Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

32151 Publications


2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54795
Hälterlein J. Conflicting Values in Epidemiological Modelling, Simulation and Dashboard-Design. A Contribution to the Analysis of the Epistemization of Pandemic Politics. Digital Culture & Society.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54797
Zirngibl C, Goetz S, Wartzack S. Influence of process variations on clinch joint characteristics considering the effect of the nominal tool design. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part E: Journal of Process Mechanical Engineering. Published online 2024. doi:10.1177/09544089241259347
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54796
Hüsing S, Sparmann S, Schulte C, Bolte M. Identifying K-12 Students’ Approaches to Using Worked Examples for Epistemic Programming. In: Proceedings of the 2024 Symposium on Eye Tracking Research and Applications. ACM; 2024. doi:10.1145/3649902.3655094
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54807
Hinnenthal K, Liedtke D, Scheideler C. Efficient Shape Formation by 3D Hybrid Programmable Matter: An Algorithm for Low Diameter Intermediate Structures. In: Casteigts A, Kuhn F, eds. 3rd Symposium on Algorithmic Foundations of Dynamic Networks (SAND 2024). Vol 292. Leibniz International Proceedings in Informatics (LIPIcs). Schloss Dagstuhl – Leibniz-Zentrum für Informatik; 2024:15:1–15:20. doi:10.4230/LIPIcs.SAND.2024.15
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54802
Kostitsyna I, Liedtke D, Scheideler C. Universal Coating by 3D Hybrid Programmable Matter. In: Emek Y, ed. Structural Information and Communication Complexity. Springer Nature Switzerland; 2024. doi:10.1007/978-3-031-60603-8_21
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54756
Knickenberg M, Zurbriggen C. Students’ academic motivation in relation to peer interactions and social environment considering behavioral problems using the experience sampling method. In: ; 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54755
Knickenberg M, Zurbriggen C. Effekte von Peerinteraktionen und des sozialen Umfelds auf die aktuelle Motivation von Schüler*innen. In: ; 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54811
Pollmeier P, Vogelsang C, Rogge T. Eigenvideografien als Instrument zur Professionalisierung angehender Lehrkräfte. In: van Vorst H, ed. Frühe Naturwissenschaftliche Bildung GDCP Jahrestagung 2023. Vol 44. Tagungsband zur GDCP Jahrestagung. ; 2024.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54815
Pollmann R, Roeder F, Quiring V, et al. Integrated, bright broadband, two-colour parametric down-conversion source. Optics Express. 2024;32(14). doi:10.1364/oe.522549
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54812
Weinbrenner LT, Prasannan N, Hansenne K, et al. Certifying the Topology of Quantum Networks: Theory and Experiment. Physical Review Letters. 2024;132(24). doi:10.1103/physrevlett.132.240802
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54818
Papenkordt J. Navigating Transparency: The Influence of On-demand Explanations on Non-expert User Interaction with AI. In: Artificial Intelligence in HCI. Springer Nature Switzerland; 2024. doi:10.1007/978-3-031-60606-9_14
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54810
Löper MF, Knickenberg M, Kretzer T, Schulze JR, Hellmich F. Adaptives Lernen im inklusiven Unterricht aus der Perspektive von Grund- und Förderschullehrkräften – Ergebnisse aus einer Interviewstudie. Posterpräsentation auf der Herbsttagung 2024 der Arbeitsgruppe Empirische Sonderpädagogische Forschung (AESF). In: Ludwig-Maximilians-Universität; 2024.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54836
Schoenherr J, Schukajlow S. Preservice teachers’ judgments of students’ expectations of success and task values: Close relations with their personal task motivation. Teaching and Teacher Education. 2024;148. doi:10.1016/j.tate.2024.104659
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54835
Knickenberg M, Zurbriggen C. Die Bedeutung von Peers für die aktuelle akademische Motivation von Schüler*innen unter Berücksichtigung von Verhaltensproblemen. In: ; 2024.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54837 | OA
Hetkämper T, Claes L, Henning B. Das Unhörbare sehen – Ultraschall mittels Schlierentechnik visualisieren. Akustik Journal. 2024;2024(02):18–25.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Book | LibreCat-ID: 54238 | OA
Lütje-Klose B, Wild E, Grüter S, et al. Kooperation in inklusiven Schulen. transcript Verlag; 2024. doi:10.14361/9783839460689
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54828
Fröhleke C, Janke S, Habig S, Fechner S. Evaluation eines digitalen Tools zur Laborpraktikumsvorbereitung. In: van Vorst H, ed. Frühe naturwissenschaftliche Bildung GDCP Jahrestagung 2023. ; 2024.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54784
Janzen T, Vogelsang C, Rumlich D. Feedbackkompetenz handlungsnah prüfen: Die Entwicklung einer rollenspielbasierten Simulation als Prüfungsformat für angehende Englischlehrkräfte. In: Gerlach D, ed. Wissen, Können und Handeln von Fremdsprachenlehrpersonen. ; 2024:221-234.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44860
Peckhaus V. Kritische Mathematik und die Axiomatik Hilberts. In: Hermann K, Schwitzer B, eds. Der Geist der kritischen Schule. Kantisches Denken in der Tradition von Jakob Friedrich Fries und Leonard Nelson im 20. Jahrhundert: Wirkungen und Aktualität (im Erscheinen). SpringerNature; 2024.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44862
Peckhaus V. (Neo-)Kantian Foundation of Foundations: The Göttingen Case. In: Pulte H, Nickel G, eds. New Perspectives on Neo-Kantianism and the Sciences (Im Erscheinen). Routledge; 2024.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=43

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed