Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
32531 Publications
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53529
Moritzer, Elmar, and Christian Lennart Elsner. Evaluation of the Influence of Particle Type, Shape and Size on the Thermal Conductivity of Filled Polymers in the Fused Filament Fabrication Process. 2024.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53542
Papageorgiou, Efthymia. “Asymptotic Behavior of Solutions to the Extension Problem for the Fractional Laplacian on Noncompact Symmetric Spaces.” Journal of Evolution Equations, vol. 24, no. 2, 34, Springer Science and Business Media LLC, 2024, doi:10.1007/s00028-024-00959-6.
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 52584
Rezat, Sebastian. “Research on Curriculum Resources in Mathematics Education: A Survey of the Field.” ZDM – Mathematics Education, Springer, 2024, doi:10.1007/s11858-024-01559-x.
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 51841 |

Barzel, Bärbel, et al. “Digitalisierung als Chance für alle Prinzipien guten Unterrichts.” mathematik lehren, vol. 242, 2024, pp. 42–47.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50554 |

Prediger, Susanne, and Lena Wessel. “31 Sprachbildung im berufsbezogenen Mathematikunterricht.” Berufs-und Fachsprache Deutsch in Wissenschaft und Praxis, edited by Christian Efing and Zeynep Kalkavan-Aydin, vol. Band 3, DE GRUYTER, 2024, pp. 363–72.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 45444
Althaus, Maike, et al. “What Price Culture? – A Taxonomy of the Admission Pricing Policy at Museums.” International Journal of Cultural Policy, vol. 30, no. 3, 2024, pp. 392–407, doi:10.1080/10286632.2023.2217198.
LibreCat
| Files available
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53569
Nickerson, Robert C., et al. “Hierarchical Taxonomies in Information Systems.” Proceedings of Thirtieth Americas Conference on Information Systems (AMCIS).
LibreCat
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53579
Palomero Bernardo, Paul, et al. “A Scalable RISC-V Hardware Platform for Intelligent Sensor Processing.” DATE 24 - Design Automation and Test in Europe, 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53578
Hellmich, Frank, et al. Team-Teaching Und Kompetenzen von Kindern Im Inklusiven Naturwissenschaftlichen Sachunterricht. Vortrag Auf Der Tagung Der Österreichischen Gesellschaft Für Forschung Und Entwicklung Im Bildungswesen (ÖFEB). Thema: „Diversität Diskursiv. Bildungswissenschaftliche Zugänge Und Pädagogische Perspektiven". Pädagogische Hochschule Wien, 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53550
Schulze, Jan Roland, et al. Effekte Eines Universitären Kooperationstrainings Auf Inklusionsbezogene Selbstkonzepte von Lehramtsstudierenden. Vortrag Auf Der Tagung Der Österreichischen Gesellschaft Für Forschung Und Entwicklung Im Bildungswesen (ÖFEB). Thema: „Diversität Diskursiv. Bildungswissenschaftliche Zugänge Und Pädagogische Perspektiven". Pädagogische Hochschule Wien, 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53549
Schulze, Jan Roland, et al. Effekte Eines Universitären Lehrerkooperationstrainings Auf Die Inklusionsbezogenen Selbstkonzepte Angehender Lehrkräfte. Vortrag Auf Der 11. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung Verstehen – Partizipation Erreichen – Transfer Gestalten“. . Universität Potsdam, 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53602
Schulze, Jan Roland, et al. Effects of a Collaborative Teacher Education on Pre-Service Teachers’ Inclusion-Related Self-Concept. Oral Paper Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2024 ‘Special Educational Needs’. “Neurodiversity in Education: Research and Practice”. Universitat de València, 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53551
Schulze, Jan Roland, et al. Effects of University Teacher Collaboration Training on the Inclusion-Related Self-Concepts of Prospective Teachers. . Porto International Conference on Research in Education (ICRE) 2024. Polytechnic Porto (P.Porto), Centre for Research and Innovation in Education (inEd)., 2024.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53603
Koppenborg, Markus, and Katrin B. Klingsieck. “„Wir wollen mitreden!“ – Entwicklung und Validierung von Skalen zur Erfassung motivationaler Regulation bei der Teilnahme an Befragungen zur Evaluation des Studiums (SMR-Eval).” Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, Hogrefe Publishing Group, 2024, doi:10.1024/1010-0652/a000381.
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53611
Hoffmann, Christin, and Kirsten Thommes. “Can Leaders Motivate Employees’ Energy-Efficient Behavior with Thoughtful Communication?” Journal of Environmental Economics and Management, 102990, Elsevier BV, 2024, doi:10.1016/j.jeem.2024.102990.
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 50747
Greil, Stefan, et al. “Komplexität von Verrechnungspreisen und Tax Compliance: Einblicke in deutsche Unternehmen.” Deutsches Steuerrecht, vol. 62, no. 17, 2024, pp. 914–21.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53621
Dornbusch, Daniel, et al. “Cold Denaturation of DNA Origami Nanostructures.” Chemical Communications, Royal Society of Chemistry (RSC), 2024, doi:10.1039/d3cc05985e.
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 34114
Haake, Claus-Jochen, and Martin Schneider. “Playing Games with QCA: Measuring the Explanatory Power of Single Conditions with the Banzhaf Index.” Journal of International Management, vol. 30, no. 2, Elsevier, 2024.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 52713
Hohoff, E., et al. “The Association between Dairy Intake in Adolescents with Inflammation and Risk Markers of Type 2 Diabetes during Young Adulthood – Results of the DONALD Study.” Public Health Nutrition, Cambridge University Press (CUP), 2024, pp. 1–26, doi:10.1017/s1368980024000624.
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53639
Büker, Petra, and Julia Höke. “Reflexion im Dialog. Ein Modell für eine Kinder, Eltern, Teams und Schule stärkende Bildungsdokumentation.” Grundschule aktuell, vol. 165, 2024, pp. 12–15.
LibreCat