Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

32334 Publications


2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 34829
M. Hanusch, “Differentiability of the evolution map and Mackey continuity,” Forum Mathematicum, vol. 31, no. 5, pp. 1139–1177, 2019, doi: 10.1515/forum-2018-0310.
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35646
D. Laubenstein, “Über Mess-Manien und den Umgang mit zerteilten Informationen.,” in In: Dederich, M., Ellinger, S. & Laubenstein, D. (Hrsg). Sonderpädagogik als Erfahrungs- und Praxiswissenschaft. Geistes-, sozial- und kulturwissenschaftliche Perspektive., M. Dederich, S. Ellinger, and D. Laubenstein, Eds. Opladen: Barbara Budrich, 2019, pp. 109–125.
LibreCat
 

2019 | Working Paper | LibreCat-ID: 35668
C. Vogelsang et al., Performance-Oriented Testing and Training in Teacher Education, vol. 12. Berlin & Mainz: Humboldt University & Johannes Gutenberg University, 2019, pp. 40–43.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35673
C. Vogelsang, “Reflexionskompetenz trainieren: Unterrichtsvideographie als Werkzeug zur fachdidaktischen Begleitung im Praxissemester,” in Praxissemester (Religion) in NRW: Bilanz und Perspektiven, C. Caruso and J. Woppowa, Eds. Paderborn: Universität Paderborn, 2019, pp. 152–162.
LibreCat | DOI
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 13904 | OA
J. Blömer, J. Bobolz, D. P. Diemert, and F. Eidens, “Updatable Anonymous Credentials and Applications to Incentive Systems,” presented at the 26th ACM Conference on Computer and Communications Security, London, 2019, doi: 10.1145/3319535.3354223.
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35793
L. Egener, D. Scheer, D. Laubenstein, and C. Melzer, “Entwicklung und psychometrische Evaluation eines Fragebogens zur Erfassung subjektiver Definitionen von Inklusion. Posterpräsentation,” presented at the 54. Arbeitstagung der Dozierenden der Sonderpädagogik in deutschsprachigen Ländern: Sonderpädagogik und Bildungsforschung. Fremde Schwestern? , Bergische Universität Wuppertal, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24054
A. Misra, C. Kress, K. Singh, S. Preussler, C. Scheytt, and T. Schneider, “Integrated All Optical Sampling of Microwave Signals in Silicon Photonics,” in 2019 International Topical Meeting on Microwave Photonics (MWP), 2019, pp. 1–4, doi: 10.1109/MWP.2019.8892128.
LibreCat | Files available | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 24056
A. Misra, C. Kress, K. Singh, S. Preussler, C. Scheytt, and T. Schneider, “Integrated source-free all optical sampling with a sampling rate of up to three times the RF bandwidth of silicon photonic MZM,” Opt. Express, vol. 27, no. 21, pp. 29972–29984, 2019, doi: 10.1364/OE.27.029972.
LibreCat | Files available | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 13870
B. Atorf, C. H. Auf der Landwehr, R. Rennerich, and H.-S. Kitzerow, “Midinfrared Birefringence of Liquid Crystals, Polarimetry, and Intensity Modulators,” The Journal of Physical Chemistry B, pp. 1384–1389, 2019, doi: 10.1021/acs.jpcb.8b10039.
LibreCat | DOI
 

2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 12775
R. E. Hagengruber and H. Hecht, Eds., Emilie Du Châtelet und die deutsche Aufklärung. Vol. 3. Philosophie History of Science Frauen in Philosophie und Wissenschaft. Women Philosophers and Scientists. Wiesbaden: Springer, 2019.
LibreCat | DOI
 

2019 | Working Paper | LibreCat-ID: 36004
S. T. Wengerek and A. Uhde, Share price reactions to tariff imposition announcements in the Trump era – An event study of the trade conflict. Paderborn University, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 19450 | OA
R. Haeb-Umbach, “Lektionen für Alexa & Co?!,” DFG forschung 1/2019, pp. 12–15, 2019, doi: 10.1002/fors.201970104.
LibreCat | Files available | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 36266 | OA
J. Weber, “Vorwort: Gender, Technik und Politik 4.0 – Über digitalen Kapitalismus, disruptive Technologien und neue Regime der Unsicherheit,” Gender, Technik und Politik 4.0 – Über digitalen Kapitalismus, disruptive Technologien und neue Regime der Unsicherheit, special issue of “Gender“ (Hg.: Jutta Weber/Diana Lengersdorf), vol. Vol. 11(3/19), pp. 7–10, 2019.
LibreCat | Download (ext.)
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36300
C. Vogelsang, “Den Einsatz digitaler Medien im naturwissenschaftlichen Unterricht lehren - Untersuchung der Lehrinitiative Didaktik:digital im Spannungsfeld von standortübergreifender Wirkungsanalyse und standortspezifischer Evaluation,” in Hochschuldidaktik erforscht Qualität - Profilbildung und Wertefragen in der Hochschulentwicklung III, S. Heuchemer, S. Spöth, and B. Szczyrba, Eds. Köln: Cologne Open Science, 2019, pp. 115–127.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 12777
R. E. Hagengruber and H. Hecht, “Emilie Du Châtelet und ihre Wirkung in Deutschland,” in Emilie du Châtelet und die deutsche Aufklärung, R. Hagengruber and H. Hecht, Eds. Wiesbaden: Springe, 2019, pp. 5–12.
LibreCat
 

2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 12085
R. Hagengruber and H. Hecht, Eds., Emilie Du Châtelet und die deutsche Aufklärung, vol. 3. Wiesbaden: Springer, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 12933
R. Hagengruber, “Relocating Women in the History of Philosophy and Science. Emilie Du Châtelet (1706-1749), Laura Bassi (1711-1778), and Luise Gottsched (1713-1762) in Brucker’s Pinacotheca,” Bruniana & Campanelliana, vol. Suppl XLIII, no. Studi 18, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 15494 | OA
R. Hagengruber, “Zur Ehrenpromotion von Maria von Welser an der Fakultät für Kulturwissenschaften der Universität Paderborn,” Konsens, vol. 2019, no. 2019, pp. 20–22, 2019.
LibreCat | Download (ext.)
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 12082
R. Hagengruber and S. Hutton, “Introduction,” British Journal for the History of Philosophy, vol. 27, no. 4, pp. 673–683, 2019, doi: 10.1080/09608788.2019.1610861.
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Review | LibreCat-ID: 36375
A. Pöllmann, “European educational research (re)constructed: institutional change in Germany, the United Kingdom, Norway, and the European Union,” Compare: A Journal of Comparative and International Education, vol. 50, no. 8. Informa UK Limited, pp. 1222–1223, 2019, doi: 10.1080/03057925.2019.1665260.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=43

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed