Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

131 Publications


2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15578
Izu, Cruz, Carsten Schulte, Ashish Aggarwal, Quintin I. Cutts, Rodrigo Duran, Mirela Gutica, Birte Heinemann, et al. “Program Comprehension: Identifying Learning Trajectories for Novice Programmers.” In Proceedings of the 2019 (ACM) Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education, Aberdeen, Scotland, UK, July 15-17, 2019, 261–62, 2019. https://doi.org/10.1145/3304221.3325531.
LibreCat | DOI
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15579
Kapp, Florian, and Carsten Schulte. “Einsatz von Jupyter Notebooks am Beispiel eines fiktiven Kriminalfalls.” In Informatik für alle, 18. GI-Fachtagung Informatik und Schule, (INFOS) 2019, 16.-18. September 2019, Dortmund, 247–56, 2019. https://doi.org/10.18420/infos2019-c10.
LibreCat | DOI
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15581
Müller, Kathrin, Carsten Schulte, and Johannes Magenheim. “Zur Relevanz eines Prozessbereiches Interaktion und Exploration im Kontext informatischer Bildung im Primarbereich.” In Informatik für alle, 18. GI-Fachtagung Informatik und Schule, (INFOS) 2019, 16.-18. September 2019, Dortmund, 139–48, 2019. https://doi.org/10.18420/infos2019-b10.
LibreCat | DOI
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15583
Schmidt, Ann-Katrin, and Carsten Schulte. “Das RetiBNE Café.” In Informatik für alle, 18. GI-Fachtagung Informatik und Schule, (INFOS) 2019, 16.-18. September 2019, Dortmund, 315–24, 2019. https://doi.org/10.18420/infos2019-c17.
LibreCat | DOI
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15720
Wilke, Adrian, and Johannes Magenheim. “Critical Incidents for Technology Enhanced Learning in Vocational Education and Training.” In IEEE Global Engineering Education Conference, EDUCON 2019, Dubai, United Arab Emirates, April 8-11, 2019, 892–99, 2019. https://doi.org/10.1109/EDUCON.2019.8725025.
LibreCat | DOI
 

2019 | Book | LibreCat-ID: 15721
Köller, Olaf, Johannes Magenheim, Heike Molitor, Uwe Pfenning, J{\ Ramseger, Mirjam Steffensky, Christian Wiesmüller, Esther Winther, and Bernd Wollring. Zieldimensionen Für Multiplikatorinnen Und Multiplikatoren Früher MINT-Bildung. Verlag Barbara Budrich, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 16275
Franke-Wiekhorst, Antonia, Christine Günther, Karen Brünger, Johannes Magenheim, and Ralf Romeike. “„Der Informatikkreis “: Kinder von drei bis zehn Jahren beim Forschen in Informatik begleiten - ein methodisch-didaktisches Material.” GdSU-Journal,(9), 2019, 10–21.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15332
Schlichtig, Michael, Simone Anna Opel, Lea Budde, and Carsten Schulte. “Understanding Artificial Intelligence – A Project for the Development of Comprehensive Teaching Material.” In ISSEP 2019 - 12th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evaluation and Perspectives, Local Proceedings, edited by Eglė Jasutė and Sergei Pozdniakov, 12:65–73, 2019.
LibreCat | Download (ext.)
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15640
Opel, Simone Anna, Michael Schlichtig, Carsten Schulte, Rolf Biehler, Daniel Frischemeier, Susanne Podworny, and Thomas Wassong. “Entwicklung und Reflexion einer Unterrichtssequenz zum Maschinellen Lernen als Aspekt von Data Science in der Sekundarstufe II.” In INFOS, P-288:285–94. LNI. Gesellschaft für Informatik, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15641
Schlichtig, Michael, Simone Anna Opel, Carsten Schulte, Rolf Biehler, Daniel Frischemeier, Susanne Podworny, and Thomas Wassong. “Maschinelles Lernen im Unterricht mit Jupyter Notebook.” In INFOS, P-288:385. LNI. Gesellschaft für Informatik, 2019.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=67

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed