Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
33328 Publications
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 30953
Gegengemeinschaften bilden: Ein Beitrag zur linguistischen Geschichtsschreibung des Widerstands (1933–1945)
B.-M. Schuster, in: H. Kämper , A. Plewina (Eds.), Sprache in Politik und Gesellschaft. Perspektiven und Zugänge. Jahrbuch des Instituts für Deutsche Sprache 2021, de Gruyter, Berlin/Boston , 2022, pp. 141–158.
LibreCat
B.-M. Schuster, in: H. Kämper , A. Plewina (Eds.), Sprache in Politik und Gesellschaft. Perspektiven und Zugänge. Jahrbuch des Instituts für Deutsche Sprache 2021, de Gruyter, Berlin/Boston , 2022, pp. 141–158.
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 30938
Äußerungen formelhaft kommentieren: Bauernkomödien als Quelle historischer Idiomatik
B.-M. Schuster, C. Georgi, in: M. Denkler, M. Elmentaler (Eds.), Bauernkomödien des 17. Jahrhunderts als sprachhistorische Quellen, Böhlau, Wien/ Köln, 2022, pp. 205–225.
LibreCat
B.-M. Schuster, C. Georgi, in: M. Denkler, M. Elmentaler (Eds.), Bauernkomödien des 17. Jahrhunderts als sprachhistorische Quellen, Böhlau, Wien/ Köln, 2022, pp. 205–225.
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37421
Flugblatt – Flugschrift
B.-M. Schuster, in: Im Nationalsozialismus, V&R unipress, Göttingen, 2022.
LibreCat
| DOI
B.-M. Schuster, in: Im Nationalsozialismus, V&R unipress, Göttingen, 2022.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33373
Introduction: English Linguistics, Learners and the Classroom
C.A. Hahn, I. Mindt, Anglistik 33 (2022) 11–14.
LibreCat
| DOI
C.A. Hahn, I. Mindt, Anglistik 33 (2022) 11–14.
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46300
(Semi-)Automatische Kommentarmoderation zur Erhaltung Konstruktiver Diskurse
M. Niemann, D. Assenmacher, J. Brunk, D.M. Riehle, J. Becker, H. Trautmann, in: G. Weitzel, S. Mündges (Eds.), Hate Speech — Definitionen, Ausprägungen, Lösungen, VS Verlag für Sozialwissenschaften, Wiesbaden, 2022, pp. 249–274.
LibreCat
| DOI
M. Niemann, D. Assenmacher, J. Brunk, D.M. Riehle, J. Becker, H. Trautmann, in: G. Weitzel, S. Mündges (Eds.), Hate Speech — Definitionen, Ausprägungen, Lösungen, VS Verlag für Sozialwissenschaften, Wiesbaden, 2022, pp. 249–274.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46301
Textual One-Pass Stream Clustering with Automated Distance Threshold Adaption
D. Assenmacher, H. Trautmann, in: T. et al. Tran (Ed.), Intelligent Information and Database Systems, Springer International Publishing, Cham, 2022, pp. 3–16.
LibreCat
| DOI
D. Assenmacher, H. Trautmann, in: T. et al. Tran (Ed.), Intelligent Information and Database Systems, Springer International Publishing, Cham, 2022, pp. 3–16.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 46316
Benchmarking Crisis in Social Media Analytics: A Solution for the Data-Sharing Problem
D. Assenmacher, D. Weber, M. Preuss, A.C. Valdez, A. Bradshaw, B. Ross, S. Cresci, H. Trautmann, F. Neumann, C. Grimme, Social Science Computer Review 40 (2022) 1496–1522.
LibreCat
| DOI
D. Assenmacher, D. Weber, M. Preuss, A.C. Valdez, A. Bradshaw, B. Ross, S. Cresci, H. Trautmann, F. Neumann, C. Grimme, Social Science Computer Review 40 (2022) 1496–1522.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 48360
EFFECT OF SHREDDING PARAMETERS ON THE FORMATION OF AIRBORNE FIBER DUST DURING MECHANICAL RECYCLING OF FIBER-REINFORCED THERMOPLASTICS
M. Hopp, L. Tölle, Proceedings of the 20th European Conference on Composite Materials (2022) 119–125.
LibreCat
M. Hopp, L. Tölle, Proceedings of the 20th European Conference on Composite Materials (2022) 119–125.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34176
Zero-Sequence Voltage Reduces DC-Link Capacitor Demand in Cascaded H-Bridge Converters for Large-Scale Electrolyzers by 40%
R. Unruh, F. Schafmeister, J. Böcker, in: 24th European Conference on Power Electronics and Applications (EPE’22 ECCE Europe), IEEE, 2022.
LibreCat
| Download (ext.)
R. Unruh, F. Schafmeister, J. Böcker, in: 24th European Conference on Power Electronics and Applications (EPE’22 ECCE Europe), IEEE, 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 33471
Neural Network Based Carrier Frequency Offset Estimation From Speech Transmitted Over High Frequency Channels
J. Heitkämper, J. Schmalenstroeer, R. Haeb-Umbach, in: Proceedings of the 30th European Signal Processing Conference (EUSIPCO), Belgrad, n.d.
LibreCat
| Files available
J. Heitkämper, J. Schmalenstroeer, R. Haeb-Umbach, in: Proceedings of the 30th European Signal Processing Conference (EUSIPCO), Belgrad, n.d.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 33806
Data-driven Time Synchronization in Wireless Multimedia Networks
H. Afifi, H. Karl, T. Gburrek, J. Schmalenstroeer, in: 2022 International Wireless Communications and Mobile Computing (IWCMC), IEEE, 2022.
LibreCat
| DOI
H. Afifi, H. Karl, T. Gburrek, J. Schmalenstroeer, in: 2022 International Wireless Communications and Mobile Computing (IWCMC), IEEE, 2022.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32564
Parental involvement and Children's internet uses - Relationship with parental role construction, self-efficacy, internet skills, and parental instruction
N. Gruchel, R. Kurock, S. Bonanati, H.M. Buhl, Computers & Education 182 (2022).
LibreCat
| DOI
N. Gruchel, R. Kurock, S. Bonanati, H.M. Buhl, Computers & Education 182 (2022).
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 47920
Creating social and environmental value through integrated thinking: International evidence
D. Reimsbach, G. Braam, Business Strategy and the Environment 32 (2022) 304–320.
LibreCat
| DOI
D. Reimsbach, G. Braam, Business Strategy and the Environment 32 (2022) 304–320.
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45373
Eye-Tracking Studie zu Textaufgaben in Klasse 5: Bemerken und Interpretieren syntaktischer Strukturen
J. Dröse, P. Neugebauer, R. Delucchi Danhier, B. Mertins, in: P. Kleine, N. Graulich, J. Kuhn, M. Schindler (Eds.), Eye-Tracking in der Mathematik- und Naturwissenschaftsdidaktik. Forschung und Praxis, 2022, pp. 209–225.
LibreCat
| DOI
J. Dröse, P. Neugebauer, R. Delucchi Danhier, B. Mertins, in: P. Kleine, N. Graulich, J. Kuhn, M. Schindler (Eds.), Eye-Tracking in der Mathematik- und Naturwissenschaftsdidaktik. Forschung und Praxis, 2022, pp. 209–225.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45374
Teacher expertise for fostering at-risk students’ understanding of basic concepts: conceptual model and evidence for growth
S. Prediger, J. Dröse, R. Stahnke, C. Ademmer, Journal of Mathematics Teacher Education (2022).
LibreCat
| DOI
S. Prediger, J. Dröse, R. Stahnke, C. Ademmer, Journal of Mathematics Teacher Education (2022).
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45379
Prosepctive teachers‘ diagnostic judgements on students’ under- standing of conditional probabilities
J. Dröse, B. Griese, L. Wessel, in: Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12), Bozen-Bolzano, Italy, 2022.
LibreCat
J. Dröse, B. Griese, L. Wessel, in: Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12), Bozen-Bolzano, Italy, 2022.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35420
Procrastination Among University Students: Differentiating Severe Cases in Need of Support From Less Severe Cases
A. Rozental, D. Forsström, A. Hussoon, K.B. Klingsieck, Frontiers in Psychology 13 (2022).
LibreCat
| DOI
A. Rozental, D. Forsström, A. Hussoon, K.B. Klingsieck, Frontiers in Psychology 13 (2022).
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35415
Delaying Academic Tasks and Feeling Bad About It
J. Bobe, T. Schnettler, A. Scheunemann, S. Fries, L. Bäulke, D.O. Thies, M. Dresel, D. Leutner, J. Wirth, K.B. Klingsieck, C. Grunschel, European Journal of Psychological Assessment (2022).
LibreCat
| DOI
J. Bobe, T. Schnettler, A. Scheunemann, S. Fries, L. Bäulke, D.O. Thies, M. Dresel, D. Leutner, J. Wirth, K.B. Klingsieck, C. Grunschel, European Journal of Psychological Assessment (2022).
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35416
Wie können unterschiedliche Aspekte diagnostischer Kompetenz gefördert werden?
L. Grotegut, K.B. Klingsieck, Zeitschrift für Pädagogische Psychologie (2022).
LibreCat
| DOI
L. Grotegut, K.B. Klingsieck, Zeitschrift für Pädagogische Psychologie (2022).