der Arbeitsgruppe Empirische Sonderpädagogische Forschung (AESF). Universität Münster, 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 42242
Hassani, S., and Marwin Felix Löper. Symposium “Chances and Challenges in Diverse Classrooms”. 20th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2023. “Education as a Hope in Uncertain Times.” Aristotle University of Thessaloniki/University of Macedonia, 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56477
Liedeker, Felix, and Philipp Cimiano. A Prototype of an Interactive Clinical Decision Support System with Counterfactual Explanations. 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56478
Liedeker, Felix, and Philipp Cimiano. Dynamic Feature Selection in AI-Based Diagnostic Decision Support for Epilepsy. 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56626
Holzmüller, Maik, et al. “Numerical Approach to Model a Novel Electrohydraulic Incremental Forming Process for the Manufacture of Pillow Plate Heat Exchangers.” Lecture Notes in Mechanical Engineering, Springer Nature Switzerland, 2023, doi:10.1007/978-3-031-41023-9_69.
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56674 | OA
Georgi, Christopher, and Susanne Haaf. “Die Volltextdigitalisierung der „Allgemeinen Zeitung“ (1830–1929): Historischer Hintergrund, Workflow und Forschungsperspektiven.” Historische Textmuster im Wandel: Neue Wege zu ihrer Erschließung, edited by Britt-Marie Schuster and Susanne Haaf, De Gruyter, 2023, pp. 41–75, doi:10.1515/9783111086538-004.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 48430 | OA
Decking, Leo. Zuweisung Verteilter Speicher Unter Maximierung Der Minimalen Gewichteten Bandbreite. 2023.
LibreCat | Files available
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 44058 | OA
Müller, Mareike. “Near-Term Effects of Short-Term Study Abroad: A Longitudinal Examination of Learner Perceptions.” Frontiers: The Interdisciplinary Journal of Study Abroad, vol. 35, no. 1, The Forum on Education Abroad, 2023, pp. 275–304, doi:10.36366/frontiers.v35i1.684.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46763 | OA
Neiske, Iris, and Judith Osthushenrich. “Agile Tools für agile Didaktik.” Inverted Classroom and beyond 2023: Agile Didaktik für nachhaltige Bildung, edited by Josef Buchner et al., 2023.
LibreCat | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

department=43

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed