Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

34020 Publications


2026 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60114
Y. Huybrechts, “Institutional identity and the internal other in the Spanish Netherlands under governor Max Emanuel of Bavaria, 1697-1699,” in Conceiving the Other in History, .
LibreCat
 

2026 | Journal Article | LibreCat-ID: 35700
Y. Webersen and A. L. Delle, “Physikalische Pseudowissenschaften entlarven am Beispiel von „Waveguard – der Handyhülle für den gesunden Schlaf“ (im Druck),” plusLucis, 2026.
LibreCat
 

2026 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60666
Y. Huybrechts, “In or out of the Empire? The implications of Danish claims to the principality of Jever for Netherlandish territorial integrity  (1675-1689),” presented at the Norwegian History Days, Bodø.
LibreCat
 

2026 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60931
B. Flath, “Nachhaltiges Clubsterben? Überlegungen zu Kommodifizierung und Nachhaltigkeit im Kontext des Clubsterbens in Deutschland ,” in Clubsterben: Sozioökonomischer Wandel und urbane Musikkulturen, M. Fischer, L. Rommelspacher, and M. Lücke, Eds. .
LibreCat
 

2026 | Book | LibreCat-ID: 60934
É. Du Châtelet and R. E. Hagengruber, Naturlehre. De Gruyter, 2026.
LibreCat
 

2026 | Journal Article | LibreCat-ID: 60990
R. H. Gusmita, A. F. Firmansyah, H. M. A. Zahera, and A.-C. Ngonga Ngomo, “ELEVATE-ID: Extending Large Language Models for End-to-End Entity Linking Evaluation in Indonesian,” Data & Knowledge Engineering, vol. 161, p. 102504, 2026, doi: https://doi.org/10.1016/j.datak.2025.102504.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2026 | Conference Paper | LibreCat-ID: 61310
J. M. Schäfer, P. Rajko, D. Angelova, and T. Böhmann, “From Engineering to Shaping: A Multiple Case Study on Advancing Service Systems Engineering through Continuous Value Shaping,” presented at the 59th Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS 2026), Maui, Maui, Hawaii, USA.
LibreCat
 

2026 | Book Chapter | LibreCat-ID: 61322
S. T. Lazarov, I. Tchappi, and A. Grimminger, “Characteristics of nonverbal behavior,” in Social Explainable AI, K. J. Rohlfing, K. Främling, S. Alpsancar, K. Thommes, and B. Y. Lim, Eds. Springer.
LibreCat
 

2026 | Conference Paper | LibreCat-ID: 61492
K. Malena, C. Link, S. Gausemeier, and A. Trächtler, “ML-based Prediction Framework for varying Traffic Signal Control Strategies and its GLOSA-application,” in 2025 IEEE 28th International Conference on Intelligent Transportation Systems (ITSC), Gold Coast (Australia), vol. 28.
LibreCat
 

2026 | Conference Paper | LibreCat-ID: 61528
N. Hassan, M. Marrone, G. Schryen, and J. Yang, “Using Google’s Natural Language Model to Measure Growth of Knowledge in Information Systems Research,” in Proceedings of the 59th Hawaii International Conference on System Sciences, 2026.
LibreCat | Files available
 

2026 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 61542
F. Hellmich, M. F. Löper, and G. Görel, “Möglichkeiten der Förderung der sozialen Partizipation in der inklusiven Grundschule. Workshop auf dem 10. Paderborner Grundschultag. Thema: „Zu­kunft ge­mein­sam ge­stal­ten – Bildung für nach­hal­ti­ge Ent­wick­lung von An­fang an“. (angenommen),” 2026.
LibreCat
 

2026 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 61870
N. Eke and S. Elit, Eds., Erzählen zwischen gestern und morgen. Nora Bossong, Paderborn Wintersemester 2024/25: 43. Paderborner Gastdozentur für Schriftstellerinnen und Schriftsteller, vol. 3. Bielefeld: Aisthesis Verlag.
LibreCat
 

2026 | Book | LibreCat-ID: 61869 | OA
N. Rohde, Marked. School Grades and the Quantified Life. London: London School of Economics (LSE) Press.
LibreCat | Download (ext.)
 

2026 | Journal Article | LibreCat-ID: 61463
R. Hannebohm, “Potenziale der Portfolioarbeit für den Aufbau vernetzten Wissens im Bachelorstudium: Eine Explorationsstudie im Studienfach Komparatistik/Vergleichende Literatur- und Kulturwissenschaft,” die hochschullehre: Interdisziplinäre Zeitschrift für Studium und Lehre, vol. 12, no. 6, pp. 65–80, doi: 10.3278/HSL2606W.
LibreCat | DOI
 

2026 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57744
D. Büttner, “Wie Deutschunterricht zum ‚monolingualen Normraum der Fähigen‘ wird - Ein Blick auf sprachbezogene Subjektivierung im Medium der unterrichtlichen Sache,” in Subjektivierungstheoretische Fachunterrichtsforschung – Erziehungswissenschaft und Fachdidaktiken im Gespräch, vol. 23, N. Kuhlmann, K. Rabenstein, and H. Roose, Eds. Göttingen: Universitätsverlag Göttingen, 2026.
LibreCat
 

2026 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 36851
N. Göddertz and A. Karber, Eds., Wege zu einer Didaktik der Sozialpädagogik. Leverkusen: Barbara Budrich.
LibreCat
 

2026 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62907
C. Fröhleke, S. Habig, and S. Fechner, “Erfassung handlungsorientierter Kompetenzen im Chemiepraktikum - Inwiefern kann die Performanz von Lehramtsstudierenden bei Prozessentscheidungen diagnostiziert werden?,” in Handlungsorientierung in der Ausbildung von Lehrkräften und pädagogischen Fachkräften, 2nd ed., C. Vogelsang, L. Grotegut, J. Bruns, J. Riese, and S. Fechner, Eds. Münster: Waxmann.
LibreCat
 

2026 | Preprint | LibreCat-ID: 62723
Y. Mahmood, M. Hecher, J. Groven, and J. K. Fichte, “Structure-Aware Encodings of Argumentation Properties for Clique-width,” Pre-print of paper accepted at AAAI 2026. 2026.
LibreCat | arXiv
 

2026 | Preprint | LibreCat-ID: 62721
P. Koopmann, Y. Mahmood, A.-C. Ngonga Ngomo, and B. Tiwari, “Can You Tell the Difference? Contrastive Explanations for ABox Entailments,” Pre-print of paper accepted at AAAI 2026. 2026.
LibreCat | arXiv
 

2026 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62946
M. Giesen, P. Pollmeier, R.-T. Ronnebaum, and J. Heitzer, “Bildung für nachhaltige Entwicklung MI(N)T-Denken – Hintergründe und Umsetzungsmöglichkeiten von BNE in MINT-Lehrkräftefortbildungen,” in Sammelband MINT in der Buchreihe Kompetenzzentren für digital gestützte Schul- und Unterrichtsentwicklung, .
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=44

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed