Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

3430 Publications


2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37445
Seifert, Susanne, and Lisa Paleczek. “Digitally Assessing Text Comprehension in Grades 3-4: Test Development and Validation.” Electronic Journal of E-Learning, vol. 19, no. 5, Academic Conferences International Ltd, 2021, pp. pp336-348, doi:10.34190/ejel.19.5.2467.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37443
Seifert, Susanne. “Is Reading Comprehension Taken for Granted? An Analysis of Austrian Textbooks in Fourth and Sixth Grade.” Technology, Knowledge and Learning, vol. 26, no. 2, Springer Science and Business Media LLC, 2021, pp. 383–405, doi:10.1007/s10758-021-09490-w.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37439
Krammer, Mathias, et al. “The Presence of Students Identified as Having Special Needs as a Moderating Effect on Their Classmates’ Reading Comprehension Scores in Relation to Other Major Class Composition Effects.” Educational Studies, Informa UK Limited, 2021, pp. 1–19, doi:10.1080/03055698.2021.1875320.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37442
Paleczek, Lisa, et al. “Comparing Digital to Print Assessment of Receptive Vocabulary with GraWo‐KiGa in Austrian Kindergarten.” British Journal of Educational Technology, vol. 52, no. 6, Wiley, 2021, pp. 2145–61, doi:10.1111/bjet.13163.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37455
Dockrell, J. E., et al. “Teaching and Learning in a Multilingual Europe: Findings from a Cross-European Study.” European Journal of Psychology of Education, vol. 37, no. 2, Springer Science and Business Media LLC, 2021, pp. 293–320, doi:10.1007/s10212-020-00523-z.
LibreCat | DOI
 

2021 | Dissertation | LibreCat-ID: 37579
Camberg, Alan Adam. Festigkeitssteigerung von Aluminiumblechformteilen der 5000-Serie durch Erweiterung der Formgebungsgrenzen stark kaltverfestigter Ausgangswerkstoffe. Shaker Verlag, 2021, doi:10.2370/9783844082715.
LibreCat | DOI
 

2021 | Misc | LibreCat-ID: 39054
Süwolto, Leonie. Moderne Heldin im antiken Gewand? Anne Webers „Annette, ein Heldinnenepos“. 2021.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39458
Scheibe, Volker, et al. “Vom rollfähigen zum programmierbaren Fahrzeug. .” Die technische Perspektive konkret. Begleitband 5 zum Perspektivrahmen Sachunterricht., 2021, pp. 235–50.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39459
Tenberge, Claudia. “Anregungen für die Unterrichtspraxis - empfehlenswerte Literatur.” Die technische Perspektive konkret. Begleitband 5 zum Perspektivrahmen Sachunterricht., 2021, pp. 305–15.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39454
Austermann, Ulrike, et al. “‘Wie lang ist der Dinosaurier?’ Entwicklung eines Messrads zum Messen gekrümmter Linien. .” Die technische Perspektive konkret. Begleitband 5 zum Perspektivrahmen Sachunterricht., 2021, pp. 35–50.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 38053
Öhlschläger, Claudia, and Antonio Roselli. “Zeit als Widerfahrnis. Ästhetik und Figuration passiv erfahrener Temporalität.” ZfdPh, vol. 140, no. 2, 2021, pp. 169–77.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 38064
Steigerwald, Jörn. “ Haus-Komödien: Renaissancen des Lustspielsbei Ludovico Ariosto und William Shakespeare (‘I Suppositi’, ‘The Taming of the Shrew’).” Gattung und Geschlecht. Konventionen und Transformationen eines Paradigmas., edited by Hendrik Schlieper and Merle Tönnies, Harrassowitz, 2021.
LibreCat
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 39448
Möller, Kornelia, et al., editors. Die Technische Perspektive Konkret. Begleitband 5 Zum Perspektivrahmen Sachunterricht. 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 39937
Depenbusch, Sarah, et al. “Prospektive und prozessbezogene Kompetenzanalyse im Digitalisierungskontext – Gestaltung und Erprobung eines Vorgehens.” Zeitschrift für Arbeitswissenschaft, vol. 75, no. 4, Springer Science and Business Media LLC, 2021, pp. 405–23, doi:10.1007/s41449-021-00276-5.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40654
Schuster, Britt-Marie. “»Stilistik«.” Text- und Diskurslinguistik, edited by Christina Gansel and Constanze Spieß, vol. 6, De Gruyter, 2021, doi:10.1515/wsk.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40657
Schuster, Britt-Marie. “»Abweichung«.” Text- Und Diskurslinguistik, edited by Christina Gansel and Constanze Spieß, vol. 6, De Gruyter, 2021, doi:10.1515/wsk.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40658
Schuster, Britt-Marie. “»abweichen«.” Text- Und Diskurslinguistik, edited by Christina Gansel and Constanze Spieß, vol. 6, De Gruyter, 2021, doi:10.1515/wsk.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29710
Podworny, Susanne, et al. “Data Science Ab Klasse 5–Konkrete Unterrichtsvorschläge Für Künstliche Intelligenz Unplugged Und Datenbewusstsein.” INFOS 2021–19. GI-Fachtagung Informatik Und Schule, Gesellschaft für Informatik, Bonn, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 31680
Scharlau, Ingrid, et al. “Building, Emptying out, or Dreaming? Action Structures and Space in Students’ Metaphors of Academic Writing.” Journal of Writing Research, vol. 12, no. vol. 12 issue 3, ARLE (International Association for Research in L1 Education), 2021, pp. 493–529, doi:10.17239/jowr-2021.12.03.01.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24902
Tolksdorf, Nils Frederik, et al. “Comparing the Effects of a Different Social Partner (Social Robot vs. Human) on Children’s Social Referencing in Interaction.” Frontiers in Education, 2021, doi:10.3389/feduc.2020.569615.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

isbn%3D0-615-12704-5

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed