Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

407 Publications


2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36175
Hellmich, Frank, Fabian Karl Hoya, Jan Roland Schulze, Alexander Kirsch, Eva Blumberg, and Susanne Schwab. “Kooperatives Lernen von Lehramtsstudierenden Im Zusammenhang Mit Ihrer Qualifizierung Für Den Inklusiven Naturwissenschaftlichen Sachunterricht Der Grundschule – Ergebnisse Aus Dem Forschungsprojekt. Vortrag. Abschlussveranstaltung Der Förderlinie ‘Qualifizierung Der Pädagogischen Fachkräfte Für Inklusive Bildung’ Des Bundesministeriums Für Bildung Und Forschung (BMBF).” Frankfurt am Main: Goethe-Universität Frankfurt am Main, 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36125
Hellmich, Frank, Jan Roland Schulze, Eva Blumberg, and Fabian Karl Hoya. “The Impact of the Composition of Pre-Service Teacher Teams on Children’s Competencies in (Non-)Inclusive Primary School Science Lessons. Single Paper. ECER 2021 (European Conference on Educational Research). ‘Education and Society: Expectations, Prescriptions, Reconciliations.’” Geneva, Switzerland: University of Geneva, 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50537
Knickenberg, Margarita, and Carmen Zurbriggen. “Qualität Sozialer Interaktionen von Jugendlichen Mit Emotionalen Problemen Oder Problemen Im Umgang Mit Peers Im Unterricht – Eine Pilotstudie Mit Der Experience Sampling Method,” 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36180
Hellmich, Frank, Fabian Karl Hoya, Jan Roland Schulze, Alexander Kirsch, Eva Blumberg, and Susanne Schwab. “Kooperatives Lernen von Lehramtsstudierenden Im Zusammenhang Mit Ihrer Qualifizierung Für Den Inklusiven Naturwissenschaftlichen Sachunterricht Der Grundschule – Schlussfolgerungen Und Implikationen. Vortrag. Abschlussveranstaltung Der Förderlinie ‘Qualifizierung Der Pädagogischen Fachkräfte Für Inklusive Bildung’ Des Bundesministeriums Für Bildung Und Forschung (BMBF).” Frankfurt am Main: Goethe-Universität Frankfurt am Main, 2021.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26638
Franzen, Katja, Gamze Görel, Frank Hellmich, Agnes Filipiak, and Timm Albers. “Qualifizierung von Studierenden des Grund- und Förderschullehramts für den inklusiven Unterricht in der Grundschule.” In Sonderpädagogik und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?, edited by Michael Grosche, Jasmin Decristan, Karolina Urton, Nina C. Jansen, Gunnar Bruns, and Birgit Ehl , 176–80. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2020.
LibreCat
 

2020 | Research Data | LibreCat-ID: 26639
Hassani, Sepideh, Katerina Aroni, Susanne Schwab, Katharina Resch, Anastasia Toulia, Silvia Alves, Gamze Görel, et al. School-Based Interventions to Support Student Participation. A Comparison of Different Programs. Results from the FRIEND-SHIP Project. University of Vienna, 2020. https://doi.org/10.25365/PHAIDRA.147.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26665
Hoya, Fabian Karl, Jan Roland Schulze, and Frank Hellmich. “Unterschiede in den Einstellungen zur Teamarbeit im inklusiven Unterricht zwischen Studierenden des Grund- und Förderschullehramts.” In Sonderpädagogik und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?, edited by Michael Grosche, Jasmin Decristan, Karolina Urton, Nina C. Jansen, Gunnar Bruns, and Birgit Ehl, 225–29. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book | LibreCat-ID: 26696
Löper, Marwin Felix. Einstellungen von Kindern gegenüber Peers mit Förderbedarf: Die Rolle persönlicher Ressourcen für die soziale Partizipation. . Wiesbaden: Springer VS, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26703
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Determinanten für die Einstellungen von Grundschulkindern gegenüber Peers mit einem sonderpädagogischen Förderbedarf in der emotionalen und sozialen Entwicklung.” In Sonderpädagogik und Bildungsforschung – Fremde Schwestern? , edited by Michael Grosche , Jasmin Decristan, Karolina Urton, Nina C. Jansen, Gunnar Bruns, and Birgit Ehl, 192–97. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2020.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36241
Hoya, Fabian Karl, Eva Blumberg, and Frank Hellmich. “Die Bedeutung von Feedback Für Selbstkonzept Und Motivation Bei Kindern Im Naturwissenschaftlichen Sachunterricht Der Grundschule. Vortrag Auf Der 8. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung Gestalten – Partizipation Erreichen – Digitalisierung Nutzen“.” Potsdam: Universität Potsdam, 2020.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36240
Löper, Marwin Felix, Frank Hellmich, and Fabian Karl Hoya. “Einstellungen von Kindern Gegenüber Schülerinnen Und Schülern Mit Einem Sonderpädagogischen Förderbedarf Im Zusammenhang Mit Dem Vorbildverhalten Ihrer Eltern. Vortrag Auf Der 8. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung Gestalten – Partizipation Erreichen – Digitalisierung Nutzen“.” Potsdam: Universität Potsdam, 2020.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36196
Hoya, Fabian Karl, Jan Roland Schulze, Frank Hellmich, Susanne Schwab, and Eva Blumberg. “Pre-Service Teachers’ Cooperation and Children’s Social Participation in Inclusive Primary Schools. Single Paper. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2020 `Special Educational Needs´. ‘Learning Difficulties and Inclusion: Challenges (and Solutions) for the Future.’” London, United Kingdom: University College London , 2020.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36223
Hellmich, Frank, Fabian Karl Hoya, Jan Roland Schulze, Susanne Schwab, and Eva Blumberg. “Who Cooperates Better with Whom? – Effects of Pre-Service Teachers’ Collaboration on Children’s Social Participation in Primary School Science Lessons. Oral Paper Presentation, Symposium: ‘Inclusive Teaching Practices – A Way to Reach Every Student?’ (Katharina-Theresa Lindner). ECER 2020 (European Conference on Educational Research). ‘Educational Research (Re)Connecting Communities.’” Glasgow, Scotland: University of Glasgow, 2020.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36239
Görel, Gamze, Marwin Felix Löper, and Frank Hellmich. “Persönliche Ressourcen von Grundschullehrkräften Im Zusammenhang Mit Ihrem Umgang Mit Heterogenen Lerngruppen Im Inklusiven Unterricht. Vortrag Im Rahmen Des Symposiums „Individualisierung Des Lernens Im Inklusiven Unterricht Aus Der Perspektive von Lehrkräften Und Kindern“ (Frank Hellmich & Susanne Schwab) Auf Der 8. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung Gestalten – Partizipation Erreichen – Digitalisierung Nutzen“.” Potsdam: Universität Potsdam, 2020.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36235
Hellmich, Frank, Marwin Felix Löper, and Gamze Görel. “Prädiktoren Für Intentionen von Lehrkräften an Inklusiven Und Nicht-Inklusiven Schulen in Hinblick Auf Die Gestaltung Individueller Lernprozesse. Vortrag Auf Der 8. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung Gestalten – Partizipation Erreichen – Digitalisierung Nutzen“.” Potsdam: Universität Potsdam, 2020.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36233
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Predictors of Primary School Students’ Attitudes towards Peers with Special Educational Needs in Their Social-Emotional Development. Single Paper. 10th SELF International Conference. ‘SELF in Focus: Leading Research Perspectives and Applications in an Exciting New Age of Science.’” Quebec City, Canada: Quebec City, 2020.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36236
Hellmich, Frank, and Susanne Schwab. “Individualisierung Des Lernens Im Inklusiven Unterricht Aus Der Perspektive von Lehrkräften Und Kindern. Symposium Auf Der 8. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung Gestalten – Partizipation Erreichen – Digitalisierung Nutzen“.” Potsdam: Universität Potsdam, 2020.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36230
Löper, Marwin Felix, Gamze Görel, Susanne Schwab, and Frank Hellmich. “Social Participation in Inclusive Primary Education – The Importance of Primary School Students’ Contact Experiences for Their Attitudes towards Peers with Special Educational Needs. Oral Paper Presentation, Symposium: ‘Social Participation of Children with Special Education Needs: Acceptance, Attitudes, Friendships and Interventions’ (Sílvia Alves, Manuela Sanches-Ferreira & Mónica Silveira-Maia). ECER 2020 (European Conference on Educational Research). ‘Educational Research (Re)Connecting Communities.’” Glasgow, Scotland: University of Glasgow, 2020.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36205
Hellmich, Frank, Marwin Felix Löper, and Gamze Görel. “The Role of Primary School Teachers’ Attitudes and Self-Efficacy Beliefs for Their Intentions to Deal with Heterogeneity in (Non-)Inclusive Education. Single Paper. ECER 2020 (European Conference on Educational Research). ‘Educational Research (Re)Connecting Communities.’” Glasgow, Scotland: University of Glasgow, 2020.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36202
Görel, Gamze, and Frank Hellmich. “What Are the Requirements for a Successful Realisation of Inclusion from Primary School Principals’ Point of View? Single Paper. ECER 2020 (European Conference on Educational Research). ‘Educational Research (Re)Connecting Communities.’” Glasgow, Scotland: University of Glasgow, 2020.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=460

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed