Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

3693 Publications


2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41945
Topalović E, Kuzminykh K, Rezat S. Textaufgaben verstehen. Lesen und Variieren komplexer Textaufgaben mit sprachlich-mathematischen Strategien. In: mathematik lehren. 2018;(211):36-45.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31949
Rezat S, Häsel-Weide U. Examining peer-interaction during individual work with a digital textbook in a primary mathematics classroom. In: Weigand H-G, Clark-Wilson A, Donevska A, et al., eds. PROCEEDINGS of the Fith ERME TOPIC CONFERENCE (ETC 5) on Mathematics Education in the Digital Age (MEDA). ; 2018:209-216.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54369
Hartig C. Kapitel 5: Einhalten des Prüfplans (unter Mitarbeit von Florina Steger, Jan Jeskow). In: Florian Steger, Jan Jeskow, Das Antidepressivum Levoprotilin in Jena. Arzneimittelstudien westlicher Pharmaunternehmen in der DDR,1987–1990. ; 2018:42-58.
LibreCat
 

2018 | Dissertation | LibreCat-ID: 1209
Jung D. Local Strategies for Swarm Formations on a Grid. Universität Paderborn; 2018. doi:10.17619/UNIPB/1-271
LibreCat | Files available | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8575 | OA
Kuklinski C, Leis E, Liebendörfer M, et al. Evaluating Innovative Measures in University Mathematics – The Case of Affective Outcomes in a Lecture focused on Problem-Solving. In: Durand-Guerrier V, Hochmuth R, Goodchild S, Hogstad NM, eds. Proceedings of the Second Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2018, 5-7 April 2018). INDRUM Network, University of Agder; 2018:527-536.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34130
Alptekin M, Temmen K. Design concept and prototype for an augmented reality based virtual preparation laboratory training in electrical engineering. In: 2018 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON). Augmented Reality , Laboratory Training , Engineering Education , AR design concept. IEEE; 2018:963-968. doi:10.1109/educon.2018.8363334
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37451
Arnold C. Vom Diagramm zum Text: Herausforderungen beim medial-transformierenden Schreiben. Eine empirische Studie zu Transformationsprozessen in materialgestützten Schreibsettings der Sekundarstufe II. In: Feilke H, Lehnen K, Rezat S, Steinmetz M, eds. Materialgestütztes Schreiben – Erfahrungen aus der Praxis und Perspektiven der Forschung. ; 2018:291–297.
LibreCat
 

2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 37463
Arnold C, Boček L. Sektionsbericht zur Sektion 7 „Schreiben untersuchen, vermitteln und fördern". In: Symposion Deutschdidaktik, ed. 57. Mitgliederbrief des Symposion Deutschdidaktik. ; 2018:10–12.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32065
Blumberg E, Niederhaus C, Schnittker B, Schwind S, Havkic A, Settinieri J. „Fachdidaktik und DaZ united“. Ein Forschungs- und Entwicklungsprojekt zur Implementation eines Lehrkonzepts für die erste und zweite Lehrer*innenausbildungsphase zu Deutsch als Zweitsprache und zur Durchgängigen Sprachbildung im naturwissenschaftlich-technischen Sachunterricht. In: Hellmich F, Görel G, Löper MF, eds. Inklusive Schul- und Unterrichtsentwicklung. Kohlhammer; 2018:177-194.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 19426
Mahnken R, Lenz P, Dammann C. A least squares approach for effective shear properties in an                                                                  $${{\varvec{n}}}$$                                                                            n                                                                    -layered sphere model. Archive of Applied Mechanics. Published online 2018:2081-2099. doi:10.1007/s00419-018-1431-5
LibreCat | DOI
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 31152
Schuster B-M, Kämper H. Sprachliche Sozialgeschichte des Nationalsozialismus. Hempen ; 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39644
Morrien R. Annette von Droste-Hülshoff - Gendertheoretische Perspektiven. In: Blasberg C, Grywatsch J, eds. Annette von Droste-Hülshoff Handbuch. De Gruyter; 2018:671-680.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34623 | OA
Alpsancar S. Wer handelt mit unsichtbaren Schnittstellen? . In: Andreas M, Kasprowicz D, Rieger S, eds. Unterwachen und Schlafen. Anthropophile Medien nach dem Interface. Meson; 2018:105-132. doi:10.14619/1358
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 28981 | OA
Krüger A, Tünnermann J, Rohlfing K, Scharlau I. Quantitative Explanation as a Tight Coupling of Data, Model, and Theory. Archives of Data Science, Series A. 2018;5:1-27. doi:10.5445/KSP/1000087327/10
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17557
Abramov O, Kopp S, Nemeth A, Kern F, Mertens U, Rohlfing K. Towards a Computational Model of Child Gesture-Speech Production. In: KOGWIS2018: Computational Approaches to Cognitive Science. ; 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 40953
Uhl B, Drepper L. ...rechts, links, oben, unten, ...Über Vorlagentexte die Wirkung von kleinen Wörternin Raumbeschreibungen erkunden. Schriftlich formulieren Deutsch 5-10. 2018;(56).
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41039
Burkhardt L, Mueller C, Groß OA, Sun Y, Sitzmann H, Bauer M. The Bonding Situation in the Dinuclear Tetra-Hydrido Complex [{5CpFe}2(μ-H)4] Revisited by Hard X-Ray Spectroscopy. Inorganic Chemistry. 2018;58(10):6609-6618. doi:10.1021/acs.inorgchem.8b03032
LibreCat | DOI
 

2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 24924
Tolksdorf NF, Mertens UJ, Rohlfing KJ. Multimodal response behavior of children during word learning with a robot. In: ; 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 20227
Rączaszek-Leonardi, J, Nomikou I, Rohlfing K, Deacon TW. Language development from an ecological perspective: Ecologically valid ways to abstract symbols. Ecological Psychology . 2018;30:39-73.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 20225
Nomikou I, Rohlfing K, Cimiano P, Mandler JM. Evidence for early comprehension of action verbs. Language Learning and Development. Published online 2018:1-11.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

isbn%3D0-615-12704-5

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed