Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

33039 Publications


2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 55280
Elsholtz Ch, Klahn B, Technau M. On polynomials with roots modulo almost all primes. Acta Arith. 2022;205:3(3):251–263. doi:10.4064/aa220407-9-7
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55337
Wachsmuth H, Alshomary M. “Mama Always Had a Way of Explaining Things So I Could Understand”: A Dialogue Corpus for Learning to Construct Explanations. In: Calzolari N, Huang C-R, Kim H, et al., eds. Proceedings of the 29th International Conference on Computational Linguistics. International Committee on Computational Linguistics; 2022:344–354.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34067
Sengupta M, Alshomary M, Wachsmuth H. Back to the Roots: Predicting the Source Domain of Metaphors using Contrastive Learning. In: Proceedings of the 2022 Workshop on Figurative Language Processing. ; 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 55496
Büter MS. Zeitschriftenschau Der fremdsprachliche Unterricht Spanisch 73/2021 und 74/2021 . Zeitschrift für romanische Sprachen und ihre Didaktik . 2022;16(1):244-249.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35506
Grimminger-Seidensticker E, Seyda M. Enhancing attitudes and self-efficacy toward inclusive teaching in physical education pre-service teachers: Results of a quasi-experimental study in physical education teacher education. Frontiers in Education. Published online 2022. doi:10.3389/feduc.2022.909255
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 38066
Steigerwald J. Die Vergegenwärtigung höfischer Lustbarkeiten: André Félibiens “Divertissements de Versailles” (1674/1676). In: Harnack M, ed. Im-Materiell. Kulturerbe-Studien für Eva-Maria Seng zum 60. Geburtstag. De Gruyter; 2022:59-72.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49553
Steigerwald J. Problematisches Sehen illusionärer Schönheit: die Armida-Episode in Torquato Tassos “Gerusalemme liberata.” In: Frommel S, Pfisterer U, eds. La Forme Idéale à La Renaissance / Forma Ideale Durante Il Rinascimento. Campisano Editore; 2022:167-178.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 38069
Steigerwald J. Die Geburt der italienischen Liebestragödie. Scipione Maffeis “Merope”. In: Steigerwald J, Süwolto L, eds. ZwischenSpielZeit. Das Theater der Frühaufklärung (1680-1730). Brill / Fink; 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 38072
Steigerwald J. Der Zorn des ehrlichen Mannes. Die Neudeutung von Molières “Misanthrope” in der ’Deutschen Schaubühne. In: Süwolto L, Artes. Zeitschrift für Literatur und Künste der frühmodernen Welt , eds. Theater-Transfers. Akkulturationen des europäischen Dramas in Gottscheds “Deutscher Schaubühne.” 1 / 2. ; 2022:233-253.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39048
Süwolto L. Transformationen des Heroismus in der Tragödie der Frühaufklärung. Geschlechterpoetik in Luise Gottscheds ‚Panthea‘. In: Süwolto L, Steigerwald J, eds. ZwischenSpielZeit. Das Theater der Frühaufklärung (1680-1740). Vol 1. Poesis. Supplementa der Zeitschrift Artes. Zeitschrift für Literatur und Künste der Frühmoderne. Fink ; 2022:251-269.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50336
Puscher S. Elegische Liebestragödie. Johann Elias Schlegels “Die Trojanerinnen” (1737/47). In: Süwolto L, Steigerwald J, eds. ZwischenSpielZeit. Das Theater Der Frühaufklärung (1680-1730). Brill / Fink; 2022:219-251. doi:10.30965/9783846767443
LibreCat | DOI
 

2022 | Research Data | LibreCat-ID: 44635
Eickelmann B, Drossel K, Labusch A. International Computer and Information Literacy Study 2018 (ICILS 2018) (Version 1). Berlin: IQB – Institut zur Qualitätsentwicklung im Bildungswesen; 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Research Data | LibreCat-ID: 46291
Eickelmann B, Drossel K, Labusch A. International Computer and Information Literacy Study 2018 (ICILS 2018) (Version 1) [Datensatz]. IQB – Institut zur Qualitätsentwicklung im Bildungswesen. ; 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35674
Fleischer FY, Hüsing S, Biehler R, Podworny S, Schulte C. Jupyter Notebooks for Teaching, Learning, and Doing Data Science. In: Peters SA, Zapata-Cardona L, Bonafini F, Fan A, eds. Bridging the Gap: Empowering and Educating Today’s Learners in Statistics. Proceedings of the Eleventh International Conference on Teaching Statistics. International Association for Statistical Education; 2022. doi:10.52041/iase.icots11.t10e3
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35672
Fleischer FY, Biehler R, Schulte C. Teaching and Learning Data-Driven Machine Learning with Educationally Designed Jupyter Notebooks. Statistics Education Research Journal. 2022;21(2). doi:10.52041/serj.v21i2.61
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55678
Priesching N, Pahlke G. Einleitung. In: Lorenz Jaeger als Seelsorger. Vol 4. Lorenz Kardinal Jaeger. Brill | Schöningh; 2022:1–21. doi:10.30965/9783657795468_002
LibreCat | DOI
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 55675
Priesching N, Pahlke G, eds. Lorenz Jaeger als Seelsorger. Vol 4. Brill | Schöningh; 2022. doi:10.30965/9783657795468
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55680
Priesching N, Kasprowski C. Einleitung. In: Lorenz Jaeger als Kirchenpolitiker. Brill | Schöningh; 2022:1-32. doi:10.30965/9783657791873_001
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55682
Priesching N, Pahlke G. Einleitung. In: Lorenz Jaeger als Seelsorger. Vol 4. Lorenz Kardinal Jaeger. Brill | Schöningh; 2022:1-21. doi:10.30965/9783657795468_001
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55690
Priesching N. „Ich klage an!“ Pfarrer Heinrich Ostermann am 19. Dezember 1945 an Erzbischof Lorenz Jaeger. In: Priesching N, Georg P, eds. Lorenz Jaeger als Seelsorger. Vol 4. Lorenz Kardinal Jaeger. Brill | Schöningh; 2022:69-93. doi:10.30965/9783657795468_005
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=44

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed