Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
32531 Publications
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53529
Moritzer, E., & Elsner, C. L. (2024). Evaluation of the Influence of Particle Type, Shape and Size on the Thermal Conductivity of Filled Polymers in the Fused Filament Fabrication Process. Annual Technical Conference of the Society of Plastics Engineers (ANTEC 2024), St. Louis.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53542
Papageorgiou, E. (2024). Asymptotic behavior of solutions to the extension problem for the fractional Laplacian on noncompact symmetric spaces. Journal of Evolution Equations, 24(2), Article 34. https://doi.org/10.1007/s00028-024-00959-6
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 52584
Rezat, S. (2024). Research on curriculum resources in mathematics education: a survey of the field. ZDM – Mathematics Education. https://doi.org/10.1007/s11858-024-01559-x
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 51841 |

Barzel, B., Greefrath, G., Nagel, M., & Hoffmann, M. (2024). Digitalisierung als Chance für alle Prinzipien guten Unterrichts. mathematik lehren, 242, 42–47.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50554 |

Prediger, S., & Wessel, L. (2024). 31 Sprachbildung im berufsbezogenen Mathematikunterricht. In C. Efing & Z. Kalkavan-Aydin (Eds.), Berufs-und Fachsprache Deutsch in Wissenschaft und Praxis: Vol. Band 3 (pp. 363–372). DE GRUYTER.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 45444
Althaus, M., Müller, S. J. M., & Kundisch, D. (2024). What Price Culture? – A Taxonomy of the Admission Pricing Policy at Museums. International Journal of Cultural Policy, 30(3), 392–407. https://doi.org/10.1080/10286632.2023.2217198
LibreCat
| Files available
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53569
Nickerson, R. C., Varshney, U., Muntermann, J., & Kundisch, D. (n.d.). Hierarchical Taxonomies in Information Systems. Proceedings of Thirtieth Americas Conference on Information Systems (AMCIS). Thirtieth Americas Conference on Information Systems (AMCIS), Salt Lake City, USA.
LibreCat
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53579
Palomero Bernardo, P., Schmid, P., Bringmann, O., Iftekhar, M., Sadiye, B., Müller, W., Koch, A., Jentsch, E., Sauer, A., Feldner, I., & Ecker, W. (2024). A Scalable RISC-V Hardware Platform for Intelligent Sensor Processing. DATE 24 - Design Automation and Test in Europe.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53578
Hellmich, F., Hoya, F. K., Schulze, J. R., & Blumberg, E. (2024). Team-Teaching und Kompetenzen von Kindern im inklusiven naturwissenschaftlichen Sachunterricht. Vortrag auf der Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Forschung und Entwicklung im Bildungswesen (ÖFEB). Thema: „Diversität diskursiv. Bildungswissenschaftliche Zugänge und pädagogische Perspektiven".
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53550
Schulze, J. R., Blumberg, E., & Hellmich, F. (2024). Effekte eines universitären Kooperationstrainings auf inklusionsbezogene Selbstkonzepte von Lehramtsstudierenden. Vortrag auf der Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Forschung und Entwicklung im Bildungswesen (ÖFEB). Thema: „Diversität diskursiv. Bildungswissenschaftliche Zugänge und pädagogische Perspektiven".
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53549
Schulze, J. R., Blumberg, E., & Hellmich, F. (2024). Effekte eines universitären Lehrerkooperationstrainings auf die inklusionsbezogenen Selbstkonzepte angehender Lehrkräfte. Vortrag auf der 11. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung verstehen – Partizipation erreichen – Transfer gestalten“. .
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53602
Schulze, J. R., Blumberg, E., & Hellmich, F. (2024). Effects of a collaborative teacher education on pre-service teachers’ inclusion-related self-concept. Oral Paper Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2024 ‘Special Educational Needs’. “Neurodiversity in Education: Research and Practice”.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53551
Schulze, J. R., Blumberg, E., & Hellmich, F. (2024). Effects of University Teacher Collaboration Training on the Inclusion-Related Self-Concepts of Prospective Teachers. .
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53603
Koppenborg, M., & Klingsieck, K. B. (2024). „Wir wollen mitreden!“ – Entwicklung und Validierung von Skalen zur Erfassung motivationaler Regulation bei der Teilnahme an Befragungen zur Evaluation des Studiums (SMR-Eval). Zeitschrift für Pädagogische Psychologie. https://doi.org/10.1024/1010-0652/a000381
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53611
Hoffmann, C., & Thommes, K. (2024). Can leaders motivate employees’ energy-efficient behavior with thoughtful communication? Journal of Environmental Economics and Management, Article 102990. https://doi.org/10.1016/j.jeem.2024.102990
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 50747
Greil, S., Kaluza-Thiesen, E., Schulz, K. A., & Sureth-Sloane, C. (2024). Komplexität von Verrechnungspreisen und Tax Compliance: Einblicke in deutsche Unternehmen. Deutsches Steuerrecht, 62(17), 914–921.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53621
Dornbusch, D., Hanke, M., Tomm, E., Kielar, C., Grundmeier, G., Keller, A., & Fahmy, K. (2024). Cold denaturation of DNA origami nanostructures. Chemical Communications. https://doi.org/10.1039/d3cc05985e
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 34114
Haake, C.-J., & Schneider, M. (2024). Playing games with QCA: Measuring the explanatory power of single conditions with the Banzhaf index. Journal of International Management, 30(2).
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 52713
Hohoff, E., Jankovic, N., Perrar, I., Schnermann, M., Herder, C., Nöthlings, U., Libuda, L., & Alexy, U. (2024). The association between dairy intake in adolescents with inflammation and risk markers of type 2 diabetes during young adulthood – results of the DONALD study. Public Health Nutrition, 1–26. https://doi.org/10.1017/s1368980024000624
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53639
Büker, P., & Höke, J. (2024). Reflexion im Dialog. Ein Modell für eine Kinder, Eltern, Teams und Schule stärkende Bildungsdokumentation. Grundschule aktuell, 165, 12–15.
LibreCat