Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
33069 Publications
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33669 |

W. Zhang, X. Chang, C. Boeddeker, T. Nakatani, S. Watanabe, and Y. Qian, “End-to-End Dereverberation, Beamforming, and Speech Recognition in A Cocktail Party,” IEEE/ACM Transactions on Audio, Speech, and Language Processing, 2022, doi: 10.1109/TASLP.2022.3209942.
LibreCat
| Files available
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34197
M. Panzner, S. von Enzberg, M. Meyer, and R. Dumitrescu, “Characterization of Usage Data with the Help of Data Classifications,” Journal of the Knowledge Economy, 2022, doi: 10.1007/s13132-022-01081-z.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34196
S. Merkelbach, L. Afroze, N. Janssen, S. von Enzberg, A. Kühn, and R. Dumitrescu, “Using vibration data to classify conditions in disk stack separators,” Vibroengineering PROCEDIA, vol. 46, pp. 21–26, 2022, doi: 10.21595/vp.2022.23000.
LibreCat
| DOI
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34195
D. Hobscheidt, J. S. Menzefricke, S. Gabriel, A. Kühn, and R. Dumitrescu, “Soziotechnische Herausforderungen bei der Einführung von RPA managen,” in Praxishandbuch Robotic Process Automation (RPA), Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2022.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34200
T. Bloh, “Rekonstruktive Evaluationsforschung im Kontext praxeologischer Kompetenzdiskurse. Kritische Reflexionen und konzeptionelle Überlegungen zur Dokumentarischen Evaluationsforschung,” Zeitschrift für Evaluation, vol. 2022, no. 02, pp. 193–215, 2022, doi: 10.31244/zfe.2022.02.02.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34198 |

T. Bloh and C. Caruso, “Ein kritisch-multiperspektivischer Blick auf Forschendes Lernen in der Lehrkräftebildung. Fragen, Erwägungen und Rekonstruktionen.,” die hochschullehre, vol. 8, 2022, doi: 10.3278/HSL2221W.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34199
T. Bloh, “Grundlagentheoretische Differenzen in der Lehrkräftekooperationsforschung,” Zeitschrift für Pädagogik, vol. 68, no. 6, pp. 749–762, 2022, doi: 10.3262/ZP2206749.
LibreCat
| DOI
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34203
T. Bloh, “Was bedeutet Post-Digitalität? – Universitäre Lehrpraktiken zwischen situativer Anforderung und habitueller Prägung,” presented at the 50. Jahrestagung der DGHD, Paderborn, 2022.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34201
T. Bloh, “AussteigerInnen – Fluchtbewegungen in der LehrerInnenbiographie,” presented at the Jahrestagung der DGfE-Kommission “Professionsforschung und Lehrer:innenbildung,” Oldenburg, 2022.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34202
T. Bloh, “„Referenzrahmen“ als gewinnbringendes Konstrukt im Kontext Dokumentarischer Evaluationsforschung!?,” presented at the ces Jahrestagung, Frankfurt a.M., 2022.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34204
T. Bloh, “The Deconstruction of Professionalism,” presented at the EARLI SIG14 Conference 2022, Paderborn, 2022.
LibreCat
2022 | Dissertation | LibreCat-ID: 34272 |

R. Schemmel, Enhanced process development by simulation of ultrasonic heavy wire bonding, vol. 13. Shaker, 2022.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34316 |

A. B. Bauer, S. Z. Lahme, and M. Sacher, “Potenziale und Grenzen von Unterstützungsmaßnahmen zum wissenschaftlichen Schreiben im Paderborner Physik Praktikum 3P,” PhyDid A - Physik und Didaktik in Schule und Hochschule , vol. 21, no. 1, pp. 23–34, 2022.
LibreCat
| Download (ext.)
2022 | Book | LibreCat-ID: 34397
I. Gräßler and C. Oleff, Systems Engineering - verstehen und industriell umsetzen. Berlin: Springer Verlag, 2022.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33186
A.-L. M. J. A. Harmening, “Das Leben nehmen oder den Tod geben – Selbstbestimmtes Sterben auf der Schwelle von Utopie zur Realität?,” in Sonderausgabe des Jahrbuchs für internationale Germanistik 2022, 2022.
LibreCat
2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 34450
A.-L. M. J. A. Harmening, S. Leinfellner, and R. Meier, Eds., Wissenstransfer als Aufgabe, Herausforderung und Chance kulturwissenschaftlicher Forschung, vol. 1. Darmstadt: wbg Academic, 2022.
LibreCat
2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 34453
M. Tönnies, E. Voigts, and The German Society for Contemporary Theatre and Drama in English, Eds., Twenty-First Century Anxieties: Dys/Utopian Spaces and Contexts in Contemporary British Theatre, vol. 32. Berlin: Walter deGruyter, 2022.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34452
M. Tönnies and C. Flotmann-Scholz, “Directing Pandemic Attention: Dystopian Corona Narratives and the Nation in British Media and Politics,” Anglistik: International Journal of English Studies, vol. 33, no. 2, pp. 257–272, 2022.
LibreCat