Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
33042 Publications
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 47234
B. Sehlmeyer, R. Kampmann, C. Scheidemann, T. Hemsel, and M. Getzlaff, “Burst Mode of Ultrasonic Resonant Oscillations for Stimulation and Destruction of Tumor Cells,” in Frühjahrstagung 2023, Sektion Kondensierte Materie (SKM), Dresden, 2023.
LibreCat
| Files available
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 47235
R. Kampmann, B. Sehlmeyer, C. Scheidemann, T. Hemsel, and M. Getzlaff, “Burst Mode Characteristics of an Ultrasonic Transducer for Treatment of Cancer Cells,” in Frühjahrstagung 2023, Sektion Kondensierte Marterie (SKM), Dresden, 2023.
LibreCat
| Files available
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45577
Y. Webersen, “Entwicklung und Evaluation einer NdN-Unterrichtsreihe zur Unterstützung von Lernpfaden,” in Lernen, Lehren und Forschen in einer digital geprägten Welt. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik Jahrestagung in Aachen 2022, 2023, pp. 750–753.
LibreCat
2023 | Book Review | LibreCat-ID: 47238
J. Leineweber, “Rezension zu: Landgraf-Freudenreich, Verena: Ästhetik des Brauchtums. Eine empirische Betrachtung deutscher Schützenfestschriften, Bielefeld 2022. ,” Bayrisches Jahrbuch für Volkskunde. 2023.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 42784
M. Homt, J. Wehde, and B. Bloh, “Motivationsprofile zum Erwerb pädagogischen Wissens im Lehramtsstudium,” presented at the Jahrestagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Essen, 2023.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 44146
M. Khedkar, “Static Analysis for Android GDPR Compliance Assurance,” doi: 10.1109/ICSE-Companion58688.2023.00054.
LibreCat
| Files available
| DOI
| arXiv
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 56200
M. Hoffmann and R. Biehler, “Implementing profession orientation as a design principle for overcoming Klein’s second discontinuity – preservice teacher’s perspectives on interface activities in the context of a geometry course,” ZDM – Mathematics Education, vol. 55, no. 4, pp. 737–751, 2023, doi: 10.1007/s11858-023-01505-3.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56096
O. F. Gil, F. Patrizi, G. Perelli, and A.-Y. Turhan, “Optimal Alignment of Temporal Knowledge Bases,” in ECAI 2023 - 26th European Conference on Artificial Intelligence, September 30 - October 4, 2023, Kraków, Poland - Including 12th Conference on Prestigious Applications of Intelligent Systems (PAIS 2023), 2023, vol. 372, pp. 708–715, doi: 10.3233/FAIA230335.
LibreCat
| DOI
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 52866
H. S. Sloane and S. Schmöckel, “Turning Disciplinary Differences from a Brake into a Motor in Higher Education (Collaboration),” presented at the EAPRIL 2023, Belfast, 2023.
LibreCat
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54218
M. F. Löper, G. Görel, and F. Hellmich, “Förderung der sozialen Partizipation von Kindern mit sonderpädagogischem Förderbedarf in der inklusiven Grundschule – Ergebnisse aus einer Interventionsstudie. Vortrag auf der Sektionstagung Empirische Bildungsforschung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) und der Kommission Bildungsplanung, Bildungsorganisation und Bildungsrecht (KBBB). Thema: „Schule und Lehrkräfte. Bildung neu denken“,” 2023.
LibreCat
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54220
G. Görel, K. Franzen, and F. Hellmich, “Quellen der Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Lehramtsstudierenden im Zusammenhang mit der Gestaltung von inklusivem Unterricht. Vortrag auf der Sektionstagung Empirische Bildungsforschung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) und der Kommission Bildungsplanung, Bildungsorganisation und Bildungsrecht (KBBB). Thema: „Schule und Lehrkräfte. Bildung neu denken“,” 2023.
LibreCat
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 44156
G. Görel and F. Hellmich, “Vorbild Schulleitung. Wie kann die Schulleitung die erfolgreiche Umsetzung inklusiver Bildung beeinflussen?,” Grundschulzeitschrift, 2023.
LibreCat
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56359
M. F. Löper, G. Görel, and F. Hellmich, “Förderung der sozialen Partizipation von Kindern im inklusiven Grundschulunterricht mithilfe einer Intervention zum sozial-emotionalen Lernen (SEL). Posterpräsentation auf der Herbsttagung 2023 der Arbeitsgruppe Empirische Sonderpädagogische Forschung (AESF),” 2023.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 42242
S. Hassani and M. F. Löper, “Symposium ‘Chances and challenges in diverse classrooms’. 20th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2023. ‘Education as a Hope in Uncertain Times,’” 2023.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56626
M. Holzmüller, Y. Gong, F. Bader, A. Henke, and W. Homberg, “Numerical Approach to Model a Novel Electrohydraulic Incremental Forming Process for the Manufacture of Pillow Plate Heat Exchangers,” 2023, doi: 10.1007/978-3-031-41023-9_69.
LibreCat
| DOI
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56674 |

C. Georgi and S. Haaf, “Die Volltextdigitalisierung der „Allgemeinen Zeitung“ (1830–1929): Historischer Hintergrund, Workflow und Forschungsperspektiven,” in Historische Textmuster im Wandel: Neue Wege zu ihrer Erschließung, B.-M. Schuster and S. Haaf, Eds. Berlin, Boston: De Gruyter, 2023, pp. 41–75.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)