Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2272 Publications


2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18172
Tophinke, D. (2017). Funktionswörter als Lerngegenstand. In J. Baumann u. a. (Ed.), Handbuch Deutschunterricht (pp. 317–321). Klett/Kallmeyer.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18171
Tophinke, D. (2017). Inhaltswörter als Lerngegenstand. In J. Baumann u. a. (Ed.), Handbuch Deutschunterricht (pp. 312–316). Klett/Kallmeyer.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18165
Tophinke, D. (2017). Erzählen im Internet. In M. Martinez (Ed.), Erzählen. Ein interdisziplinäres Handbuch. Metzler.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18178
Tophinke, D. (2017). Medialer Wandel. In J. Baumann u. a. (Ed.), Handbuch Deutschunterricht (pp. 347–350). Klett/Kallmeyer.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18175
Tophinke, D. (2017). Sprachwandel. In J. Baumann u. a. (Ed.), Handbuch Deutschunterricht (pp. 342–347). Klett/Kallmeyer.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 18180
Feilke, H., & Tophinke, D. (2017). Materialgestütztes Argumentieren (Basisartikel). Praxis Deutsch , 262, 4–13.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18181
Tophinke, D. (2017). Rechnungsbuch. In M. Habermann (Ed.), Wörterbücher zur Sprach- und Kommunikationswissenschaft. Bd. 3: Historische Sprachwissenschaft. de Gruyter.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 25246
Seemann, N., Merten, M.-L., Geierhos, M., Tophinke, D., & Hüllermeier, E. (2017). Annotation Challenges for Reconstructing the Structural Elaboration of Middle Low German. Proceedings of the Joint SIGHUM Workshop on Computational Linguistics for Cultural Heritage, Social Sciences, Humanities and Literature, 40–45.
LibreCat
 

2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 18460
Lieb, L., Müller, S., & Tophinke, D. (Eds.). (2017). Graffiti. Deutschsprachige Auf- und Inschriften in sprach- und literaturwissenschaftlicher Perspektive. Praesens.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 37456
Paleczek, L., Seifert, S., & Gasteiger-Klicpera, B. (2017). INFLUENCES ON TEACHERS’ JUDGMENT ACCURACY OF READING ABILITIES ON SECOND AND THIRD GRADE STUDENTS: A MULTILEVEL ANALYSIS. Psychology in the Schools, 54(3), 228–245. https://doi.org/10.1002/pits.21993
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32073
Blumberg, E., & Niederhaus, C. (2017). Naturwissenschaftlicher Sachunterricht in der internationalen Vorbereitungsklasse: Sprachliches und fachliches Lernen geflüchteter Kinder fördern – Ein Lehr-Lernprojekt zur sprachsensiblen Entwicklung und Erprobung naturwissenschaftlich-technischen Sachunterrichts in der universitären Ausbildung zukünftiger Sachunterrichtslehrkräfte. In A. Middeke, A. Eichstaedt, M. Jung, & G. Kniffka (Eds.), Wie schaffen wir das? Materialien Deutsch als Zweit- und Fremdsprache 97 (pp. 51–71). Universitätsverlag.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39645
Morrien, R. (2017). “Gehen am äußersten Rand der Fußsohlen”: Zur Adaption des Flanerietopos in Herta Müllers Reisende auf einem Bein und Angela Krauß’ Milliarden neuer Sterne. In G. Banita, J. Ellenbürger, & J. Glasenapp (Eds.), Die Lust zu gehen. Weibliche Flanerie in Literatur und Film (Vol. 3, pp. 59–75). Wilhelm Fink.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20250
Gaspers, J., Cimiano, P., Rohlfing, K., & Wrede, B. (2017). Constructing a Language From Scratch: Combining Bottom–Up and Top–Down Learning Processes in a Computational Model of Language Acquisition. IEEE Transactions on Cognitive and Developmental Systems, 9, 183–196. https://doi.org/10.1109/TCDS.2016.2614958
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20245
Nomikou, I., Leonardi, G., Radkowska, A., Rączaszek-Leonardi, J., & Rohlfing, K. (2017). Taking Up an Active Role: Emerging Participation in Early Mother–Infant Interaction during Peekaboo Routines. Frontiers in Psychology. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2017.01656
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20246
Nomikou, I., Koke, M., & Rohlfing, K. (2017). Verbs in mothers’ input to six-month-olds: Synchrony between presentation, meaning, and actions Is related to later verb acquisition. Brain Sciences . https://doi.org/10.3390/brainsci7050052
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20204
Grimminger, A., & Rohlfing, K. (2017). “Can you teach me?” – Children teaching new words to a robot in a book reading scenario. Proceedings of the 6th International Workshop on Child Computer Interaction (WOCCI 2017), 28–33.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 17875
Lüke, C., Grimminger, A., Rohlfing, K., Liszkowski, U., & Ritterfeld, U. (2017). In Infants’ Hands: Identification of Preverbal Infants at Risk for Primary Language Delay. CHILD DEVELOPMENT, 88(2), 484–492. https://doi.org/10.1111/cdev.12610
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 17180
Lüke, C., Grimminger, A., Rohlfing, K., Liszkowski, U., & Ritterfeld, U. (2017). In Infants’ Hands: Identification of Preverbal Infants at Risk for Primary Language Delay. CHILD DEVELOPMENT, 88(2), 484–492. https://doi.org/10.1111/cdev.12610
LibreCat | DOI
 

2017 | Book | LibreCat-ID: 20197
Grimminger, A. (2017). Gestische und sprachliche Kommunikation von 12—16 Monate alten Kindern und ihren Bezugspersonen in wiederkehrenden, semi-naturalistischen Interaktionen und individuelle Unterschiede in der späteren Sprachentwicklung. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-77
LibreCat | DOI
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 30984
Schubert, K., & Krüger, C. (2017). Sprachliche Sozialgeschichte des Nationalsozialismus – Themen und Zugänge. Bericht zur Tagung am Institut für Deutsche Sprache (IDS) in Mannheim, 7. und 8. April 2017. In ZGL, Jg. 45 Heft 3, 435–442.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=5

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed