Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

64 Publications


2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36821
Tumat, A. (2021). Grenzen der Musik? Deutschsprachige Narrative zu Musik und Geräusch in den 1950er-Jahren. In J. Iffland, J. Imm, N. Jaeschke, & S. Schauberger (Eds.), Musikwissenschaft der Vielfalt. Festschrift Rebecca Grotjahn zum 60. Geburtstag (pp. 371–384). Allitera Verlag.
LibreCat
 

2019 | Book Review | LibreCat-ID: 42353
Tumat, A. (2019). Katherine K. Wong: Music and Gender in English Renaissance Drama. In Jahrbuch für Musik und Gender (Vol. 11, pp. 179–199). Georg Olms.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 12939
Stadler, P. (2019). Musikwissenschaft und Digital Humanities. In F. Hentschel (Ed.), Historische Musikwissenschaft. Gegenstand – Geschichte – Methodik (Vol. 2, pp. 330–339). Laaber-Verlag.
LibreCat
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 41701
Kreutziger-Herr, A., Noeske, N., Strohmann, N. K., Tumat, A., Unseld, M., & Weiss, S. (Eds.). (2018). Wege. Festschrift für Susanne Rode-Breymann (Vol. 100). Georg Olms.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41707
Tumat, A. (2018). „Eines der apartesten Stücke der ganzen Theaterliteratur“ – Ernst Kreneks Musik zu Johann Wolfgang von Goethes „Triumph der Empfindsamkeit“. In G. Gruber, C. Maurer-Zenck, & M. Schmidt (Eds.), Ernst Krenek – nicht nur Komponist (Vol. 7, pp. 113–148). Edition Argus.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41706
Tumat, A. (2018). „Oper auf der Couch“: Die Funkoper der Nachkriegszeit zwischen Technik und Tradition. In U. Holl (Ed.), Radiophonic Cultures (pp. 53–72). Kehrer.
LibreCat
 

2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 41702
Tumat, A., Saremba, M., & Taylor, B. (Eds.). (2017). Sullivan Perspektiven III: Musiktheater, Kammermusik, Chor- und Orchesterwerke. Oldib Verlag.
LibreCat
 

2017 | Book Review | LibreCat-ID: 42354
Tumat, A. (2017). P. Petersen: Hans Werner Henze – Ingeborg Bachmann. „Undine“ und „Tasso“ in Ballett, Erzählung, Konzert und Gedicht. In Die Musikforschung (Vol. 70, Issue 2, pp. 193–195). Bärenreiter.
LibreCat
 

2016 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 41703
Tumat, A., & Strohmann, N. (Eds.). (2016). Bühnenrollen und Identitätskonzepte: Karrierestrategien von Künstlerinnen im Theater des 19. Jahrhunderts (Vol. 5). Wehrhahn Verlag.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41708
Tumat, A. (2016). Stuttgarter Hoftheater und Hamburger Stadttheater: Institutionen der deutschsprachigen Theaterlandschaft zwischen regionaler Prägung und Kulturtransfer. In B. Jahn & C. Maurer-Zenck (Eds.), Bühne und Bürgertum, Das Hamburger Stadttheater 1770-1850 (Vol. 56, pp. 37–61). Peter Lang Edition.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=601

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed