Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
35093 Publications
    2021 |  Journal Article | LibreCat-ID: 37289 
    
      Graefe, Grit, and Katrin Temmen. “Rekrutierungspotenzial für das Lehramt gewerblich-technischer Fachrichtungen aus dem Beruflichen Gymnasium mit Schwerpunkt Technik?” Bildung und Beruf, Zeitschrift des Bundesverbandes der Lehrkräfte für Berufsbildung e.V., no. 02/2021, DBB Verlag, 2021, pp. 46–54.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Dissertation | LibreCat-ID: 37396 
    
      Fiedler, Moritz. Development of a Strategic Controlling Concept. Dr. Kovac, 2021.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Journal Article | LibreCat-ID: 37404 
    
      Menzefricke, Jörn Steffen, et al. “Maturity-Based Development of Strategic Thrusts for Socio-Technical Risks.” Procedia CIRP, vol. 104, Elsevier BV, 2021, pp. 241–46, doi:10.1016/j.procir.2021.11.041.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Working Paper | LibreCat-ID: 37136 
    
      Ichev, Riste, et al. Cost of Debt for Private Firms Revisited: Voluntary Audits as a Reflection of Risk. 2021.
    
    
LibreCat
  
  
  
   | Download (ext.)
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 37182 
    
      Grotjahn, Rebecca. “Himmlischer Warenschatz wohltätiger Erkenntnisse: Gattung und Geschlecht in der Musik.” Gattung und Geschlecht. Konventionen und Transformationen eines Paradigmas, edited by Hendrik  Schlieper and Merle  Tönnies, vol. 21, Harrassowitz, 2021, pp. 123–142.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 37183 
    
      Grotjahn, Rebecca. “Zwischen Selbstinszenierung und Werkinterpretation: Solistinnen und Solisten.” Institutionen und Medien, edited by Thomas Ertelt and Heinz von Loesch, vol. 2, Bärenreiter, 2021, pp. 340–367.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 37180 
    
      Iffland, Joachim, and Rebecca Grotjahn. “Musikedition – Auch Ohne Noten.” Edieren: Geisteswissenschaften Im Digitalen Wandel | Éditer : Les Sciences Humaines En Mutation, vol. 27,3, 2021, pp. 48–51, doi:10.5281/ZENODO.5716099.
    
    
LibreCat
  
  | Files available
  
  
   | DOI
   | Download (ext.)
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 37179 
    
      Grotjahn, Rebecca. “Singen – Körper – Medien.” Stimmen – Körper – Medien. Gesang im 20. und 21. Jahrhundert, edited by Nils  Grosch and Thomas  Seedorf, vol. 2, Laaber-Verlag, 2021, pp. 13–39.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 37435 
    
      Georgi, Christopher. “Angstkonstruktionen zwischen „sinnvoller Vorsicht und sinnloser Panik“.” Angstkonstruktionen, De Gruyter, 2021, pp. 219–264, doi:10.1515/9783110729603-009.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Conference Paper | LibreCat-ID: 36822 
    
      Tumat, Antje. “Biografie und Werk: Henzes „Bassariden“.” Musik und Homosexualitäten. Tagungsbericht Musikwissenschaftliche Homosexualitätenforschung, Bremen 2017 und 2018, edited by Kadja  Grönke and Michael Zywietz, Textem-Verlag, 2021, pp. 209–21.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Journal Article | LibreCat-ID: 37445 
    
      Seifert, Susanne, and Lisa Paleczek. “Digitally Assessing Text Comprehension in Grades 3-4: Test Development and Validation.” Electronic Journal of E-Learning, vol. 19, no. 5, Academic Conferences International Ltd, 2021, pp. pp336-348, doi:10.34190/ejel.19.5.2467.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Journal Article | LibreCat-ID: 37443 
    
      Seifert, Susanne. “Is Reading Comprehension Taken for Granted? An Analysis of Austrian Textbooks in Fourth and Sixth Grade.” Technology, Knowledge and Learning, vol. 26, no. 2, Springer Science and Business Media LLC, 2021, pp. 383–405, doi:10.1007/s10758-021-09490-w.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Journal Article | LibreCat-ID: 37439 
    
      Krammer, Mathias, et al. “The Presence of Students Identified as Having Special Needs as a Moderating Effect on Their Classmates’ Reading Comprehension Scores in Relation to Other Major Class Composition Effects.” Educational Studies, Informa UK Limited, 2021, pp. 1–19, doi:10.1080/03055698.2021.1875320.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Journal Article | LibreCat-ID: 37442 
    
      Paleczek, Lisa, et al. “Comparing Digital to Print Assessment of Receptive Vocabulary with GraWo‐KiGa in Austrian Kindergarten.” British Journal of Educational Technology, vol. 52, no. 6, Wiley, 2021, pp. 2145–61, doi:10.1111/bjet.13163.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Journal Article | LibreCat-ID: 37455 
    
      Dockrell, J. E., et al. “Teaching and Learning in a Multilingual Europe: Findings from a Cross-European Study.” European Journal of Psychology of Education, vol. 37, no. 2, Springer Science and Business Media LLC, 2021, pp. 293–320, doi:10.1007/s10212-020-00523-z.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 37485 
    
      Rach, Stefanie, and Michael Liebendörfer. “Die Bedeutung Affektiver Merkmale Beim Mathematiklernen.” Beiträge Zum Mathematikunterricht 2021 Vom GDM-Monat 2021 Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik (GDM) (1.-25. März 2021), edited by Kerstin Hein et al., WTM-Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien, 2021, pp. 247–248.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Journal Article | LibreCat-ID: 37474 
    
      Büchele, Stefan, et al. “Increasing the Effect of a Remedial Mathematics Course by Switching to an Online Format during the COVID-19 Crisis: Evidence from a German University.” Teaching Mathematics and Its Applications: An International Journal of the IMA, vol. 40, no. 4, Oxford University Press (OUP), 2021, pp. 478–96, doi:10.1093/teamat/hrab013.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Journal Article | LibreCat-ID: 37483 
    
      Gildehaus, Lara, et al. “Gymnasiales Lehramt Mathematik Studieren – Eine Übersicht Zur Studienorganisation in Deutschland.” Mitteilungen Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik, vol. 47, no. 111, 2021, pp. 27–32.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Conference Paper | LibreCat-ID: 37481 
    
      Vajen, Bastian, et al. “Mathematisierung Als Herausforderung Für Die Politische Bildung.” Schriftenreihe Der DVPB. Standortbestimmung Politische Bildung: Gesellschaftspolitische Herausforderungen, Zivilgesellschaft Und Das Vermeintliche Neutralitätsgebot, edited by Steve Kenner and T. Oeftering, Wochenschau, 2021, pp. 188–200.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 37480 
    
      Göller, Robin, et al. “Prüfungsformate Als Ansatzpunkt Gendersensibler Universitärer Lehre Im Fach Mathematik.” Mathematik Und Gender: Berichte Und Beiträge Des Arbeitskreise Frauen Und Mathematik, edited by Andrea Blunck and Renate Motzer, vol. 5, Franzbecker, 2021, pp. 59–76.
    
    
LibreCat